ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιοι πρέπει να υποβάλουν φορολογική δήλωση για πρώτη φορά

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΦΟΡΙΑ

Νέοι και νέες που το 2025 έκλει­σαν το 18ο έτος της ηλι­κί­ας τους και εξαρ­τώ­με­να ενή­λι­κα τέκνα που απέ­κτη­σαν ει­σό­δη­μα ή είχαν στη κα­το­χή τους κα­τοι­κία ή ΙΧ αυ­το­κί­νη­το, θα πρέ­πει φέτος να υπο­βά­λουν τη δική τους φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση.

Ει­δι­κό­τε­ρα, με βάση το ισχύ­ον κα­θε­στώς νέοι που συ­μπλή­ρω­σαν το 18ο έτος εντός του 2025 είναι υπό­χρε­οι σε υπο­βο­λή φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης εφό­σον:

απέ­κτη­σαν εντός του 2025 οποιασ­δή­πο­τε μορ­φής ει­σό­δη­μα, όπως από μι­σθούς, επι­δό­μα­τα, ενοί­κια, αγρο­τι­κές ή επι­χει­ρη­μα­τι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες, υπε­ρα­ξί­ες από με­το­χές, ομό­λο­γα, αμοι­βαία κε­φά­λαια κ.λπ.,

ίδρυ­σαν εντός του 2025 επι­χεί­ρη­ση στο όνομά τους,

έκα­ναν εντός του 2025 έναρ­ξη ελευ­θέ­ριου επαγ­γέλ­μα­τος,

κα­τεί­χαν οποιο­δή­πο­τε άλλο πε­ριου­σια­κό στοι­χείο που λαμ­βά­νε­ται υπόψη ως τεκ­μή­ριο δια­βί­ω­σης, όπως αυ­το­κί­νη­το,

δεν συ­γκα­τοι­κού­σαν στο ίδιο σπίτι με τους γο­νείς τους αλλά διέ­με­ναν σε κα­τοι­κία στην οποία κα­τεί­χαν ακόμη και ένα μικρό πο­σο­στό πλή­ρους κυ­ριό­τη­τας ή επι­καρ­πί­ας ή σε κα­τοι­κία που τους πα­ρα­χω­ρή­θη­κε δω­ρε­άν από τους γο­νείς τους,

είναι έγ­γα­μοι τη στιγ­μή της υπο­βο­λής της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης.

Επι­ση­μαί­νε­ται ότι για τα εξαρ­τώ­με­να τέκνα που έχουν δικό τους ει­σό­δη­μα τα τεκ­μή­ρια για κα­τοι­κί­ες και αυ­το­κί­νη­τα έχουν «κου­ρευ­τεί» ενώ κα­ταρ­γή­θη­κε το ελά­χι­στο τεκ­μή­ριο των 3.000 ευρώ.

Ποιοι εξαι­ρού­νται

Πά­ντως από την υπο­βο­λή φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης εξαι­ρού­νται οι 18άρη­δες που το προη­γού­με­νο έτος δεν είχαν ει­σο­δή­μα­τα ή πε­ριου­σια­κά στοι­χεία που να απο­τε­λούν τεκ­μή­ρια, φι­λο­ξε­νή­θη­καν σε σπί­τια γο­νέ­ων, άλλων συγ­γε­νών ή φίλων, ή ήταν φοι­τη­τές και λόγω σπου­δών διέ­με­ναν με ενοί­κιο σε άλλη πόλη από αυτήν στην οποία ζουν οι γο­νείς τους.

Οι νέοι για να ει­σέλ­θουν στην ψη­φια­κή πύλη της ΑΑΔΕ προ­κει­μέ­νου να υπο­βάλ­λουν φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση θα πρέ­πει να δια­θέ­τουν κω­δι­κούς πρό­σβα­σης. Όσοι δεν έχουν θα πρέ­πει να ακο­λου­θή­σουν τα πα­ρα­κά­τω βή­μα­τα:

1. Υπο­βάλ­λουν αί­τη­σή στην ψη­φια­κή πύλη myAADE /ΑΦΜ & Κλει­δά­ριθ­μος / Κλει­δά­ριθ­μος.

2. Μετά τη συ­μπλή­ρω­ση της ηλε­κτρο­νι­κής αί­τη­σης μπο­ρούν να πα­ρα­λά­βουν τον κλει­δά­ριθ­μο:

– αυ­τό­μα­τα με ταυ­το­ποί­η­ση μέσω πι­στω­τι­κού ιδρύ­μα­τος και πα­ρό­χου κι­νη­τής τη­λε­φω­νί­ας, χωρίς με­σο­λά­βη­ση υπαλ­λή­λου, με απο­στο­λή του κλει­δα­ρίθ­μου στο κι­νη­τό τη­λέ­φω­νο και στο email του φο­ρο­λο­γού­με­νου,

– μέσω άμε­σης βι­ντε­ο­κλή­σης με υπάλ­λη­λο της υπη­ρε­σί­ας myAADElive,

– μέσω προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νης βι­ντε­ο­κλή­σης με υπάλ­λη­λο της υπη­ρε­σί­ας myAADElive,

– μέσω προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νου ρα­ντε­βού με φυ­σι­κή πα­ρου­σία στο ΚΕ­ΦΟ­ΔΕ, τις ΥΦΕ ή στις ΔΟΥ.

3. Για την ενερ­γο­ποί­η­ση του Λο­γα­ρια­σμού Χρή­στη (UserAccount) στο TAXIS από την εφαρ­μο­γή ΑΦΜ & Κλει­δά­ριθ­μος επι­λέ­γουν Κλει­δά­ριθ­μος/Ενερ­γο­ποί­η­ση λο­γα­ρια­σμού και για την ολο­κλή­ρω­ση της δια­δι­κα­σί­ας θα πρέ­πει να γνω­ρί­ζουν το όνομα χρή­στη (username), τον προ­σω­ρι­νό κω­δι­κό πρό­σβα­σης (password) και τον Κλει­δά­ριθ­μο.

Πηγή: flash.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.