Ειδήσεις

Το διεθνές αεροδρόμιο Ρόδου αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα!

Αυξημένη κατά 8,6% ήταν η επιβατική κίνηση το επτάμηνο του 2016 στα ελληνικά αεροδρόμια σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, με το συνολικό αριθμό των διακινηθέντων επιβατών να ξεπερνά τα 28,6 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ που δόθηκαν στην δημοσιότητα, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφθασε τα 28.620.068 εκατομμύρια άτομα, παρουσιάζοντας αύξηση 8,6%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, οπότε είχαν διακινηθεί 26.361.099 επιβάτες.
Δεν είναι τυχαίο πάντως, που η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση μόνο για τον Ιούλιο καταγράφεται στα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας, ενώ αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση και με το κλείσιμο του Αυγούστου.
Όσον αφορά την κίνηση των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου η αύξηση αγγίζει το +10%, ενώ μετά την απόπειρα πραξικομήματος στην γείτονα Τουρκία, η κίνηση καταγράφεται πιο έντονη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του τομέα Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, τα σαββατοκύριακα, οι κινήσεις αεροσκαφών ξεπερνούν τις 300 ημερησίως, πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τα αεροσκάφη για προσγειώσεις.
«Από την μία πλευρά αυτό είναι πολύ θετικό διότι η Ρόδος παρουσιάζει αύξηση στην τουριστική κίνηση, από την άλλη όμως, εμείς ως Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας βρισκόμαστε στα όριά μας. Βάζουμε τα ‘δυνατά’ μας ώστε οι πολλές αφίξεις που καταγράφονται στο αεροδρόμιο της Ρόδου, να μην επηρεάσουν αρνητικά τις καθυστερήσεις. Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμη κενά σε προσωπικό. Αυτό οφείλεται σε μία γενικότερη κατάσταση που καταγράφεται και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας μας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα περιθώριο για αποσπάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλα νησιά», δήλωσε στην «δημοκρατική» ο εκπρόσωπος της ΕΕΕΚΕ (Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας) στην Ρόδο κ. Αντώνης Ελευθεριάδης.
Οι ελεγκτές εστιάζουν σε μια σειρά από ζητήματα, όπως οι καθυστερήσεις στις πτήσεις των αεροσκαφών που βρίσκονται σε συνάρτηση με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται:
«Σε όλες τις ημέρες της εβδομάδας σημειώνονται αυξητικές τάσεις. Ευτυχώς, δεν υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις. Η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι. Ο Αύγουστος έχει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην γείτονα χώρα. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, δεν βγαίνουν στην δημοσιότητα. Για παράδειγμα, πολλά προβλήματα σημειώνονται και στην παραλαβή των αποσκευών καθώς τόσα χρόνια υπάρχουν μόνον τέσσερις (4) ‘ταινίες’ πεπαλαιωμένες που πρέπει να εξυπηρετούν τις καλοκαιρινές περιόδους, εκατομμύρια ταξιδιώτες. Έχει γίνει ένα καινούργιο κτιριακό συγκρότημα το οποίο δεν διαθέτει νέες εγκαταστάσεις παραλαβής αποσκευών. Από την άλλη, υπάρχει πρόβλημα στις συχνότητες λόγω παλαιότητας των συσκευών. Το αρμόδιο γραφείο ζήτησε νέο εξοπλισμό αλλά δεν μας τον έστειλαν. Στο Ηράκλειο ωστόσο, έστειλαν 40 νέα μηχανήματα….», αποκαλύπτει ο κ. Ελευθεριάδης.
Να σημειωθεί παράλληλα πως η κίνηση έχει σημειώσει αύξηση και στα πολεμικά αεροσκάφη πάνω από τον εναέριο χώρο της περιοχής μας, καθώς μετά τα τελευταία γεγονότα στην Τουρκία, η κατάσταση πολλές φορές τείνει να γίνει ανεξέλεγκτη: «Αυτά επηρεάζουν πολλές φορές την εναέρια κυκλοφορία των αεροσκαφών που έρχονται και φεύγουν από την Ρόδο. Κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να μην δημιουργηθεί κανένα έκτακτο πρόβλημα. Το αεροδρόμιο της Ρόδου είχε πολύ μεγάλη ζήτηση τον Ιούλιο και τώρα τον Αύγουστο. Αυτό μας ανησυχεί ως προς το πόσο μπορούν να αντέξουν οι εγκαταστάσεις μας. Για παράδειγμα, ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα του αεροδρομίου είναι ότι συνεχίζουν να μπαίνουν διάφορα…. αδέσποτα ζώα μέσα στον διάδρομο προσγείωσης και στους χώρους ελιγμούς των αεροσκαφών, με συνέπεια να εμποδίζουν τα αεροπλάνα να προσγειωθούν και να μεγαλώνει η επικινδυνότητα να συμβεί το οποίο δεν θα μπορούμε να το ελέγξουμε. Θα πρέπει οι αρμόδιοι να αναλάβουν την ευθύνη να κλείσουν την περίφραξη του αεροδρομίου, διότι τέτοια συμβάντα αντιμετωπίζουμε σχεδόν κάθε μέρα. Έχει συσταθεί μια επιτροπή αλλά δεν έχει προχωρήσει τίποτα», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης.
Ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο κύριος συνδετήριος τροχόδρομος του αεροδρομίου από όπου τα αεροπλάνα βγαίνουν για να πάνε στον χώρο στάθμευσης, έχει υποστεί ‘καθίζηση’ και έχει βγει εκτός λειτουργίας από τις αρχές του περασμένου Μαϊου (!!!) Η κεντρική υπηρεσία αποφάσισε να εγκρίνει μια εργολαβία για επισκευή, αλλά άγνωστο το πότε. Το θέμα είναι ότι τα αεροπλάνα αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες… ‘βόλτες’ πάνω από τον εναέριο χώρο της Ρόδου δημιουργώντας μια σειρά από προβλήματα και καθυστερήσεις στην προσγείωση και απογείωση.

«Αυτό συνιστά μεγάλο πρόβλημα και φοβόμαστε ότι αν συμβεί κάτι έκτακτο, δεν θα μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε. Ενδεχομένως, κάποιοι έχουν αποφασίσει να μετακυλίσουν όλα τα προβλήματα του αεροδρομίου της Ρόδου στον ιδιώτη (Fraport) που όταν θα αναλάβει την διαχείρισή τους θα πρέπει να μεριμνήσει για όλα τα προαναφερθέντα προβλήματα…», αναφέρει ο εκπρόσωπος της ΕΕΕΚΕ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου