ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φωτιά τα ραβασάκια του ΕΝΦΙΑ Ποιοί σηκώνουν τα βάρη

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ενφια

Στους πε­ρί­που 540.000 ιδιο­κτή­τες η ακί­νη­τη πε­ριου­σία των οποί­ων υπερ­βαί­νει τις 200.000 ευρώ, πέ­φτει φέτος ο… κλή­ρος να ση­κώ­σουν τα πρό­σθε­τα βάρη του ΕΝΦΙΑ. Ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος ακι­νή­των –ο φόρος που επι­βάλ­λε­ται επί της αξίας της πε­ριου­σί­ας και όχι επί του κάθε ακι­νή­του ξε­χω­ρι­στά όπως συμ­βαί­νει με τον ΕΝΦΙΑ- ανα­μέ­νε­ται να απο­δώ­σει πε­ρί­που 560 εκατ. ευρώ ένα­ντι πε­ρί­που 300 εκατ. ευρώ που ήταν ο απο­λο­γι­σμός για τον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο του 2015. Ο δι­πλα­σια­σμός της από­δο­σης του φόρου – άρα και ο δι­πλα­σια­σμός της επι­βά­ρυν­σης για τους 540.000 ιδιο­κτή­τες που θα τον πλη­ρώ­σουν- θα προ­έλ­θει από τις τρεις νο­μο­θε­τι­κές αλ­λα­γές στις οποί­ες προ­χώ­ρη­σε η κυ­βέρ­νη­ση για να εξα­σφα­λί­σει τα επι­πλέ­ον 270 εκατ. ευρώ:

1.      Τη μεί­ω­ση του ορίου υπα­γω­γής στον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο από τις 300.000 στις 200.000 ευρώ.

2.      Την αλ­λα­γή των συ­ντε­λε­στών. Η κλί­μα­κα του 2015, προ­έ­βλε­πε συ­ντε­λε­στές από 0,1% έως 1%. Για το 2016, οι συ­ντε­λε­στές θα κυ­μαί­νο­νται από 0,1% (όμως από τις 200.000 ευρώ) έως και 1,5%.

3.      Την υπα­γω­γή στον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο και των αγρο­τε­μα­χί­ων κάτι που ση­μαί­νει αύ­ξη­ση της φο­ρο­λο­γη­τέ­ας ύλης για όσους έχουν ακί­νη­τα άνω των 200.000 ευρώ στα οποία συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται και αγρο­τε­μά­χια.

Οι επι­βα­ρύν­σεις που θα προ­κα­λέ­σουν αυτοί οι τρεις πα­ρά­γο­ντες, απο­τυ­πώ­νο­νται στον ακό­λου­θο πί­να­κα (σ.σ δη­μο­σιεύ­τη­κε χθες) στην Realnews και δεί­χνει την κα­τα­νο­μή των πε­ριου­σιών μετά την αλ­λα­γή των αντι­κει­με­νι­κών αξιών):

 

Τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά του φε­τι­νού ΕΝΦΙΑ δεν θα στα­λούν νω­ρί­τε­ρα από τον Αύ­γου­στο καθώς το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών θα πε­ρι­μέ­νει πρώτα να ολο­κλη­ρω­θεί η δια­δι­κα­σία υπο­βο­λής των δη­λώ­σε­ων φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος. Θα υπάρ­ξουν φο­ρο­λο­γού­με­νοι που θα έχουν μεί­ω­ση φόρου αλλά και άλλοι που θα πλη­ρώ­σουν πολύ πε­ρισ­σό­τε­ρα. Η πρώτη ακτι­νο­γρα­φία, δεί­χνει τα εξής:

1.      Όσοι έχουν κτί­σμα­τα, και δεν υπά­γο­νται στον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο, ή θα πα­ρα­λά­βουν το ίδιο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό ή θα πλη­ρώ­σουν λι­γό­τε­ρα. Αυτοί που θα πλη­ρώ­σουν λι­γό­τε­ρα είναι όσοι έχουν δια­με­ρί­σμα­τα σε πε­ριο­χές όπου η μεί­ω­ση της αντι­κει­με­νι­κής αξίας θα επι­φέ­ρει και μεί­ω­ση του συ­ντε­λε­στή υπο­λο­γι­σμού του ΕΝΦΙΑ. Για πα­ρά­δειγ­μα, ο έχων δια­μέ­ρι­σμα στα Βρι­λήσ­σια όπου η τιμή ζώνης μειώ­θη­κε από τα 2050 στα 1700 ευρώ, θα πλη­ρώ­σει 25% λι­γό­τε­ρα καθώς για κάθε μέτρο θα κα­τα­βάλ­λει 4,5 ευρώ αντί για έξι ευρώ. Κάτι αντί­στοι­χο θα συμ­βεί σε Ιλιον, Καλ­λι­θέα, Κα­μα­τα­ε­ρό, Μο­σχά­το, Νέα Ερυ­θραία κλπ.

2.      Οι ιδιο­κτή­τες οι­κο­πέ­δων θα επι­βα­ρυν­θούν καθώς αυ­ξά­νε­ται ο συ­ντε­λε­στής υπο­λο­γι­σμού του φόρου ανά τε­τρα­γω­νι­κό μέτρο.

3.      Στην πρώτη γραμ­μή του πυρός θα βρε­θούν αυτοί που έχουν ακί­νη­τα σε πε­ριο­χές με τιμή ζώνης κάτω των 600 ευρώ ανά τ.μ ή πάνω από 4000 ευρώ ανά τ.μ. Όλοι αυτοί, εφό­σον η αξία της πε­ριου­σί­ας ξε­περ­νά τις 200.000 ευρώ, θα βρε­θούν αντι­μέ­τω­ποι με τον νέο αυ­ξη­μέ­νο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο ενώ δεν θα έχουν καμία μεί­ω­ση στη φο­ρο­λο­γη­τέα ύλη από τη μεί­ω­ση των τιμών ζώνης (σ.σ. σε όλες τις πε­ριο­χές που προ­α­να­φέρ­θη­καν, οι τιμές πα­ρέ­μει­ναν πα­γω­μέ­νες).

thetoc.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.