Ρεπορτάζ

Ελάχιστα πλέον τα κενά σε εκπαιδευτικούς στα νησιά

Το πρώτο κουδούνι χτύπησε στα δημοτικά σχολεία της Ρόδου και των υπολοίπων νησιών με ελάχιστα κενά σε δασκάλους, αλλά με αυξημένες ανάγκες παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης μαθητών. Τα 600 περίπου κενά δασκάλων και νηπιαγωγών που υπήρχαν αρχικά σε όλο το νομό είναι ελάχιστα, μετά την πρόσληψη αναπληρωτών. Απαιτούνται βέβαια ακόμη εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, όπως ξενόγλωσσοι, πληροφορικάριοι και θεατρικής αγωγής. Αυτό όμως που προβληματίζει έντονα γονείς και εκπαιδευτικούς είναι το γεγονός ότι οι ανάγκες στον ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής και της παράλληλης στήριξης μένουν ακάλυπτες σε μεγάλο ποσοστό.
Συγκεκριμένα είχαν κατατεθεί περίπου 110 αιτήματα παράλληλης στήριξης, ενώ προσελήφθησαν μόνο 35 αναπληρωτές, χωρίς να είναι γνωστό εάν θα γίνουν νέες προσλήψεις.
«H χρονιά ξεκίνησε ομαλά σε ό,τι έχει να κάνει με την κάλυψη θέσεων δασκάλων και νηπιαγωγών. Σε μεγάλο ποσοστό έχουν καλυφθεί τα οργανικά κενά με την πρόσληψη αναπληρωτών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν καλυφθεί όλες οι ανάγκες. Χρειαζόμαστε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ενώ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με το ευαίσθητο κομμάτι της ειδικής αγωγής-παράλληλης στήριξης. Κατατέθηκαν περισσότερα από 100 αιτήματα και έχουν προσληφθεί 35 άτομα. Συνεπώς δεν καλύφθηκε ούτε το 1/3 των αναγκών και εκτιμούμε ότι πολλές θέσεις θα μείνουν κενές», αναφέρει ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κ. Γιώργος Γκουτζιαμάνης.
Το ολοήμερο σχολείο
Από φέτος εντάχθηκαν στο ολοήμερο πρόγραμμα και τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία. Για την αναβάθμιση των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων της χώρας, μέσω της ένταξής τους στο ολοήμερο πρόγραμμα, μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, από το δημοτικό σχολείο της Πέρδικας, στην Αίγινα που βρέθηκε χθες. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς εκφράζουν όμως τις επιφυλάξεις τους για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων τα οποία, όπως επισημαίνουν έχουν υποβαθμιστεί. Από πέρυσι, δεν υπάρχει υπεύθυνος εκπαιδευτικός του ολοήμερου σχολείου, όπως υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, εκπαιδευτικοί που δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, συμπληρώνουν τις ώρες που μένουν κενές στο ολοήμερο σχολείο, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά το επίπεδο διδασκαλίας. Αλλάζοντας συνεχώς οι δάσκαλοι στο ολοήμερο, μένουν πίσω οι ανάγκες των μαθητών, επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί.
«Από πέρυσι στα ολοήμερα δεν υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος, όπως τα προηγούμενα χρόνια. Οι εκπαιδευτικοί του πρωινού προγράμματος που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, καλύπτουν τα κενά στο ολοήμερο σχολείο. Αυτό έχει βέβαια σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει ένας σταθερός εκπαιδευτικός ο οποίος να γνωρίζει τις ανάγκες κάθε μαθητή και που θα πρέπει να εστιάσει. Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους κύριους ρόλους του ολοήμερου σχολείου. Να καλύπτονται κάποια μαθησιακά κενά. Αν όμως τα ολοήμερα δεν λειτουργούν με ένα δάσκαλο σταθερά, δεν θα ξέρει κανείς σε ποια εκπαιδευτικά αντικείμενα να εστιάσει. Δυστυχώς όπως φαίνεται και στην περίπτωση της παράλληλης στήριξης ,το κράτος δεν υποστηρίζει τους μαθητές που χρειάζονται ενίσχυση».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου