Ειδήσεις

Silver Tourism: Ποιοι είναι οι «ασημένιοι» ταξιδιώτες που μπορούν να σώσουν τον Τουρισμό

Σε έναν ανελέητο αγώνα δρόμου με σύμμαχο τα εμβόλια και αντίπαλο το χρόνο έχουν επιδοθεί οι χώρες παγκοσμίως προκειμένου να «προλάβουν» το καλοκαίρι όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να έχουν κάνει το εμβόλιο κατά της Covid 19.

Παρά τις τεράστιες προσπάθειες όμως τόσο από τις φαρμακευτικές όσο και τις κρατικές υπηρεσίες Υγείας οι εμβολιασμοί δεν προχωρούν όπως θα έπρεπε για να επιτευχθεί μέχρι το καλοκαίρι η λεγόμενη «ανοσία της αγέλης».

Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για την Ελλάδα της οποίας η έναρξη της τουριστικής σεζόν, έχει οριστεί πολύ νωρίς την 14η Μαΐου.

Δυσοίωνη, λοιπόν, προβλέπεται και αυτή η χρονιά για τον τουρισμό, με την πανδημία να συνεχίζει να απειλεί την καθημερινότητα δισεκατομμυρίων πολιτών και την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί να λειτουργεί αποτρεπτικά για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού σε μια ξένη χώρα.

Το μόνο ασφαλές σχετικά δεδομένο για το καλοκαίρι είναι ότι θα έχουν προλάβει να εμβολιαστούν και άρα θα είναι οι πιο καλά θωρακισμένοι έναντι του κορωνοϊού, οι τουρίστες 2ης και 3ης ηλικίας αυτοί δηλαδή που είναι κυρίως άνω των 60 ετών.

Αυτοί οι τουρίστες αποτελούν και το βασικό target group του λεγόμενου «silver tourism», δηλαδή του τουρισμού που απευθύνεται σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Μην ξεχνάμε ότι, όπως αναφέρει σε άρθρο του το businessnews.gr ο πληθυσμούς του δυτικού κόσμου μεγαλώνει ηλικιακά. Έτσι, η κατηγορία αυτή των τουριστών αναδύεται όλο και περισσότερο ως τάση στον τουριστικό κλάδο.

Πρόκειται για τουρίστες άνω των 60 ετών, με αρκετό ελεύθερο χρόνο, περισσότερα χρήματα και λιγότερες υποχρεώσεις.

Τι προτιμούν οι «ασημένιοι» ταξιδιώτες
Επιλέγουν προορισμούς αποζητώντας το επίπεδο των υπηρεσιών που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Ουσιαστικά, η εν λόγω τουριστική ομάδα έχει όλα τα φόντα να γίνει κυρίαρχη στη βιομηχανία του τουρισμού, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, αναμένεται αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων στην Ευρώπη, με τους άνω των 65 χρόνων να αντικατοπτρίζουν το 27,8% του πληθυσμού της Γηραιάς Ηπείρου μέχρι το 2050.

Μάλιστα, ανάμεσα στις 10 χώρες παγκοσμίως που αναμένουν την μεγαλύτερη αύξηση της γήρανσης του πληθυσμού τους, βρίσκονται η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Βρετανία, και η Ελβετία, από τις οποίες η Ελλάδα δέχεται μεγάλο αριθμό τουριστών παραδοσιακά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που αφορούν τον Αύγουστο του 2020, οι Γερμανοί επιλέγουν σταθερά Ελλάδα για τις διακοπές του, κατέχοντας των μεγαλύτερο αριθμό αφίξεων, ενώ ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Πολωνοί, οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί. Την δεκάδα συμπληρώνουν Ιταλοί, Αυστριακοί, Ελβετοί, Τσέχοι και Κύπριοι.

Τα μέλη αυτής της ιδιαίτερης τουριστικής ομάδας έχουν ένα σεβαστό εισόδημα που μπορούν να ξοδέψουν όπως επιθυμούν, μια «δίψα» να εξερευνήσουν τον κόσμο και συγκεκριμένα στανταρτς.

Φυσικά, δεν μπορούν να ομογενοποιηθούν όλα τα χαρακτηριστικά των «ασημένιων» τουριστών καθώς υπάρχουν μεγάλες ηλικιακές αποστάσεις μεταξύ τους. Τα «θέλω» ενός εξηντάρη δεν συνάδουν απόλυτα με εκείνα ενός ογδοντάρη. Βέβαια, εντοπίζονται κοινά χαρακτηριστικά σε ολόκληρη την ομάδα.

Εν προκειμένω, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο GeoJournal of Tourism and Geosites, η πλειοψηφία των «ασημένιων» τουριστών είναι γυναίκες και προτεραιότητά τους σε ένα ταξίδι είναι η ασφάλεια.

Στο σύνολό τους, είναι πρόθυμοι να επεκτείνουν τον χρόνο διαμονή τους, λατρεύουν την επικοινωνία, είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ιατρικές υπηρεσίες και όταν επιλέγουν ένα μέσο μεταφοράς, η προσβασιμότητα γι’ αυτούς είναι πιο σημαντική από το τύπο του μέσου.

Όπως προκύπτει από τα εν λόγω χαρακτηριστικά, οι Silver Tourist απαιτούν προσωπική φροντίδα και προσοχή. Δηλαδή, θα προτιμήσουν τις πιο προσωπικές και εξειδικευμένες υπηρεσίες από ένα πρακτορείο ταξιδιών παρά την απλή αναζήτηση και την υπερπληθώρα πληροφοριών του διαδικτύου.

Όπως γίνεται γνωστό από την ίδια έρευνα, οι περισσότεροι τουρίστες της 2ης και 3ης ηλικίας προτιμούν τα πολυτελή ταξίδια, τις κρουαζιέρες, ταξίδια που συνδυάζουν υπηρεσίες περιποίησης, ενώ πρώτοι σε προτιμήσεις είναι οι προορισμοί που σχετίζονται με την βελτίωση της υγείας, όπως οι περιοχές που διαθέτουν ιαματικές πηγές. Επίσης, από τα αποτελέσματα γίνεται φανερό ότι θα προτιμήσουν All inclusive ξενοδοχειακές μονάδες με πληθώρα προσφερόμενων υπηρεσιών χωρίς ιδιαίτερη μετακίνηση.

Πηγή: topontiki.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου