Ειδήσεις

Τα «μαζεύει» ο Κουρουμπλής: Λογοπαίγνιο η παραίτησή μου

“Θέτω εαυτόν στη διάθεση του πρωθυπουργού”. Μπορεί να το είπε έτσι ακριβώς ο κ. Κουρουμπλής, αλλά στη συνέχεια έσπευσε να δώσει εξηγήσεις λέγοντας πως έκανε …λογοπαίγνιο.

«’Ηταν ένα λογοπαίγνιο. Είπα ότι κάθε μέρα είναι η παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, διότι έχω όλα μου τα χρόνια αγωνιστεί γι αυτό το δικαίωμα του πρωθυπουργού: δηλαδή να έχει κάθε μέρα τις παραιτήσεις όλων των υπουργών στα χέρια του» τόνισε, σε δήλωσή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, σχετικά με πληροροφίες ότι έχει θέσει στη διάθεση του πρωθυπουργού την παραίτησή του.

Νωρίτερα, με τη φράση “Θέτω εαυτόν στη διάθεση του πρωθυπουργού” ο υπουργός Ναυτιλίας άφησε να εννοηθεί πως προτίθεται ακόμη και να παραιτηθεί μετά τις διαστάσεις που έχει λάβει η ρύπανση του Σαρωνικού από τη διαρροή πετρελαίου.

Σε ερώτηση για τη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή ότι η παραίτησή του είναι πάντα στη διάθεση του πρωθυπουργού, ο κ. Τζανακόπουλος απάντησε ότι ο υπουργός «είπε το αυτονόητο». Τόνισε επίσης πως ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενημερώνεται συνεχώς για την εξέλιξη στο θέμα αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας μίλησε στα «Παραπολιτικά FM», όπου και εξέφρασε τη βεβαιότητα πως σε 20-25 μέρες θα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση. «Η κατάσταση δείχνει να εξομαλύνεται. Ήδη σε σχέση με χθες, σήμερα υπάρχει διαφορά. Χωρίς υπερβολές η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική» είπε.

Είπε ακόμη πως γίνεται τεράστια προσπάθεια για την απορρύπανση και έχουν επιστρατευθεί τρεις εξειδικευμένες εταιρίες. Για τη στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» είπε πως έχει επιτευχθεί σε ποσοστό 99,9%. Ερωτηθείς τέλος για τις καταγγελίες περί μη τήρησης των κανόνων ασφάλειας στο δεξαμενόπολοιο είπε πως «όλα ελέγχονται».

Αυτοψία με πλοίο του Λιμενικού

Ο κ. Κουρουμπλής προχώρησε σε δηλώσεις και μετά την αυτοψία στον χώρο του ναυαγίου.

«’Εχουμε μία εικόνα βελτίωσης σημαντική. Η επιχείρηση απορρύπανσης συνεχίζεται με την ίδια ένταση, προκειμένου να έχουμε γρήγορο αποτέλεσμα και είμαι βέβαιος ότι με τους ρυθμούς που δουλεύουμε σε πολύ λίγες ημέρες θα έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα» τόνισε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Σταμάτιο Ράπτη και τον κεντρικό λιμενάρχη Πειραιά Κωνσταντίνο Λεοντάρα, επισκέφθηκαν με σκάφος του λιμενικού σώματος παράκτιες περιοχές του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως το Φλοίσβο, στην παραλία Μπάτη, όπου συνεχίζει να παρατηρείται, σε ορισμένα σημεία, διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ στον Σαρωνικό.

Ο κ. Κουρουμπλής πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή εκείνο που έχει πετύχει είναι η στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου και εκτίμησε ότι εντός της ημέρας θα αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου.

«Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, γιατί ελέγχεις την πηγή της ρύπανσης» δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι το υπουργείο έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα που υπάρχουν στη χώρα, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης.

Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι στην όλη επιχείρηση χρησιμοποιούνται απορρυπαντικά φιλικά προς το περιβάλλον, κάτι που, όπως είπε, θα πρέπει να τονιστεί, «καθώς ως λαός έχουμε την τάση να αυτομαστιγωνόμαστε».

«Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν χημικά που ρίχνονται από αέρος με τα αεροπλάνα, ενώ εδώ χρησιμοποιούμε καλύτερης ποιότητας απορρυπαντικών, προκειμένου να περιορίσουμε τις επιπτώσεις αυτής της ζημιάς» τόνισε.

Ο υπουργός ανέφερε, εξάλλου, ότι σε μία τέτοια μεγάλη επιχείρηση που δεν είχε ξανασυμβεί σε τέτοια έκταση, πάντα υπάρχουν προβλήματα, ενώ σημείωσε ότι υπήρξαν έντονα αντανακλαστικά από πλευράς λιμενικού σώματος στο να συντονίσει να προωθήσει και να παρακολουθήσει όλη αυτή την διαδικασία του περιορισμού των επιπτώσεων από τη ρύπανση.

«Η κατάσταση εξομαλύνεται μέρα με τη μέρα και σε ένα διήμερο θα έχουν σημαντικά αποτελέσματα» είπε ο κ.Κουρουμπλής και κάλεσε όσους δημοσιογράφους επιθυμούν να κάνουν με σκάφος του λιμενικού μια τέτοια επίσκεψη στις περιοχές, όπου παρατηρήθηκε διάσπαρτη ρύπανση.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε ότι η κατάσταση προφανώς έχει εξομαλυνθεί και ότι επιχειρούν πολλά σκάφη και του λιμενικού σώματος, αλλά και ιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν και, από στεριάς, πολλά συνεργεία, οκτώ στο σύνολο.

«Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε θεαματική βελτίωση της κατάστασης και πιθανόν και μέσα στο Σαββατοκύριακο να μπορέσουμε να επισκεφθούμε και πάλι και να δούμε ότι ουσιαστικά το μεγαλύτερο κομμάτι της ρύπανσης έχει εξαλειφθεί» εκτίμησε ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι «το ζητούμενο είναι πραγματικά να δούμε ποια είναι τα αίτια αυτού του ναυαγίου».

«Αυτό που θέλω να πω» συμπλήρωσε ο κ. Σαντορινιός «είναι ότι καθημερινά γίνονται εκατοντάδες δρομολόγια σε μια νησιωτική και ναυτική χώρα όπως είμαστε εμείς και διακινούνται τόνοι πετρελαίου και τέτοιο συμβάν έγινε μόνο μία φορά».

«Καταλαβαίνεται λοιπόν ότι η ασφάλεια ναυσιπλοΐας στη χώρα μας υπάρχει και η ναυτιλία είναι ασφαλής και δεν πρέπει από μία τέτοια κακή στιγμή να συκοφαντηθεί είτε το λιμενικό σώμα είτε η ναυτιλία» υπογράμμισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας.

Σημειώνεται ότι στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως τη Γλυφάδα, όπου υπάρχει ρύπανση συνεχίζουν να επιχειρούν απορρυπαντικά σκάφη του λιμενικού σώματος, ενώ στον Φλοίσβο βρίσκεται το μεγαλύτερο και ικανότερο σκάφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα “EMSA“, το AKTAIA OSRV, που με τους δύο ειδικούς βραχίονές του και από τις δύο πλευρές σαρώνει εκατομμύρια κυβικά νερού στο πέρασμά του.

thetoc.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου