Διευκρινίσεις σχετικά με την κατάρρευση της γέφυρας στην περιοχή Χαράκι και την κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην οποία κηρύχθηκαν η Αρχάγγελος και τ’ Αφάντου, δίνει σήμερα σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Ευστρατίου.
Επιπλέον, μιλάει για την νέα θητεία της Περιφερειακής Αρχής και τις αρμοδιότητές του, την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ και την συνεργασία του με τις τοπικές κοινότητες και τις εθελοντικές ομάδες.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Ευστρατίου, να ξεκινήσουμε από την «κατάρρευση» της γέφυρας στην περιοχή Χαράκι και την κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην οποία κηρύχθηκαν η Αρχάγγελος και τ’ Αφάντου. Θα ήθελα να μας δώσετε μια εικόνα.
Εμείς ως Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, πάντα επιθεωρούμε τα έργα, φυσικά και την γέφυρα στο Χαράκι. Πάντα την είχαμε στα υπόψη και γίνονταν συχνές επιθεωρήσεις. Το 2015 ξεκινήσαμε την προμελέτη για την ‘δίδυμη’ γέφυρα ώστε να είμαστε έτοιμοι, διά πάν ενδεχόμενο. Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, είχε προνοήσει από τότε να ξεκινήσει τις διαδικασίες για ένα έργο που είναι απαραίτητο για όλο το νησί. Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες και δεν γίνονται όλα γρήγορα για τέτοια έργα. Ήδη το έργο της ‘δίδυμης’ γέφυρας έχει λάβει την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και περιμένουμε κάποιες ακόμη εγκρίσεις για να προχωρήσουμε. Πιστεύω πως και ο ίδιος θα προβεί σε ανακοινώσεις.
• Δηλαδή, εσείς ελέγχατε κατά διαστήματα αυτή την γέφυρα;
Βεβαίως, την συντηρούσαμε και οι μηχανικοί της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έκαναν συχνά ελέγχους αλλά δυστυχώς… μας πρόλαβε. Μην ξεχνάτε ότι κατασκευάστηκε το 1972 και δυστυχώς, όλα φορτώθηκαν σε αυτή την περιφερειακή αρχή. Ωστόσο, εμείς είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε λύση στο πρόβλημα αυτό.
• Το δήλωσε και ο ίδιος ο κ. Χατζημάρκος σε συνέντευξη Τύπου: εκτιμάτε πως πράγματι «ήταν μια δύσκολη μέρα για την Ρόδο»;
Ναι, διότι το νησί «κόπηκε» κυριολεκτικά στα δύο! Αυτή η γέφυρα είχε δεχτεί μεγάλο φόρτο διότι μην ξεχνάμε πως πέρα από τα χωριά που εξυπηρετούσε, υπάρχουν πολλές ξενοδοχειακές μονάδες που δέχονται πολύ κόσμο, κάθε καλοκαίρι υπερ-διπλάσιους τουρίστες, λεωφορεία, οχήματα κ.λπ. Η γέφυρα αυτή, τελικά καταστράφηκε ολοσχερώς και δεν μπορεί ούτε να επιδιορθωθεί ούτε να γίνουν κατασκευές. Πρέπει να γίνει όλη από την αρχή. Η αλήθεια είναι ότι εμείς το είχαμε προβλέψει και το περιμέναμε ότι κάποια στιγμή θα γινόταν. Αλλά δεν περίμενε κανείς ότι θα γινόταν κάτι τέτοιο τώρα, με μια βροχόπτωση και μάλιστα σε τέτοια κλίμακα.
• Πώς γίνεται τώρα η διέλευση; Έχετε λάβει μέτρα μαζί με την τροχαία για να ενημερώσετε τον κόσμο;
Σύμφωνα με την Τροχαία, η διέλευση γίνεται μέσα από την Μαλώνα και τα Μάσαρη. Όσα γράφηκαν κάπου στον Τύπο, ότι βγήκε απόφαση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να περνούν μέσα από την ιρλανδική διάβαση κ.λπ. δεν είναι αληθής. Η ανακοίνωση έγινε από την Τροχαία και όχι από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Εμείς από την προσεχή Δευτέρα θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες εργασίες και θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Θα γίνουν διαγραμμίσεις, θα μπουν σήματα και φωτεινοί σηματοδότες που θα προειδοποιούν τους διερχόμενους οδηγούς. Οι κάτοικοι της Μαλώνας και των Μασάρων το γνωρίζουν ήδη και πιστεύω πως καταλαβαίνουν οι συμπολίτες μας, πως δεν υπάρχει άλλη λύση. Οι μηχανικοί προσπαθούν να μην χάσουν χρόνο και να προχωρήσουν στην κατασκευή νέας γέφυρας. Σίγουρα, ακόμη θα πάρει χρόνο. Θα το παρακολουθούμε συνεχώς το θέμα και θα είμαστε σε συνεχή εγρήγορση και επικοινωνία με τον κόσμο.
• Ν’ αλλάξουμε κλίμα και να σας ρωτήσω για την Περιφερειακή Αρχή. Επανεκλέχθηκε η παράταξη του κ. Χατζημάρκου στις εκλογές, λαμβάνοντας το υψηλότατο ποσοστό της τάξης του 54% κι εσείς είστε πλέον αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου. Κλείσατε λοιπόν 5 χρόνια και οδεύετε για τα επόμενα 4-4,5 χρόνια. Πώς βλέπετε την νέα θητεία;
Ως μια συνέχεια της προηγούμενης! Κοιτάξτε, εμείς δεν σταματήσαμε ούτε στιγμή την δουλειά. Προσωπικά δεν σταμάτησα ούτε λεπτό, συνεχίζω με τους ίδιους ρυθμούς, με νέες αρμοδιότητες, χωρίς σταματημό. Με τα θέματα πολιτικής προστασίας ασχολήθηκα και στην προηγούμενή μου θητεία. Έκτακτα καιρικά συμβάντα, όπως η μεγάλη νεροποντή στη Σύμη αλλά και μικρότερης κλίμακας πλημμύρες, κατολισθήσεις, σφοδροί άνεμοι στα νησιά μας είναι πολύ πιθανό να μας προβληματίσουν και στο μέλλον εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Δεν πρέπει να ξεχνούμε επίσης ότι ζούμε σε σεισμογενή περιοχή και θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή για την έγκαιρη αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων. Οι φωτιές που κατά γενική ομολογία αντιμετωπίστηκαν με συντονισμένες δράσεις χωρίς να προκαλέσουν εκτεταμένες ζημιές στο φυσικό μας πλούτο δεν μπορεί να είναι εκτός της ατζέντας μας. Δυστυχώς τα ζητήματα πολιτικής προστασίας δεν είναι πεπερασμένα, διαρκώς αναδύονται νέες απειλές για την ασφάλεια των πολιτών, τεχνολογικά ατυχήματα, βιολογικοί, χημικοί κίνδυνοι κ.ά. Οφείλουμε να είμαστε σε επαγρύπνηση, να καταστρώνουμε τα σχέδια μας βάσει ανάλυσης κινδύνου και να εφαρμόζουμε πολιτικές ενημέρωσης των πολιτών. Η συνεργασία μας με θεσμικούς φορείς και εθελοντικές ομάδες έχει ήδη φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα γι’ αυτό στόχος μας είναι να ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο. Στηρίξαμε εμπράκτως τις συνεργασίες αυτές τόσο με τη διάθεση υλικών πόρων όσο και με την σύναψη προγραμματικών συμβάσεων όπως στην περίπτωση της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ. Σχετικά με τον συντονισμό και την εποπτεία των Υπηρεσιών μας, αναγνωρίζουμε ότι ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων μας αυτή τη στιγμή είναι μεγάλος δεδομένου ότι δεν έχουν πληρωθεί οι κενές θέσεις υπαλλήλων που συνταξιοδοτήθηκαν ή μετατάχτηκαν.
• Η αλήθεια είναι πως το κράτος έχει δώσει πολλές νέες αρμοδιότητες στις Περιφέρειες –όπως οι καθαρισμοί ρεμάτων, π.χ. Πώς θα τα φέρετε εις πέρας;
Προφανώς έχουν διαπιστώσει πως οι Δήμοι δεν τα καταφέρνουν μόνοι τους γι αυτό τον λόγο επιλέγουν να δώσουν στις Περιφέρειες διάφορες αρμοδιότητες, επειδή είναι πιο αποτελεσματικές. Ο καθαρισμός των ρεμάτων στα νησιά της περιοχής μας, είναι σε εξέλιξη, έχουν βγει ήδη εργολαβίες για όλες τις δημοτικές κοινότητες και στο νησί της Ρόδου και προχωρούμε –λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες των δημοτικών κοινοτήτων. Θα έλεγα πάντως πως είμαι ικανοποιημένος αφού υπάρχει πολύ καλή συνεργασία.
• Ποια είναι τα προβλήματα που προτάσσουν οι τοπικές κοινότητες;
Κυρίως θέματα οδοποιίας, ο καθαρισμός των ρεμάτων και άλλες παρεμβάσεις που δεν είναι όμως στην αρμοδιότητά μας. Είναι γεγονός πάντως, πως υπάρχει έντονη ανησυχία διότι θέλουν να είναι έτοιμοι για να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη.
• Μιλήστε μας για την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ. Τελικά, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συνέβαλε τα μέγιστα στην διάσωσή της –αν και θα λειτουργήσει με το νέο έτος.
Εμείς ως Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, υποστηρίξαμε τη συνέχιση της λειτουργίας της, ένθερμα, έμπρακτα και ανοιχτά. Την κρατήσαμε 5 χρόνια τώρα ζωντανή με διαδοχικές προγραμματικές συμβάσεις. Είχαμε την πολιτική βούληση και δώσαμε λύση. Με δεδομένη την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, που κατοχυρώνει τη λειτουργία της θα διαμορφώσουμε από κοινού με το Δήμο και τους εκπροσώπους της εταιρείας το πλαίσιο των δράσεων με σκοπό την καλύτερη δυνατή αξιοποίησή της. Τώρα πρέπει να αναλάβει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων που έχει νέα διοίκηση μετά την εκλογή του κ. Αντώνη Καμπουράκη κι αφού επικυρωθεί το καταστατικό της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, εμείς θα χρηματοδοτήσουμε την λειτουργία της όπως έχουμε δεσμευτεί.
• Με τις εθελοντικές ομάδες, συνεχίζετε να έχετε συνεργασία; Βλέπουμε πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου διαθέτει και εξοπλισμό στις ομάδες αυτές.
Βεβαίως και συνεχίζουμε να έχουμε πολύ καλή συνεργασία με τις εθελοντικές ομάδες από όλα τα νησιά. Προσφέρουν πράγματι πολλά στο νησί μας, κι εμείς θα συνεχίσουμε να τους διαθέτουμε εξοπλισμό.

Ένα σχόλιο στο Xρ. Eυστρατίου: Τι έγινε με τη γέφυρα Μάκκαρη και πώς θα γίνεται τώρα η κίνηση

  1. Avatar Ο/Η Μιχάλης λέει:

    Νομίζω ότι όταν δεν κατεβαίνει νερό από τον ποταμό θα γίνεται ευκολώτερα η κυκλοφορία, εάν οι από Καλαθον προς Ρόδον κινούμενοι στρίβουν προς Χαράκι εις το ύψος των Μασσάρων, ανεβαίνουν προς την διασταύρωσιν και ανεβαίνουν κανονικά προς Ρόδον. Ακόμη καλύτερα εάν η Τροχαία μονοδρομήσει προσωρινώς την προαναφερθείσαν διαδρομήν.
    Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η διαδρομή μέσω Μαλώνας και Μασσάρων να ακολουθείται κυρίως από το ρεύμα από Ρόδον προς Λίνδον και να αποφεύγεται η μεγάλη συμφόρησις και ενδεχομένως κυκλοφοριακόν χάος σε χρόνον μεγάλης κυκλοφορίας.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ