Τοπικές Ειδήσεις

Ν. Σαντορινιός: Για ποιο λόγο εξαιρούνται οι σπουδαστές των ΑΕΝ από την επιδότηση υπολογιστών;

Κατάθεση Ερώτησης

Η μη ένταξη των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στο Πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα υπογραμμίστηκε σε Ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Κώστα Μπάρκα, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Πρέβεζας και πρώην Υφυπουργού Εργασίας και συνυπογράφεται από τον Νεκτάριο Σαντορινιό, Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και άλλους 22 βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Συγκεκριμένα, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Α.Π. 30746/ ΓΔ8/17-3- 2021, άρθρο 4) ονομαστικά εξαιρεί τις ΑΕΝ από την επιδότηση υπολογιστών, προκαλώντας πολλές απορίες και αγανάκτηση στους σπουδαστές των Σχολών και στις οικογένειές τους, που πασχίζουν να ανταποκριθούν στα έξοδα των σπουδών και πολλές εξ αυτών ανήκουν σε νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα.

Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ και ο αρμόδιος Τομεάρχης, παρά τις συνεχείς διακηρύξεις περί αναβάθμισης της Ναυτικής Εκπαίδευσης και της λειτουργίας των ΑΕΝ, δυστυχώς η Κυβέρνηση απέκλεισε τη συγκεκριμένη κατηγορία σπουδών από το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα, προχωρώντας σε μια άδικη αντιμετώπιση των σπουδαστών. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και το σύνολο της Κυβέρνησης της ΝΔ, για άλλη μια φορά αποδεικνύει ότι το έργο της στον τομέα της Ναυτιλίας και της στήριξης των ανθρώπων της, μένει σε επίπεδο δηλώσεων, κενού περιεχομένου, αφού στην ουσία συνεχώς υποβαθμίζει τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση της χώρας και το επάγγελμα του ναυτικού.

Τέλος, στην Ερώτηση ζητείται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να διευρυνθεί η βάση των δικαιούχων του προγράμματος «ψηφιακή μέριμνα», εντάσσοντας σε αυτό και τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ενώ, απαντήσεις αναμένονται σχετικά με το ποιο είναι το συνολικό σχέδιο δράσεων του Υπουργείου για την ενίσχυση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Αδικαιολόγητος αποκλεισμός των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας»

Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα», όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο υλοποιείται από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.», εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που στοχεύουν να χρησιμοποιήσουν κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλης κλίμακας τόσο ως προς τον προϋπολογισμό του, όσο και ως προς τον αριθμό των ωφελούμενων, οι οποίοι ανέρχονται σε περίπου τριακόσιες είκοσι πέντε χιλιάδες (325.000) οικογένειες με πεντακόσιες εξήντα χιλιάδες (560.000) νέους – ωφελούμενους.

Όπως αναφέρεται στην υπ’ αριθμόν Α.Π. 30746/ ΓΔ8/17-3- 2021 Κοινή Υπουργική Απόφαση, το εν λόγω Πρόγραμμα έχει ως στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των παιδιών σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ενισχύει οικογένειες με εξαρτώμενα τέκνα, καθώς και τέκνα υπό επιτροπεία μαθητές, μέσω συστήματος επιταγών (voucher) που θα διατεθούν για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού.

Εντούτοις, στο φιλόδοξο του εγχειρήματος δεν φαίνεται να «χωρούν» οι χιλιάδες σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού της χώρας. Ειδικότερα, πέρα από το γεγονός, ότι αποκλείονται από την ένταξη σε καθεστώς δικαιούχου, λόγω του ηλικιακού

ορίου έως των δεκαεννέα (19) ετών, φοιτητές μιας σειράς εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, πέρα δηλαδή των σπουδαστών των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού, επιπλέον, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 4, του άρθρου 4 της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, για τον ορισμό των ωφελούμενων μελών, δεν συμπεριλαμβάνονται οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

Επειδή, είναι χρέος της Πολιτείας η διασφάλιση ισότιμων προϋποθέσεων για όλους τους μαθητές.

Επειδή, δεν μπορεί να συμβαδίζουν οι κυβερνητικές διακηρύξεις περί αναβάθμισης του περιεχομένου των σπουδών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, με αποκλεισμούς και διαχωρισμούς σε σχέση με άλλα πεδία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Επειδή, το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν μπορεί να λειτουργεί αποκομμένα, τουλάχιστον όσον αφορά τα ζητήματα Εκπαίδευσης των σπουδαστών και των αποφοίτων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, που άλλωστε σχετίζονται με ένταξη σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, εντασσόμενοι στο επίπεδο «4» του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, διαιωνίζοντας μια αναχρονιστική λογική αυτάρκειας και περιχαράκωσης σε σχέση με άλλα Υπουργεία, πραγματικότητα που άλλωστε δεν παρατηρείται μόνο στο υπό Ερώτηση ζήτημα, αλλά και σε μια σειρά άλλων ζητημάτων μέριμνας των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προχωρήσει προκειμένου να τροποποιηθεί η υπ’ αριθμόν Α.Π.: 30746/17-3-2021 Κοινή Υπουργική Απόφασης και να διευρυνθεί η βάση των δικαιούχων μαθητών, εντασσόμενοι σε αυτή σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού;

2. Ποιο είναι το συνολικό σχέδιο δράσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την ενίσχυση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, ώστε να επιτευχθούν οι εκπαιδευτικοί στόχοι των προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου