Στην εποχή της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, κάθε ευκαιρία αγοράς κρύβει και μία απειλή. Η υπόθεση που αποκαλύπτουμε σήμερα δείχνει πώς ένα θελκτικό δόλωμα, μία κονσόλα νέας γενιάς, μπορεί να παρασύρει έναν αγοραστή μέσα σε ένα καλοσχεδιασμένο πλέγμα ψευδών υποσχέσεων, κατατμημένων πληρωμών και πλαστών εγγράφων. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη, αλλά τα γεγονότα στέλνουν ήδη ένα σαφές μήνυμα εγρήγορσης προς όποιον διασχίζει τον ψηφιακό κόσμο των αγορών.
Την 24η Ιανουαρίου 2025, ο 31χρονος αλλοδαπός άνδρας, αναζητώντας οικονομική λύση για την αγορά ενός PlayStation 5, εντόπισε στο Facebook Marketplace αγγελία που προσέφερε την κονσόλα στα 400 ευρώ. Η τιμή ήταν ασυναγώνιστη—ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι στη νόμιμη αγορά το ίδιο προϊόν κυκλοφορούσε σε τιμές άνω των 500 ευρώ. Χωρίς να ελέγξει περαιτέρω τα στοιχεία του πωλητή, το προφίλ του οποίου ήταν ανώνυμο, ο ενδιαφερόμενος προχώρησε σε επικοινωνία μέσω WhatsApp με ελληνικό αριθμό.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων ημερών, ο “πωλητής” υποσχέθηκε εξασφαλισμένη παράδοση μέσω DHL, ισχυριζόμενος ότι διαθέτει στενές σχέσεις με την εταιρεία ταχυμεταφορών. Με αφορμή υποτιθέμενες καθυστερήσεις στο τελωνείο και άλλες διαδικαστικές λεπτομέρειες, ζήτησε την καταβολή του συνολικού τιμήματος σε επιμέρους ποσά, ώστε να καλύπτονται οι διάφορες φάσεις διαχείρισης και αποστολής. Μέσα σε τέσσερις ημέρες, από τις 14 έως τις 17 Μαΐου 2025, ο παθών πραγματοποίησε εννέα ξεχωριστές καταθέσεις συνολικού ύψους 524,86 ευρώ σε λογαριασμούς με IBAN καταχωρημένους στην Ιταλία, την Ισπανία, τη Λιθουανία και σε δύο ελληνικές τράπεζες.
Όταν, παρά ταύτα, ούτε ένα ίχνος της κονσόλας δεν έφτασε στο θύμα, ο “πωλητής” επικαλέστηκε ακόμη πιο σύνθετα γραφειοκρατικά εμπόδια. Για να πείσει ότι όντως εργάζεται στην DHL και δεν πρόκειται για απλό τυχοδιώκτη, απέστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένα γερμανικό δελτίο ταυτότητας το οποίο όμως αποδείχθηκε πλαστό.
Τη 18η Ιουνίου 2025, ο παθών κατέθεσε καταγγελία στην Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ρόδου, περιγράφοντας αναλυτικά όλες τις τραπεζικές κινήσεις και επισυνάπτοντας τα στοιχεία κάθε κατάθεσης. Η συνολική ζημία υπολογίστηκε σε 524,86 ευρώ.
Το περιστατικό αναδεικνύει τη μεθοδικότητα με την οποία δρουν οι σύγχρονοι διαδικτυακοί απατεώνες, αξιοποιώντας ταχύτατα κανάλια επικοινωνίας και διασυνοριακές τραπεζικές δομές για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους χρήστες.