ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φόρος διαμονής για μη αδειοδοτημένα τουριστικά καταλύματα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Τουριστικό κατάλυμα

Φόρος βρα­χυ­χρό­νιας δια­μο­νής θα επι­βλη­θεί επί των του­ρι­στι­κών μι­σθώ­σε­ων σε μη αδειο­δο­τη­μέ­να κα­τα­λύ­μα­τα, με νο­μο­θε­τι­κή ρύθ­μι­ση που προ­ω­θεί το υπουρ­γείο Του­ρι­σμού, σε συ­νερ­γα­σία με το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών.

Στό­χος του υπουρ­γεί­ου Του­ρι­σμού είναι, με­τα­ξύ άλλων, η αντι­με­τώ­πι­ση της φο­ρο­δια­φυ­γής στον χώρο της οι­κο­νο­μί­ας του δια­μοι­ρα­σμού ακι­νή­των, η οποία σε ετή­σια βάση υπο­λο­γί­ζε­ται ότι φθά­νει έως 300 εκατ. ευρώ. Το προ­σχέ­διο της νο­μο­θε­τι­κής ρύθ­μι­σης που φέρ­νει σή­με­ρα στη δη­μο­σιό­τη­τα η «Κ» προ­βλέ­πει την επι­βο­λή προ­στί­μων 50.000 ευρώ για τις πε­ρι­πτώ­σεις των ιδιο­κτη­τών ακι­νή­των –μη αδειο­δο­τη­μέ­νων από τον ΕΟΤ– που προ­χω­ρούν σε βρα­χυ­χρό­νιες του­ρι­στι­κές μι­σθώ­σεις, χωρίς να ικα­νο­ποιούν έξι προ­ϋ­πο­θέ­σεις.

Οι προ­ϋ­πο­θέ­σεις, προ­κει­μέ­νου να είναι δυ­να­τή η βρα­χυ­πρό­θε­σμη μί­σθω­ση ακι­νή­του, έχουν ως εξής:

• O εκ­μι­σθω­τής ή υπεκ­μι­σθω­τής πρέ­πει να είναι φυ­σι­κό πρό­σω­πο εγ­γε­γραμ­μέ­νο στο Μη­τρώο Βρα­χυ­χρό­νιας Μί­σθω­σης Ακι­νή­των, που τη­ρεί­ται στη Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Πλη­ρο­φο­ρια­κών Συ­στη­μά­των του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών.

• Δεν επι­τρέ­πε­ται η εκ­μί­σθω­ση πε­ρισ­σο­τέ­ρων των 4 ακι­νή­των ανά ΑΦΜ δι­καιού­χου ει­σο­δή­μα­τος.

• Το μί­σθιο πρέ­πει να έχει εμ­βα­δόν του­λά­χι­στον 9 τ.μ. και να δια­θέ­τει φυ­σι­κό φω­τι­σμό, αε­ρι­σμό και θέρ­μαν­ση.

• Το ακί­νη­το πρέ­πει να έχει λάβει όλες τις νό­μι­μες οι­κο­δο­μι­κές άδειες ή να έχει «δια­τη­ρη­θεί» σύμ­φω­να με τη σχε­τι­κή νο­μο­θε­σία.

• Η μί­σθω­ση εκά­στου ακι­νή­του δεν πρέ­πει να υπερ­βαί­νει τις 90 ημέ­ρες ανά έτος.

• Τα ακί­νη­τα πρέ­πει να εκ­μι­σθώ­νο­νται επι­πλω­μέ­να, χωρίς την πα­ρο­χή οιασ­δή­πο­τε υπη­ρε­σί­ας, πλην της πα­ρο­χής κλι­νο­σκε­πα­σμά­των.

Βρα­χυ­πρό­θε­σμες μι­σθώ­σεις που δεν πλη­ρούν τις πα­ρα­πά­νω προ­ϋ­πο­θέ­σεις είναι νό­μι­μες μόνον εφό­σον αφο­ρούν σε του­ρι­στι­κά κα­τα­λύ­μα­τα οιασ­δή­πο­τε λει­τουρ­γι­κής μορ­φής, εφο­δια­σμέ­να με ει­δι­κό σήμα λει­τουρ­γί­ας.

Ο φόρος βρα­χυ­χρό­νιας δια­μο­νής θα επι­βλη­θεί στις βρα­χυ­πρό­θε­σμες μι­σθώ­σεις των ακι­νή­των ανά δια­νυ­κτέ­ρευ­ση, ως πο­σο­στό επί της αξίας αυτής. Αυτήν την πε­ρί­ο­δο τα υπουρ­γεία Του­ρι­σμού και Οι­κο­νο­μι­κών βρί­σκο­νται σε δια­δι­κα­σία δια­βού­λευ­σης για τον προσ­διο­ρι­σμό του πο­σο­στού αλλά και για πι­θα­νές μι­κρές αλ­λα­γές που θα γί­νουν επί του προ­σχε­δί­ου. Ο φόρος θα πα­ρα­κρα­τεί­ται κατά τη συ­ναλ­λα­γή, ηλε­κτρο­νι­κή ή μη, από τα φυ­σι­κά πρό­σω­πα και τις ηλε­κτρο­νι­κές πλατ­φόρ­μες, και θα απο­δί­δε­ται στη φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση κάθε τρί­μη­νο και όχι αρ­γό­τε­ρα από την 16η ημέρα των μηνών Απρι­λί­ου, Ιου­λί­ου, Οκτω­βρί­ου και Ια­νουα­ρί­ου κάθε έτους για το προη­γού­με­νο ημε­ρο­λο­για­κό τρί­μη­νο. Εάν κατά τη διάρ­κεια του έτους η μί­σθω­ση ενός ακι­νή­του υπερ­βαί­νει τις 90 ημέ­ρες, ο πα­ρα­κρα­τη­θείς φόρος θα απο­δί­δε­ται σε κάθε πε­ρί­πτω­ση, ενώ ο φόρος που απο­δό­θη­κε δεν θα επι­στρέ­φε­ται και δεν θα συμ­ψη­φί­ζε­ται. Με από­φα­ση του γε­νι­κού γραμ­μα­τέα Δη­μο­σί­ων Εσό­δων θα κα­θο­ρι­σθούν ο τύπος και το πε­ριε­χό­με­νο της δή­λω­σης από­δο­σης του φόρου, καθώς και η δια­δι­κα­σία επι­βο­λής του. Οι σχε­τι­κές δια­τά­ξεις προ­βλέ­πε­ται να ισχύ­σουν από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2017.

Η βρα­χυ­πρό­θε­σμη μί­σθω­ση ακι­νή­του θα απαλ­λάσ­σε­ται του ΦΠΑ. Το ει­σό­δη­μα που απο­κτά­ται θα θε­ω­ρεί­ται ει­σό­δη­μα από ακί­νη­τη πε­ριου­σία. Επί­σης, ο εκ­μι­σθω­τής ή υπεκ­μι­σθω­τής δεν θα υπο­χρε­ού­ται στην υπο­βο­λή δή­λω­σης πλη­ρο­φο­ρια­κών στοι­χεί­ων μί­σθω­σης ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας. Για την εφαρ­μο­γή του νέου πλαι­σί­ου θα διε­νερ­γού­νται έλεγ­χοι από μει­κτά συ­νερ­γεία που απο­τε­λού­νται από υπαλ­λή­λους των δύο συ­ναρ­μό­διων υπουρ­γεί­ων. Οποια­δή­πο­τε ηλε­κτρο­νι­κή πλατ­φόρ­μα λει­τουρ­γεί ως εν­διά­με­σος στη βρα­χυ­χρό­νια εκ­μί­σθω­ση ακι­νή­των θα υπο­χρε­ού­ται να δώσει στην αρ­μό­δια αρχή του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών κάθε ανα­γκαία πλη­ρο­φο­ρία για την ταυ­το­ποί­η­ση του εκ­μι­σθω­τή ή υπεκ­μι­σθω­τή. Με κοινή από­φα­ση των δύο υπουρ­γεί­ων θα ορι­σθούν οι όροι συ­νερ­γα­σί­ας του ελ­λη­νι­κού Δη­μο­σί­ου με την εκά­στο­τε ηλε­κτρο­νι­κή πλατ­φόρ­μα. Σύμ­φω­να με υπο­λο­γι­σμούς των συ­ναρ­μό­διων υπουρ­γεί­ων, από τη φο­ρο­λό­γη­ση της συ­γκε­κρι­μέ­νης αγο­ράς τα έσοδα του ελ­λη­νι­κού Δη­μο­σί­ου τα επό­με­να χρό­νια μπο­ρεί να ξε­περ­νούν τα 350 εκατ. ευρώ σε ετή­σια βάση.

Κα­θη­με­ρι­νή

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.