Τοπικές Ειδήσεις

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση με θέμα “Σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός-Πρόληψη και αντιμετώπιση”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση, η οποία συνδιοργανώθηκε από τον πρόεδρο του κοινωφελούς Ιδρύματος Υποτροφιών Ρόδου, Εμμανουήλ και Μαίρης Σταματίου κ. Μάνο Κόκκινο και την Επιτροπή Νεολαίας του Ιδρύματος. Η εσπερίδα φιλοξενήθηκε στην αίθουσα Νέας Πτέρυγας του Νεστοριδείου Μελάθρου, το Σάββατο 13.04.24 και ώρα 18:00 και είχε θέμα:

 

«ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ»

 

Την εσπερίδα παρακολούθησε μεγάλος αριθμός γονέων και εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου, αφού σκοπός της ήταν η ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, που παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, αλλά και η ενημέρωση των γονέων και στελεχών της εκπαίδευσης για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης σε ζητήματα που σχετίζονται με το Λεκτικό, Σωματικό, Συναισθηματικό, Σεξουαλικό, Διαδικτυακό και Ρατσιστικό εκφοβισμό.

Εισηγήτρια ήταν η κ. Ελένη Λιβανίου, Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος, με Διδακτορικό στη γνωστική και εκπαιδευτική ψυχολογία από το πανεπιστήμιο του Sussex Αγγλίας, με πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο.

Η κ. Λιβανίου τόνισε ότι ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια (και ιδιαίτερα στην μετά COVID-19 εποχή) τείνει να λάβει τη μορφή χιονοστιβάδας, κατακλύζει την σχολική πραγματικότητα και κάνει αισθητή τη παρουσία της σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, προβληματίζοντας κυρίως εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Αρχικά, η εισηγήτρια αναφέρθηκε στην πολύπλευρη και πολυεπίπεδη έννοια του σχολικού εκφοβισμού, τους τύπους και τα χαρακτηριστικά του και τις θεωρίες ερμηνείας επιθετικής συμπεριφοράς, ενώ στη συνέχεια ανέλυσε τα αίτια και τους παράγοντες που οδηγούν τους θύτες να υιοθετήσουν μια τέτοια συμπεριφορά (Βιολογικοί, Ψυχολογικοί, Περιβαλλοντικοί – Κοινωνικοί παράγοντες).

Στη συνέχεια ανέλυσε τις μορφές και τα χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού, δίνοντας έμφαση στα χαρακτηριστικά του θύτη, του θύματος και των μαρτύρων που εμπλέκονται σε μια τέτοια διαδικασία.

Τέλος, υπογράμμισε την ιδιαίτερη σημασία που πρέπει να δοθεί στον τομέα της πρόληψης, της αντιμετώπισης και της διαχείρισης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, παρεμβάσεις οι οποίες εστιάζονται στην αλλαγή της προβληματικής κατάστασης και όχι στη διάγνωση ατόμων με προβλήματα.

Η κ. Λιβανίου αναφέρθηκε στο ρόλο της οικογένειας, του εκπαιδευτικού, του σχολείου της σχολικής κοινότητας και του κράτους, ως μια οικοσυστημική προσπάθεια και συνεργασία, η οποία θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη με τρόπο ώστε να οικοδομήσει πάνω στα θετικά στοιχεία (στις δυνάμεις του ατόμου) και όχι για να υπερνικήσει αδυναμίες και κατέληξε λέγοντας ότι, η μετατόπιση του προβλήματος η τιμωρία και απομάκρυνση μαθητή από το σχολείο, ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση του θύτη, μάλλον αποτελούν πρακτικές χωρίς αντίκρισμα.

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, ακολούθησε μια ιδιαίτερα ζωντανή και εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ εισηγητή και κοινού.

Από την Επιτροπή Νεολαίας του Ιδρύματος Εμ. & Μ. Σταματίου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου