Ειδήσεις

“Φωτογραφικός” διαγωνισμός από τον Δήμο Καλυμνίων

Ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, προσέφυγε ένας κάτοικος Καλύμνου, για την ακύρωση της διακήρυξης δημοπρασίας για την εκμίσθωση δημοτικού ακινήτου του Δήμου Καλυμνίων, της περίλησης δημοπρασίας αυτού, της σχετικής απόφασης της οικονομικής επιτροπής αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου.

Τα όσα υποστηρίζονται στην προσφυγή, που χειρίζεται ο δικηγόρος κ. Κώστας Ασλάνης, έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον:

«Με τις προσβαλλόμενες πράξεις προκηρύχθηκε πλειοδοτική δημοπρασία για την εκμίσθωση ενός δημοτικού ακινήτου του Δήμου Καλύμνιων και ειδικότερα του κυλικείου του Δημοτικού Σταδίου – Κολυμβητηρίου Καλύμνου, η οποία (δημοπρασία) πρόκειται να διενεργηθεί στις 29-1-2016. Κατά των ανωτέρω πράξεων προσφεύγω νόμιμα και εμπρόθεσμα ενώπιόν Σας, δεδομένου ότι έλαβα γνώση αυτών στις 16-1-2016, όταν και η περίληψη της διακήρυξης δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο της Καλύμνου, νομιμοποιούμενος προς τούτο ως δημότης Καλύμνου και ενδιαφερόμενος να λάβω χώρα στη σχετική δημοπρασία, καθώς οι προσβαλλόμενες πράξεις είναι προδήλως παράνομες και ακυρωτέες, για τους ακόλουθους νόμιμους και βάσιμους λόγους :

 

ΛΟΓΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ

Α. ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ – ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΜΗ ΙΣΧΥΟΥΣΩΝ (ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΩΝ) ΝΟΜΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ – ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 της υπ’ αριθμ. 461/2015 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλύμνιων και το αντίστοιχο άρθρο 5 της υπ’ αριθ. πρωτ. 538/13-1-2016 Διακήρυξης Δημοπρασίας ορίζεται ότι:

«Προϋποθέσεις συμμετοχής

  1. Σύμφωνα με το άρθρο 23 του Ν.1044/1971 δικαιούχοι εκμετάλλευσης κυλικείων, που στεγάζονται εντός κτιρίων Δημοσίων Υπηρεσιών ή Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ή Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι κατά σειρά, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 9 του παρόντος νόμου.

Α. Άτομα με πιστοποιημένη αναπηρία άνω του 80%.

Β. Πολύτεκνοι.

Η Διοίκηση δε δικαιούται να προβεί στην παραχώρηση κατά οιονδήποτε τρόπο εκμετάλλευσης κυλικείου, σε άλλον πλην των ειδικά προστατευόμενων ατόμων , ήτοι ανάπηρους ποσοστού αναπηρίας 80% και άνω και σε περίπτωση μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος στους δικαιούχους της επόμενης κατηγορίας, ήτοι πολυτέκνους             (Γνωμοδότηση ΝΥΔ 1049/85).

  1. Απαγορεύεται η συμμετοχή στο διαγωνισμό δικαιούχου εκμετάλλευσης χρήσης άλλου περιπτέρου ή κυλικείου.
  2. Οι αιτούντες, σύμφωνα με το άρθρ. 5 του Ν.1043/82 και το άρθρ. 20 του Ν.3036/2002 θα πρέπει να είναι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου εντός της τελευταίας από την διακήρυξη πενταετίας εκτός των 100% αναπήρων.
  3. Αποκλείονται από το διαγωνισμό οι υπηρετούντες σε δημόσια Υπηρεσία, σε ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, Τράπεζες ή οι λαμβάνοντες σύνταξη λόγω προηγούμενης υπηρεσίας του στα παραπάνω, οι έχοντες πλέον της συντάξεως τους και του από από ιδιοκατοίκηση εισοδήματος μηνιαία έσοδα που υπερβαίνουν το εκάστοτε αφορολόγητο ποσό του ετησίου εισοδήματος από συντάξεις και οι παραιτηθέντες εντός της τελευταίας τριετίας του παραχωρηθέντος δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου κυλικείου. Δεν αποκλείονται συνεπώς οι λαμβάνοντες σύνταξη από άλλους φορείς, η οποία σε συνδυασμό με το από ιδιοκατοίκηση εισόδημα δεν υπερβαίνει το εκάστοτε αφορολόγητο ποσό του ετήσιου εισοδήματος».

Είναι σαφές ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις έλαβαν υπόψη τους και δήθεν εφάρμοσαν τις διατάξεις του άρθρου 23 παρ. 1 του Ν.Δ. 1044/1971, περί προστασίας αναπήρων πολέμου κλπ, το οποίο ρύθμιζε αντίστοιχες περιπτώσεις – προύποθέσεις παραχώρησης – εκμίσθωσης ακινήτων σε αναπήρους κλπ, παραβλέποντας ότι οι διατάξεις αυτές ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με την περ. 8 της υποπαρ. ΣΤ3 της παρ. ΣΤ του πρώτου άρθρου του Ν. 4254/2014 (ΦΕΚ Α΄85/7-4-2014). Επομένως παράνομα και αυθαίρετα η προσβαλλόμενες πράξεις έθεσαν ως όρους συμμετοχής στον πλειστηριασμό και μίσθωσης του ακινήτου, αντίστοιχες προϋποθέσεις που βασίζονται σε καταργημένες – μη ισχύουσες νομικές διατάξεις, παραβιάζοντας άμεσα το νόμο διά του αποκλεισμού συμμετοχής στον πλειστηριασμό προσώπων που δεν έχουν τις προαναφερόμενες παράνομα τεθείσες προϋποθέσεις.

Β. ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 5 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 2 των προαναφερόμενων πράξεων απαγορεύεται η συμμετοχή στο διαγωνισμό δικαιούχου εκμετάλλευσης χρήσης άλλου περιπτέρου ή κυλικείου. Ο όρος αυτός τυγχάνει προφανώς παράνομος, καθώς άνευ οποιουδήποτε λόγου ή αιτίας αποκλείει εντελώς αναιτιολόγητα, αυθαίρετα και παράνομα τη συμμετοχή στη δημοπρασία πρόσωπων που ασκούν συγκεκριμένη και μόνο επιχειρηματική δραστηριότητα (δικαιούχους εκμετάλλευσης χρήσης περιπτέρου ή κυλικείου) με προφανή στόχο να αποκλείσει «φωτογραφικά» συγκεκριμένα πρόσωπα και δη εμένα, που εμπίπτω, στην προσβαλλόμενη εξαίρεση, από τη συμμετοχή στον πλειστηριασμό, με συνέπεια την ενδεχόμενη οικονομική βλάβη του Δήμου λόγω της επικείμενης συμμετοχής μειωμένου αριθμού υποψηφίων πλειοδοτών. Ο φωτογραφικός αυτός αποκλεισμός έρχεται σε πλήρη και προφανή αντίθεση με το πνεύμα του νόμου και δη των διατάξεων του ΠΔ 270/1981 που εφαρμόζονται επί δημοπρασιών και που επιτάσσουν τη διενέργεια δημόσιας πλειοδοτικής δημοπρασίας που επιδιώκει την επίτευξη του ανώτατου δυνατού πλειστηριάσματος – προσφοράς επ’ ωφέλεια των οικονομικών συμφερόντων του ΟΤΑ. Πέραν δε τούτων η συγκεκριμένη απαγόρευση τυγχάνει πλήρως και προφανώς αντισυνταγματική. Έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το δικαίωμά μου να συμμετέχω στην δημοπρασία σε εκδήλωση του δικαιώματος ελεύθερης συμμετοχής μου στην οικονομική ζωή και στη συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα, καθώς αδικαιολόγητα αποκλείει τόσο εμένα, όσο και άλλους ενδεχομένως ενδιαφερόμενου από τη δυνατότητα συμμετοχής στη δημοπρασία, κατά παράβαση του άρθρου 5 του Συντάγματος.

Γ. ΠΑΡΑΝΟΜΗ και ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ.

Σύμφωνα με το άρθρο 15 της Διακήρυξης προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι «Περίληψη της Διακήρυξης θα δημοσιευθεί σε μια εβδομαδιαία εφημερίδα του Δήμου». Πράγματι, στην προκειμένη περίπτωση εκδόθηκε η προσβαλλόμενη υπ’ αριθμ. πρωτ. 800/15-1-2016 Περίληψης Δημοπρασίας για την εκμίσθωση δημοτικού ακινήτου του Δήμου Καλύμνιων, στην οποία ρητά αναφέρεται ότι «η διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται για τρία (3) έτη». Η περίληψη αυτή αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» με ΑΔΑ: 6ΒΝ0ΩΕΞ-Δ9Μ και δημοσιεύθηκε στην εβδομαδιαία εφημερίδα της Καλύμνου «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ», στο φύλλο 662/16-1-2015, στη σελίδα 20, αναφέροντας ως διάρκεια της μίσθωσης τα τρία (3) έτη. Όπως όμως με έκπληξη διαπίστωσα, λαμβάνοντας γνώση του περιεχομένου της Διακήρυξης, με αριθμό πρωτοκόλλου 538/13-1-2016, η οποία επίσης αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» με ΑΔΑ: 6ΙΧΨΩΕΞ-ΨΙΚ, καθώς και της υπ’ αριθμ. 461/2015 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλύμνιων, με την οποία αποφασίστηκαν οι όροι της Δημοπράτησης – εκμίσθωσης του ακινήτου, με την απόφαση καθορίστηκε και με την Διακήρυξη προκηρύχθηκε ως χρόνος διάρκειας της μίσθωσης το χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών, αντί του χρονικού διαστήματος των τριών (3) ετών που εσφαλμένα αναφέρεται στη δημοσιευθείσα περίληψη της διακήρυξης. Αυτονόητο βέβαια είναι ότι η συγκεκριμένη ανακολουθία – αντίφαση σε σχέση με ένας από τους βασικότερους όρους της συμβάσεως μισθώσεως (διάρκεια) καθιστά απολύτως διαβλητή, αναξιόπιστη και οπωσδήποτε άκυρη ολόκληρη την ακολουθηθείσα διαδικασία, καθώς είναι δεδομένο ότι τυχόν ενδιαφερόμενοι πλειοδότες έχουν αποτραπεί από την προαναφερόμενη αντίφαση από το να λάβουν μέρος στη δημοπρασία λόγω άγνοιας των πραγματικών δεδομένων σε σχέση με τη διάρκεια της εκμίσθωσης του ακινήτου.

Επειδή, εξ άλλου, η εκμίσθωση ακινήτων των Δήμων και Κοινοτήτων σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 192 και 201 Ν. 3463/2006 και του Π.Δ. 270/1981, το οποίο είχε εκδοθεί κατ’ επίκληση της εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρθρου 194 του προϊσχύσαντος Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, που είχε κυρωθεί με τον ν. 1065/1980 (Α΄ 168), και δεν έχει αντικατασταθεί από νεότερο προεδρικό διάταγμα, εκδοθέν κατ` εφαρμογήν της αντιστοίχου εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρθρου 201 του ισχύοντος Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006), αποβλέπει, όπως έχει κριθεί, στην επίτευξη του καλύτερου δυνατού οικονομικού αποτελέσματος και στην εξυπηρέτηση ταμιευτικών σκοπών των Ο.Τ.Α., η δε διαδικασία που ακολουθήθηκε και όλες οι προαναφερόμενες μη νόμιμες – πλημμελείς ενέργειες έχουν ως συνέπεια την αποτροπή των πλειοδοτών από τη συμμετοχή στη δημοπρασία, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται εκ των πραγμάτων ο σκοπός επίτευξης του καλύτερου δυνατού οικονομικού αποτελέσματος και στην εξυπηρέτηση των ταμιευτικών σκοπών του Δήμου Καλύμνιων, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 244/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλύμνιων και την εισήγηση του αρμοδίου επί του θέματος της εκμίσθωσης του συγκεκριμένου ακινήτου Αντιδημάρχου, σκοπός της εκμίσθωσης, μεταξύ άλλων είναι και «η αύξηση των εσόδων του Δήμου».

Επειδή από όλα τα προαναφερόμενα καθίσταται πλήρως και απολύτως σαφές ότι η ακολουθηθείσα παράνομη κατά τα ανωτέρω διαδικασία και οι προφανείς παρανομίες στις οποίες έχουν υποπέσει τα όργανα που εξέδωσαν τις προσβαλλόμενες πράξεις, θα έχουν ως συνέπεια την μειωμένη συμμετοχή ή την αποτροπή συμμετοχής – αποκλεισμό υποψηφίων πλειοδοτών κατά τη δημοπρασία, αρχής γενομένης από το δικό μου πρόσωπο, το οποίο παράνομα και φωτογραφικά «αποκλείστηκε» από τη δημοπρασία, τυχόν δε εμμονή στη διενέργεια της δημοπρασίας υπό τους προαναφερόμενους όρους παρανομίας θα έχει ως συνέπεια τη ζημία του Δήμου Καλύμνιων και τη διάπραξη εκ μέρους των όποιων υπευθύνων προσώπων του αδικήματος της απιστίας κατά του νομικού προσώπου του Δήμου Καλύμνιων, λόγω της δεδομένης ζημίας που συνεπάγεται για το Δήμο ο αποκλεισμός τόσο ο δικός μου, όσο και τυχόν άλλων ενδιαφερόμενων πλειοδοτών.

Επειδή για τις προαναφερόμενες μη νόμιμες πράξεις και ενέργειες έλαβα γνώση για πρώτη φορά κατά το χρόνο δημοσίευσης της περίληψης της Διακήρυξης στην εφημερίδα «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ», που κυκλοφόρησε στις 16-1-2016.

Επειδή σε περίπτωση διενέργειας της δημοπρασίας στις 29-1-2016, με βάση την προαναφερόμενη παράνομη διαδικασία, τόσο εγώ ως νομιμοποιούμενος δημότης και υποψήφιος πλειοδότης, όσο και ο Δήμος Καλύμνιων θα υποστούμε σοβαρή οικονομική βλάβη από τις παράνομες και υπαίτιες ενέργειες των οργάνων του προαναφερόμενου ΟΤΑ και, συνεπώς, συντρέχει νόμιμη περίπτωση να επιληφθείτε ΑΜΕΣΑ προκειμένου να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και να μην λάβει χώρα η δημοπρασία στην προαναφερόμενη ημερομηνία.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΖΗΤΩ

Την ακύρωση των προαναφερόμενων πράξεων και την απάλειψη των αναφερόμενων σ’ αυτές παράνομων «όρων» και «προϋποθέσεων» συμμετοχής στη δημοπρασία και δη των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 5 της υπ’ αριθ. πρωτ. 538/13-1-2016 Διακήρυξης Δημοπρασίας για την εκμίσθωση δημοτικού ακινήτου του Δήμου Καλύμνιων και της υπ’ αριθμ. 461/2015 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλύμνιων, καθώς και τη διόρθωση ως προς τη διάρκεια της μίσθωσης που αναφέρεται στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 800/15-1-2016 Περίληψη Δημοπρασίας για την εκμίσθωση δημοτικού ακινήτου του Δήμου Καλύμνιων, καθώς και στην επανάληψη των δημοσιεύσεων και γνωστοποιήσεων των όρων της δημοπρασίας και τον άμεσο ορισμό νέας ημερομηνίας της δημοπρασίας, προκειμένου να διαφυλαχθούν τα δικαιώματα του Δήμου με τη συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων πλειοδοτών και την επίτευξη του υψηλότερου δυνατού πλειστηριάσματος – μισθώματος».

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου