Πρώτα το Instagram, μετά το νερό • Όταν οι σωλήνες στάζουν και τα stories λάμπουν – το νερό μπορεί να κόβεται, αλλά το engagement δεν σταματά ποτέ
Σε μια εποχή που οι πολίτες της Ρόδου συχνά ενημερώνονται για τις διακοπές νερού όχι με SMS, ούτε με έκτακτες ανακοινώσεις, αλλά με… ένστικτο, η ΔΕΥΑΡ αποφάσισε να επενδύσει εκεί που πραγματικά έχει σημασία: στα likes.
Με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου στις 9 Μαΐου 2025, η επιχείρηση εγκρίνει υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ αξίας 27.600 ευρώ προ ΦΠΑ – ή 34.224 ευρώ συνολικά – για τη διαχείριση Facebook και Instagram, καμπάνιες σε Meta και Google, και φυσικά, «ενημερωτικές, προωθητικές και εκπαιδευτικές αναρτήσεις». Όλα αυτά για να «προωθήσουν τις ενέργειες και τα έργα της επιχείρησης», γιατί αλλιώς πώς θα μάθουμε ότι δουλεύουν;
Η δαπάνη καλύπτεται από τα «Έξοδα Προβολής» και θα μοιραστεί μεταξύ του 2025 και του 2026. Συγκεκριμένα, 16.100 ευρώ φέτος και 11.500 ευρώ του χρόνου – γιατί το μάρκετινγκ είναι διαρκείας, σε αντίθεση με το νερό.
Η ειρωνεία, βέβαια, είναι ότι η ίδια η ΔΕΥΑΡ αναγνωρίζει πως έχει οργανική μονάδα για εξωτερικούς συμβούλους, αλλά δεν έχει ούτε έναν υπάλληλο με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Έτσι, λύση βρέθηκε – outsourcing, και μάλιστα με αυστηρό όριο: 6.000 ευρώ μόνο για τις διαφημίσεις σε Meta και Google, τις οποίες θα προκαταβάλει ο ανάδοχος και θα πληρώνεται αργότερα, με αποδείξεις. Διαφάνεια; Πάντα. Χιούμορ; Αναγκαστικά.
Στο μεταξύ, οι πολίτες μπορούν να ανακουφιστούν: μπορεί να μένουν χωρίς νερό, αλλά δεν θα μένουν χωρίς ενημερωτικά posts. Αν κάτι πάει στραβά, θα το μάθουν – όχι με διακοπή νερού, αλλά με meme.
Το νερό είναι δημόσιο αγαθό. Η προβολή του όμως κοστίζει.