Τοπικές Ειδήσεις

Το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia θα κάνει «ποδαρικό» το 2019 στη Ρόδο

Το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia θα κάνει «ποδαρικό» τον Μάρτιο στη Ρόδο, ανοίγοντας την σεζόν για τον θαλάσσιο τουρισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «δ», το Celestyal Olympia θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Ρόδου στις 18 Μαρτίου 2019 και μέσα στον ίδιο μήνα θα κάνει ακόμα μια προσέγγιση, μια εβδομάδα αργότερα.
Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι το 2019, θα καταπλεύσουν στη Ρόδο περίπου 250 με 260 κρουαζιερόπλοια, αριθμός οριακά αυξημένος σε σχέση με τις προσεγγίσεις του 2018. Μετά από την κάθετη πτώση στον θαλάσσιο τουρισμό στα τελευταία χρόνια, κάθε επιπλέον προσέγγιση χαρακτηρίζεται σημαντική, ωστόσο αυτό που θα καθορίσει την τόνωση της αγοράς, πέρα από τις προσεγγίσεις, είναι οι πληρότητες των κρουαζιερόπλοιων και η αγοραστική δύναμη των επιβατών.
Το γενικότερο κλίμα πάντως δεν είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξο για την πορεία της κρουαζιέρας, όπου οι απώλειες που καταγράφονται στα τελευταία χρόνια είναι τεράστιες και η Ρόδος δύσκολα θα καταφέρει να καλύψει άμεσα το χαμένο έδαφος.
Σε αυτό συντελούν και οι γεωπολιτικές εξελίξεις αλλά και η αλλαγή πολιτικής των εταιρειών κρουαζιέρας. Η επιλογή των προορισμών γίνεται πια με βάση τον αριθμό των εκδρομών που θα πουλήσουν στους επιβάτες και η Ρόδος δεν τα πάει καλά σε αυτόν τον τομέα.
Μέχρι πρότινος έβγαιναν από το κρουαζιερόπλοιο 800, 900 και 1.000 επιβάτες για εκδρομή στη Ρόδο και σήμερα είναι ζήτημα αν από κάθε πλοίο 200 ή 300 άτομα επιλέξουν να δουν τις ομορφιές του νησιού. Οι περισσότεροι αρκούνται σε έναν περίπατο γύρω από το λιμάνι, που δεν έχει επιπλέον κόστος και επιστρέφουν στο πλοίο. Αυτό όμως δεν αποφέρει κέρδος στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων κι αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας που σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μεσόγειο, έχει ως αποτέλεσμα τις συνεχείς μειώσεις στον αριθμό των προσεγγίσεων.
Σύμφωνα πάντως με το γενικότερο κλίμα που επικρατεί, η Ελλάδα υπολείπεται, από τους άμεσους ανταγωνιστές της στην περιοχή της Μεσογείου, παρά τις μεγάλες της δυνατότητες. Ωστόσο, και παρά το γεγονός, πως τα τελευταία χρόνια υπήρξε πτωτική τάση των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων και επιβατών σε ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας, ισχυρές ενδείξεις οδηγούν τους παράγοντες του χώρου στην εκτίμηση για επικείμενη ανάκαμψη. Το 2019 είναι προγραμματισμένο να επισκεφθούν ελληνικούς προορισμούς συνολικά 80 κρουαζιερόπλοια, δημιουργώντας ένα νέο ιστορικό ρεκόρ για την αγορά κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Παράγοντες της ελληνικής αγοράς κρουαζιέρας πάντως συνδέουν την ουσιαστική άνοδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα με την αναμενόμενη άνοδο της Τουρκίας, η οποία είχε πρακτικά τεθεί εκτός αγοράς τα προηγούμενα χρόνια, οδηγώντας συνολικά σε υποχώρηση την κρουαζιέρα στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και στη χώρα μας τα κρουαζιερόπλοια προσεγγίζουν συνολικά 42 προορισμούς, οι 8 κύριοι από αυτούς, μεταξύ των οποίων και η Ρόδος, προσελκύουν το 90% των πλοίων και το 80% των μεταφερόμενων επιβατών.
Ως προς τις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στη Ρόδο, με βάση τον προγραμματισμό, από τον Απρίλιο θα αρχίσουν να πυκνώνουν και θα συνεχίσουν έτσι μέχρι και τον Οκτώβριο.

Λιμάνια «αστακοί»
Όπως έγραψε η «δ», με το πλέον σύγχρονο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας, -εκτός απροόπτου – θα λειτουργούν οι λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρόδου από την νέα τουριστική περίοδο, πλήρως εναρμονισμένες με τις τελευταίες ευρωπαϊκές επιταγές, δημιουργώντας νέες συνθήκες και δεδομένα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Πρόκειται για ένα τεράστιας κλίμακας έργο, που θα αναπτυχθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στόχος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου, είναι τα νέα μέτρα ασφαλείας, να εφαρμοστούν από την ερχόμενη τουριστική σεζόν, αν δεν προκύψουν γραφειοκρατικά ή άλλα εμπόδια που ενδέχεται να καθυστερήσουν τη διαδικασία.
Το νέο σύστημα ασφαλείας, που θα μετατρέψει κάθε ένα από τα τρία λιμάνια (Ακαντιά, Αγγέλων, Κολόνας) σε «αστακό», προβλέπει την ανάπτυξη και εγκατάσταση κατάλληλων συστημάτων επιτήρησης ασφαλείας, ελέγχου ασφαλείας και ελέγχου πρόσβασης, τα οποία να καθιστούν δυνατές μόνιμες και προσωρινές αναγνωρίσεις, για το προσωπικό και τους χρήστες, τους επισκέπτες και ενίοτε τους επιβάτες οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να αποδεικνύουν την ταυτότητά τους με κάρτες επιβίβασης, εισιτήρια κλπ.
Παράλληλα και συνδυαστικά, θα πρέπει να διασφαλίζεται η διαρκής επιτήρηση της ασφαλούς λειτουργίας των ζωτικών χώρων των λιμενικών εγκαταστάσεων και του λιμένα με μέσα εποπτείας, αποτροπής και προστασίας
Η φιλοσοφία σχεδίασης του παραπάνω συστήματος έχει γίνει με γνώμονα την ασφάλεια αφενός με την 24ωρη παρακολούθηση των παραπάνω λιμενικών εγκαταστάσεων στην στεριά και τη θάλασσα, εντός και εκτός αυτής καθώς και των πλοίων που ελλιμενίζονται, με κάθε καιρό και ορατότητα, αδιαλείπτως, και αφετέρου τον έλεγχο της πρόσβασης προσώπων (επιβατών, προσωπικού λιμένα και πλοίων κλπ.) και κάθε οχήματος εντός των εγκαταστάσεων ώστε να είναι σε πλήρη συμφωνία με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS.
Η δαπάνη της προμήθειας και εγκατάστασης του έργου ανέρχεται στο συνολικό ποσό των €3.526.127,24, συμπεριλαμβανομένου του ισχύοντος Φ.Π.Α. (24%). Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο πλαίσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου