Ρεπορτάζ

Αγωγή της ΚΤΕΛ Ρόδου κατά του Δήμου Ρόδου για δρομολόγια του πρώην Δήμου Νότιας Ρόδου

Ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς θα συζητηθεί την 30ή Οκτωβρίου 2020 η αγωγή που άσκησε η ΚΤΕΛ Ρόδου κατά του Δήμου Ρόδου διεκδικώντας αποζημιώσεις για την υλοποίηση συγκοινωνιακού έργου που της ανατέθηκε.
Η εταιρεία έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου σε υπεραστικές και αστικές οδικές γραμμές της νήσου Ρόδου και συγκεκριμένα εκτελεί αποκλειστικά την γραμμή από την πόλη της Ρόδου, Καλλιθέα, Φαληράκι και έως και το τ/δ Κατταβιάς της δημοτικής ενότητας Νότιας Ρόδου.
‏Ο εναγόμενος Δήμος Ρόδου κατέστη καθολικός διάδοχος του τέως δήμου Νότιας Ρόδου της νήσου Ρόδου.
‏Με την από 30 Σεπτεμβρίου 2008 σύμβαση παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου που υπεγράφη μεταξύ του ‏νόμιμου εκπροσώπου του τέως Δήμου Νότιας Ρόδου κ. Εμμανουήλ Σαββή, ενεργούντος δυνάμει της με αριθμό 222/2008 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του ίδιου Δήμου και προκειμένου να συμμετέχει ο Δήμος Νότιας Ρόδου στο Πρόγραμμα «Συγκοινωνία», η οποία ελέγχθηκε και βρέθηκε νόμιμη ως προς την νομιμότητά της με την από 10 Οκτωβρίου 2008 και με αριθ. πρωτ. 13212 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, και του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και νόμιμου εκπροσώπου της Εταιρείας κ. Βασιλείου Παρδαλού, ενεργούντος δυνάμει της από 12-09-2008 απόφασης του Διοικητικού ς Συμβουλίου (αριθμός πρακτικού 62/2008), ανατέθηκε στα ΚΤΕΛ από τον Δήμο Νότιας Ρόδου η εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου.
Πιο συγκεκριμένα του ανατέθηκαν τα εξής δρομολόγια:
‏α) Γεννάδι-Βάτι-Προφύλια-Ίστριος-Απολακκιά-Αρνίθα-επιστροφή Γεννάδι,
β) Γεννάδι-Λαχανιά-Κατταβιά,

γ) Γεννάδι-Ασκληπιείο-επιστροφή Γεννάδι,
δ) Ξενοδοχεία-Βάτι-Προφύλια-Ίστριος-Απολακκιά-Αρνίθα-και από Απολακκιά επιστροφή Ξενοδοχεία,
ε) Ξενοδοχεία-Ασκληπιείο- Λαχανιά-Μεσαναγρό-και από Μεσαναγρό επιστροφή Ξενοδοχεία.
‏Με την ίδια σύμβαση ορίστηκε η ισχύ της για 14 μήνες, η εκτέλεση της οποίας άρχιζε την 1η Νοεμβρίου 2008 και περατωνόταν την 31η Δεκεμβρίου 2009, όπως και το ετήσιο συμβατικό τίμημα του έργου με το Φ.Π.Α στο ποσό των 109.490,64 ευρώ που έχει προϋπολογιστεί ως άθροισμα των ποσών που αντιστοιχούν στις επί μέρους δαπάνες που αφορούσαν:
1. το λειτουργικό κόστος κίνησης των αυτοκινήτων, το οποίο υπολογίστηκε ως το γινόμενο των εκτελεσθέντων πραγματικών χιλιομέτρων στις γραμμές επί το χιλιομετρικό κόστος,
2. το κόστος των οχημάτων, στο οποίο περιλαμβάνεται η απόσβεση του οχήματος και κάθε άλλου εξοπλισμού των λεωφορείων, τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας,
3. το κόστος των οδηγών στο οποίο περιλαμβάνονται αμοιβές, εργοδοτικές εισφορές κ.λπ.,
4. Λοιπές πάγιες δαπάνες διοίκησης και διαχείρισης στις οποίες περιλαμβάνεται και το εύλογο κέρδος, όπως τα παραπάνω μεγέθη και ο τρόπος υπολογισμού αυτών περιγράφονται αναλυτικά στο παράρτημα Β της σύμβασης.
‏Προβλέφθηκε ότι
1. Το αντίτιμο των εισιτηρίων θα αποτελεί έσοδο του ΚΤΕΛ και γίνεται η παραδοχή, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, ότι καλύπτει το 20% του συνολικού κόστους, οπότε η ΚΤΕΛ θα λαμβάνει κάθε μήνα το 80% του συνολικού κόστους.
2. Εάν ο Δήμος αποφασίσει τη δωρεάν μετακίνηση των πολιτών του, στα πλαίσια των συγκοινωνιών που προβλέπονται από αυτή τη σύμβαση, θα καταβάλει στην ΚΤΕΛ το 20% του κόστους από ίδιους πόρους.
3. Οι πληρωμές των εργασιών που εκτελεί η ΚΤΕΛ θα γίνονται με μηνιαίες πιστοποιήσεις και με αντίστοιχο Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών.

‏Από την υλοποίηση της συμβάσεως ο Δήμος Ρόδου εξακολουθεί να οφείλει 15.803,27 ευρώ και μάλιστα νομιμοτόκως από την 06-05-2010.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου