Τοπικές Ειδήσεις

Ο «θάνατος του εμποράκου» προ των πυλών! Aπόγνωση και αβεβαιότητα στα συνοικιακά καταστήματα της Pόδου

Ο θάνατος του εμποράκου βρίσκεται προ των πυλών αφού από το «click away», τα μικρά και συνοικιακά καταστήματα δεν μπορούν να απορροφήσουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς, καθώς τα περισσότερα δεν διαθέτουν e-shop και υπό το βάρος των συσσωρευμένων οικονομικών υποχρεώσεων, δεν έχουν χρήματα για να διαθέσουν προκειμένου να καταφέρουν να λειτουργήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα την τελευταία στιγμή.
Η διάχυτη αίσθηση των τελευταίων ημερών, ότι επίκειται άνοιγμα του λιανεμπορίου με τον… παραδοσιακό τρόπο και όχι με τη μέθοδο «click away», δεν άφησε περιθώρια προετοιμασίας καθώς αν είχε ανακοινωθεί νωρίτερα όπως δηλώνει ιδιοκτήτρια καταστήματος με είδη ένδυσης στη «δ», θα υπήρχε χρόνος για τη δημιουργία e shop προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πελάτες της.
Η ίδια, μη διαθέτοντας ούτε χρήματα αλλά ούτε και χρόνο για τη δημιουργία e-shop, φωτογραφίζει μόνη της τα ρούχα που διαθέτει στο κατάστημά της και τα αναρτά στα social media προκειμένου να έχουν οι πελάτες της εικόνα για τα είδη που διαθέτει και να κάνουν την επιλογή τους. Σε ερώτηση της «δ» αν το «click away» βοηθάει τελικά τους καταστηματάρχες ήταν κατηγορηματική: «Βοηθάει μόνο τα υποκαταστήματα αλυσίδων και τα μεγάλα καταστήματα που είχαν τη δυνατότητα να οργανωθούν εγκαίρως, τα περισσότερα διέθεταν e-shop και επιπλέον διαθέτουν τις ανάλογες υποδομές για να υποστηρίξουν αυτή τη διαδικασία. Εμείς είμαστε συνοικιακό κατάστημα, απευθυνόμαστε σε ανθρώπους και μεγαλύτερης ηλικίας που ούτε εκείνοι μπορούν να εξυπηρετηθούν, αφού δεν έχουν τη γνώση να δουν διαδικτυακά τα εμπορεύματα, να στέλνουν μηνύματα και να διεκπεραιώνουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά. Για εμάς, είναι δώρο άδωρον», λέει στη «δ» η ιδιοκτήτρια η οποία όπως ανέφερε από την ημέρα που λειτούργησαν τα καταστήματα με αυτό τον τρόπο μέχρι και σήμερα έχει ολοκληρώσει μόνον τέσσερις παραγγελίες.
«Περιμένουμε να ανοίξει το λιανεμπόριο κανονικά, να δούμε τι θα αφήσει πίσω του ο κορωνοϊός για να αποφασίσουμε κι εμείς αν θα διατηρήσουμε τα καταστήματά μας ή αν το λουκέτο της καραντίνας θα είναι η αρχή του τέλους. Αυτή τη στιγμή όλα είναι στον αέρα», δηλώνει η ιδιοκτήτρια εμφανώς απογοητευμένη από την μέθοδο συναλλαγής με τους καταναλωτές, που τελικά επέλεξε να εφαρμόσει η κυβέρνηση.
Οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα μπορούν να χρησιμοποιούν την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Στην ψηφιακή αυτή πλατφόρμα προστέθηκε η δυνατότητα καθορισμού ραντεβού για την παράδοση προϊόντων εκτός καταστήματος «click away», έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μην βαρύνονται με το κόστος του SMS.
Μέσα από την εφαρμογή ο καταναλωτής βρίσκει επίσης ενημέρωση για τις λιανικές τιμές πώλησης των καυσίμων στην επικράτεια.
Πρακτικά, η πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης λειτουργεί ως «ενδιάμεσος» για την επικοινωνία μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου. Ειδικότερα, στέλνει ο καταναλωτής ένα μήνυμα με τον αριθμό παραγγελίας του προϊόντος που επιθυμεί να αγοράσει, με τον έμπορο να στέλνει απάντηση με μήνυμα και τον αριθμό της παραγγελίας.
Στη συνέχεια ταυτοποιείται ο αριθμός παραγγελίας και μέσω της πλατφόρμας αυτής θα φθάνει στον καταναλωτή το SMS για να μετακινηθεί και να παραλάβει το εμπόρευμα που έχει παραγγείλει.
Οπότε, το SMS που θα έπρεπε να στείλει η επιχείρηση στον πελάτη, θα είναι δωρεάν, μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.
Οσοι δεν διαθέτουν e-shop, μπορούν να λάβουν παραγγελίες τηλεφωνικά και να κάνουν την χρέωση στον εξωτερικό χώρο του καταστήματος μέσω POS. Θα πρέπει να σημειωθεί πως απαγορεύεται αυστηρά να εισέλθει ο πελάτης στο κατάστημα και προβλέπονται βαρύτατα πρόστιμα σε αντίθετη περίπτωση.
Ωστόσο, ούτε αυτή η λύση έχει γίνει αποδεκτή από την πλειονότητα των καταστημάτων που δεν διαθέτουν e-shop διότι φαίνεται εξαιρετικά περίπλοκη στον καταναλωτή ο οποίος δεν μπορεί τις περισσότερες φορές να βγάλει άκρη και… παρατάει την παραγγελία στη μέση ή δεν μπαίνει καν στη διαδικασία, ειδικά αν πρόκειται για ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας.
Την ίδια ώρα και στη Ρόδο, πληθαίνουν οι αγγελίες από εταιρείες που αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν e-shop με ταχύτατες διαδικασίες για καταστήματα που δεν διέθεταν μέχρι πρότινος, με τιμές που ξεκινούν από 400 ευρώ και με γρήγορο -όπως υπόσχονται- τρόπο παράδοσης προκειμένου οι ιδιοκτήτες να καταφέρουν να θέσουν σε εφαρμογή την μέθοδο «click away».
Ωστόσο στους… χαλεπούς καιρούς της πανδημίας και του lockdown λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να διαθέσουν χρήματα για να λειτουργήσουν e-shop, όταν είναι ήδη ακάλυπτα τα λειτουργικά έξοδα των φυσικών τους καταστημάτων και όταν το μέλλον του… εμποράκου προδιαγράφεται αβέβαιο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου