Τοπικές Ειδήσεις

Ξεκίνησε και στα Δωδεκάνησα η διδασκαλία εξ’ αποστάσεως

Από χτες ξεκίνησε η μέθοδος της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως και στα δικά μας σχολεία, στη Ρόδο και στα υπόλοιπα νησιά του Νομού Δωδεκανήσου. Ωστόσο, αυτό δεν υποκαθιστά την κανονική διδασκαλία ενώ οι καθηγητές και οι μαθητές προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, λόγω των μέτρων προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού μετά το κλείσιμο των σχολείων όλων των βαθμίδων.
Μιλώντας στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος υπογράμμισε πως, αφενός η διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων παραμένει ‘στον αέρα’ μέχρι νεωτέρας για τον κορωνοϊό και, αφετέρου, ξεκίνησε η μέθοδος της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως και στα δικά μας σχολεία:
«Σε τηλεδιάσκεψη που είχαμε ως Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου με την υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως, κατέστη σαφές ότι η ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλαδικών είναι ανοιχτή. Δηλαδή, υπάρχει περίπτωση να διεξαχθούν τον προσεχή Ιούνιο με μια μικρή καθυστέρηση, μπορεί όμως να μετατεθούν και για τον προσεχή Σεπτέμβριο».
Ο προβληματισμός των καθηγητών έχει να κάνει με την κάλυψη της ύλης καθώς η μέθοδος της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως δεν ενδείκνυται γι αυτό τον σκοπό:
«Σε ό,τι αφορά την κάλυψη της διδακτέας ύλης, δεν μας το ξεκαθάρισε η κα Κεραμέως. Θα περιμένουμε νεώτερες οδηγίες αλλά μέχρι τότε, εφαρμόζεται από την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020 (χτες) η μέθοδος της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως. Κατά την προσωπική μου άποψη, είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο βήμα στην εκπαίδευση. Μέχρι τώρα, το σύστημα αυτό εφαρμοζόταν στα πανεπιστήμια για μεταπτυχιακά όπου οι φοιτητές παρακολουθούσαν προγράμματα εξ αποστάσεως. Δεν είναι το ίδιο όμως με τα σχολεία. Μιλάμε για χιλιάδες μαθητές οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό στην Γ’ Λυκείου, βρέθηκαν σε ένα νέο περιβάλλον και προσπάθησαν με τους καθηγητές τους, μέσω μιας εύκολης πλατφόρμας να έχουν επικοινωνία. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την διδακτέα ύλη και τον τρόπο διδασκαλίας μέσα στην τάξη. Απομένει να δούμε στην συνέχεια πώς θα εξελιχθεί αυτό. Βέβαια, από εδώ και πέρα ξεκινάει μια νέα εποχή που δίνει άπειρες δυνατότητες -μελλοντικά- στα σχολεία, για να συνεργάζονται μεταξύ τους και να έχουν την δυνατότητα να βρίσκονται σε επαφή για εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε να είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα και στην ενημέρωση των μαθητών.
Κατά την προσωπική μου εμπειρία στο 3ο Λύκειο Ρόδου (Καπνοβιομηχανία) ύστερα από μιάμιση μέρα εντατικής προετοιμασίας για να βγάλουμε προγράμματα, να σταλούν κωδικοί κ.λπ. ξεκινήσαμε με πολύ μεγάλη επιτυχία. Ήμουν λίγο επιφυλακτικός ότι θα υπήρχαν προβλήματα στην πράξη. Ωστόσο δεν σημειώθηκε κανένα πρόβλημα και το σύστημα λειτουργεί ομαλά. Θεωρώ πως όλοι πρέπει να βάλουμε ‘πλάτη’ ως εκπαιδευτικοί και να δούμε το ζήτημα με προσοχή. Εάν το εφαρμόσουμε σωστά, οι μαθητές θα παραμείνουν σε επαφή με τους καθηγητές τους, θα ενημερώνονται, κ.λπ.»
Ο κ. Μαρίνος είπε ακόμη πως είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως η μέθοδος της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως έχει ιδιαίτερη σημασία στα σχολεία που βρίσκονται σε απομακρυσμένα νησιά όπου πάντα σημειώνονται προβλήματα:
«Δεν πρέπει να είμαστε καχύποπτοι και επιφυλακτικοί. Πρέπει να δούμε τα θετικά της εφαρμογής αυτής της πλατφόρμας για την εκπαίδευση των μαθητών και για την διευκόλυνση των καθηγητών. Η πλατφόρμα αφορά βέβαια όλη την Ελλάδα και απευθύνεται στους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Για μένα είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά και είναι εξαιρετική ευκαιρία για όλους μας. Θέλω να σημειώσω πως η υπουργός κα Κεραμέως, δεν είπε ότι αυτή η μέθοδος θα υποκαταστήσει την εκπαίδευση με την διδασκαλία μέσα στην τάξη. Απλά, το εφαρμόζει για να μην υπάρξει απόλυτη αποχή των μαθητών από τα σχολεία και να μην απομονωθούν εντελώς από την επαφή τους με τους καθηγητές τους. Δεν καλύπτουμε δηλαδή καινούργια ύλη αλλά μένουμε σε επαφή με τα παιδιά» όπως ξεκαθάρισε.
Σημειώνεται πως όλα αυτά εφαρμόζονται προς το παρόν, παρακολουθώντας την εξέλιξη της πανδημίας σε όλο τον κόσμο και φυσικά, στην χώρα μας.
Θυμίζουμε πως η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πρόσφατα πως εάν τα σχολεία δεν παραμείνουν κλειστά περισσότερο από όσο έχει ανακοινωθεί, τότε η ύλη θα καλυφθεί με πιο εντατική μάθηση και μείωση της διδακτικής ώρας. Αν όμως το κλείσιμο παραταθεί, τότε θα χρειαστούν πιο δραστικά μέτρα, όπως η παράταση του σχολικού έτους και η μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης των πανελλαδικών.
Όπως είπε η κα Κεραμέως, τέθηκε σε ισχύ η εκπαίδευση με μαθήματα εξ αποστάσεως σε ακόμα 16 νομούς της χώρας, εξηγώντας ωστόσο πως το εργαλείο της «ψηφιακής τάξης» δεν υποκαθιστά τη φυσική τάξη, ούτε στοχεύει στο να καλύψει την ύλη με τον τρόπο που το κάνει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη. Αλλά εμβαθύνει και διατηρεί τη στενή επαφή των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία, όπως ανέφερε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου