«Καλοκαιρινές εκπτώσεις στην Αθήνα» είναι ο τίτλος του θέματος της Handelsblatt σχετικά με την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας από το Ταμείο που πρόκειται να συσταθεί…

Ειδικότερα στο άρθρο αναγράφεται πως περίπου 50 δισ. ευρώ εκτιμά ότι θα αντλήσει η Ελλάδα από τις ιδιωτικοποιήσεις νησιών, λιμανιών, γηπέδων.

Επίσης επισημαίνεται πως η Ελλάδα δεν έχει καθόλου χρήματα αλλά εξακολουθεί να είναι πλούσια καθώς η ελληνική πολιτεία έχει στα χέρια της έναν πολύτιμο θησαυρό που περιλαμβάνει κρατικές επιχειρήσεις, γη και νησιά.

Από την αρχή της κρίσης του ευρώ υπάρχει το σχέδιο εκποίησης της κρατικής περιουσίας ώστε να μειωθούν τα οικονομική προβλήματα της χώρας.

Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα υπάρχουν ωστόσο και προβλήματα καθώς το σχέδιο μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει.

Στα πέντε χρόνια που διήρκησε το πρώτο πρόγραμμα διάσωσης η Ελλάδα μέσω των ιδιωτικοποιήσεων έλαβε μόλις 3 δισ. ευρώ και αυτός είναι ο λόγος που οι πιστωτές τώρα απαιτούν άμεση εκποίηση της κρατικής περιουσίας με αντάλλαγμα το νέο πακέτο διάσωσης.

Η κρατική ιδιοκτησία μεταβιβάζεται σε ένα ταμείο και θα εκποιείται σταδιακά.

Στόχος η άντληση τουλάχιστον 50 δισ. ευρώ αλλά αναλυτές εκτιμούν πως το συγκεκριμένο ποσό είναι πολύ υψηλό.

Επίσης, δεν είναι σαφές τι πρόκειται να μεταφερθεί στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και ποια είναι η πραγματική αξία της κρατικής περιουσίας ενώ αμφίβολο είναι και το τελικό τίμημα…

Η Handelsblatt έχει ετοιμάσει ένα πλήρη κατάλογο με τα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας που πρόκειται να εκποιηθούν ο οποίος περιλαμβάνει:

Λιμάνια: Οι λιμένες βρίσκονται σε αφθονία στην Ελλάδα αναφέρει η Handelsblatt. Θα μπορούσαν να πωληθούν μαζί με μικρότερες μαρίνες. Ειδικά τα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί και μόνο οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκεί μπορούν να συμμετέχουν στις περαιτέρω εκποιήσεις.

Νησιά: Περίπου 3.000 μικρά νησιά ανήκουν στην Ελλάδα, πολλά από τα οποία είναι κρατικά. Τα νησιά αυτά αν εκποιηθούν θα μπορούσαν να φέρουν έσοδα στο Ελληνικό Δημοσίο.

Ωστόσο το πρόβλημα στην εκποίηση των νησιών είναι η τιμή τους καθώς είναι δύσκολο να εκτιμηθούν. Επιπλέον η πώληση των νησιών στην Ελλάδα είναι αμφιλεγόμενη και οι αντιδράσεις μεγάλες. Το ίδιο ισχύει και για τις μεμονωμένες παραλίες οι οποίες επίσης θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στον κατάλογο πωλήσεων.

Αεροδρόμια: Οι εκποιήσεις αφορούν κυρίως τα περιφερειακά αεροδρόμια και σύμφωνα με την Bild θα μπορούσαν να αποφέρουν στα ελληνικά κρατικά ταμεία έσοδα 1,3 δισ. ευρώ. Ωστόσο οι συμβάσεις παραχώρησης αντί πώλησης μειώνουν τις τιμές διάθεσής τους…

Ο επικρατέστερος υποψήφιος για τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι η γερμανική εταιρεία Fraport σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου.

Η παραχώρηση λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων μέχρι το 2055 ύψους 1,23 δισ. ευρώ «πάγωσε» μόλις ανέλαβε τη διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει η γερμανική εφημερίδα. Τώρα αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι…

ΔΕΚΟ: Αρκετές κρατικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα γνωστές αναμένεται να εκποιηθούν όπως ο ΟΣΕ η ΔΕΗ και η ΔΕΣΦΑ και υπάρχουν ήδη αρκετοί υποψήφιοι.

Για παράδειγμα, ο κρατικός φορέας Σιδηροδρόμων της Ρωσίας, ήθελε να αγοράσει τον ΟΣΕ.

Ωστόσο όλες οι εκποιήσεις ΔΕΚΟ θα βρεθούν αντιμέτωπες με τα συνδικάτα τα οποία είναι ικανά να πραγματοποιήσουν μεγάλες διαδηλώσεις…

enikonomia.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ