Στα 6,8 δισ. ευρώ τα έσοδα πρώτου εξαμήνου της οικονομικής χρήσης 2017/18. Αυξήθηκαν 12,7% οι πελάτες του ομίλου από την κεντρική Ευρώπη. Νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια.

Τη λειτουργία ενός νέου ξενοδοχείου στη Ρόδο περιλάμβαναν οι ανακοινώσεις του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού ομίλου της Ευρώπης TUI Group για τις επιδόσεις του κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, η οποία ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο.

Οι υψηλοί ρυθμοί κρατήσεων για το φετινό καλοκαίρι και ιδιαίτερα η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας διαμορφώνουν τους δύο πυλώνες στους οποίους εδράζονται οι υψηλές προσδοκίες του γερμανικών συμφερόντων ομίλου για την τουριστική περίοδο που διανύουμε.

Κι επειδή η σημειολογία έχει πάντα ένα ρόλο σε όλα αυτά, οι σχετικές ανακοινώσεις του δ/ντα συμβούλου του TUI Group, Fritz Jussen έγιναν από το κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff1» στο λιμάνι του Αμβούργου. Ένα πλοίο που μέχρι το 2009 ανήκε στη Celebrity Cruises και έκτοτε πήρε… μετάθεση στον στόλο της εταιρείας TUI Cruises. Μιας κοινοπραξίας που δημιούργησαν από κοινού η TUI AG και η Celebrity Cruises, θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού Royal Caribbean Cruises (RCI).

Ο όμιλος TUI Group εμφάνισε έσοδα 6,8 δισ. ευρώ στην περίοδο Οκτωβρίου 2017-Μαρτίου 2018, καταγράφοντας αύξηση 7,2%. Ταυτόχρονα, μειώθηκαν κατά 26% οι ζημίες (EBITA) του ομίλου, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 158,6 εκατ. ευρώ.

Για το φετινό καλοκαίρι οι συνολικές κρατήσεις του ομίλου εμφανίζουν άνοδο 5% ενώ τα έσοδα καταγράφουν αύξηση 7% ανέφεραν οι εκπρόσωποι του ομίλου, επικαλούμενοι πρόσφατα στοιχεία (29 Απριλίου).

Η εικόνα της ζήτησης που μετέφεραν οι εκπρόσωποι του ομίλου προδιαγράφουν σε μεγάλο βαθμό τις ανακατατάξεις που αναμένονται φέτος στην αγορά διακοπών της Μεσογείου. Η ζήτηση για την Ισπανία φέρεται να διατηρείται ισχυρή.Αξιοσημείωτα μεγάλη άνοδο, ωστόσο, καταγράφουν (σ.σ. κατά σειρά αναφοράς από την TUI) οι κρατήσεις για Τουρκία, τους προορισμούς της Βόρειας Αφρικής και την Ελλάδα.

Σημαντική άνοδο σημειώνουν και οι κρατήσεις για προορισμούς όπως η Κύπρος, η Κροατία και η Βουλγαρία.

Κατά τη χειμερινή περίοδο, ο όμιλος αύξησε 5,5% τους πελάτες του και 7,8% τα έσοδά του από τις βασικές αγορές. Επιδόσεις οι οποίες οφείλονται, κατά βάση, στις κρατήσεις από τη Σκανδιναβία και τις Κάτω Χώρες.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η «γεωγραφία» των αγορών που τροφοδοτούν με πελάτες την TUI. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου, οι χώρες της κεντρικής Ευρώπης (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) κατέγραψαν αύξηση πελατών 12,7%, με αποτέλεσμα η πελατειακή της βάση στη συγκεκριμένη περιοχή να διαμορφωθεί στα 2,42 εκατ. ταξιδιώτες. Ισχυρή άνοδο 10% κατέγραψαν στο εξάμηνο Οκτωβρίου-Μαρτίου οι Γερμανοί ταξιδιώτες.

Η διαχείριση ξενοδοχείων αποδείχθηκε ιδιαίτερα επικερδής δραστηριότητα για την TUI Group στο πρώτο μισό της οικονομικής χρήσης. Ο τομέας κατέγραψε αύξηση λειτουργικών κερδών 45,9%, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 179,2 εκατ. ευρώ. Επίδοση την οποία στελέχη του ομίλου αποδίδουν στην αυξημένη πληρότητα των ξενοδοχείων αλλά και την αύξηση των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Στο ίδιο διάστημα, ο όμιλος προχώρησε στην πώληση τριών ξενοδοχείων RIU, από την παραχώρηση των οποίων το όφελος έφθασε τα 38 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η TUI Group προωθεί την υλοποίηση νέων ξενοδοχειακών επενδύσεων, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των αλυσίδων RIU, Robinson, TUI Magic Life και TUI Blue. Το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων του ομίλου αποτελείται ήδη από 380 ξενοδοχεία.

Πρόσφατα άνοιξαν δύο νέα TUI Blue στη Μαρμαρίδα (Τουρκία) και τη Μαγιόρκα (Ισπανία), αυξάνοντας σε 10 τις μονάδες που έχουν ενταχθεί στη νέα ξενοδοχειακή αλυσίδα του ομίλου.

Το καλοκαίρι του 2018 προγραμματίζεται να λειτουργήσουν πέντε νέα ξενοδοχεία, ένα από τα οποία στη Ρόδο (TUI Sensatori). Μεταξύ των μονάδων που θα ανοίξουν φέτος συμπεριλαμβάνονται ακόμα ένα RIU Astoria στη Βουλγαρία κι το RIU Palace Zanzibar. Ο όμιλος ποντάρει πολλά στην αλυσίδα RIU, η οποία επιτυγχάνει υψηλές πληρότητες και αποτελεί μια από τις βασικές «γεννήτριες» εσόδων του ομίλου. Γι’ αυτό σχεδιάζεται η δημιουργία νέων RIU στην Ευρώπη, την Καραϊβική και τη νοτιοανατολική Ασία.

Στα 92,4 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα λειτουργικά κέρδη του τομέα κρουαζιέραςτου ομίλου TUI, καταγράφοντας άνοδο 23,2%. Το αποτέλεσμα οφείλεται, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του ομίλου, στις υψηλότερες μέσες τιμές που πέτυχαν οι εταιρείες του ομίλου ανά ημέρα. Η πληρότητα στα πλοία της TUI Cruises μειώθηκε ελαφρά, παρέμεινε σταθερή στη βρετανική θυγατρική Marella Cruises και αυξήθηκε στη Hapag-Lloyd Cruises.

Ο γερμανικός όμιλος διαπιστώνει ευοίωνες προοπτικές για τον κλάδο της κρουαζιέρας, κυρίως εξαιτίας των δημογραφικών αλλαγών στην Ευρώπη αλλά και τη στροφή προς αυτό το είδος διακοπών από οικογένειες και νεότερους ταξιδιώτες. Ο όμιλος προσδοκά να αξιοποιήσει τη συγκυρία με τα νέα κρουαζιερόπλοια, τα οποία πρόκειται να παραλάβει το 2018, 2019 και 2023.

Μόλις την περασμένη Τρίτη η διοίκηση του TUI Group άναψε πράσινο φως για τη ναυπήγηση ενός τρίτου πλοίου για λογαριασμό της Hapag-Lloyd Cruises. Η τελευταία βρίσκεται στην τελική φάση οριστικοποίησης των αποφάσεων για τη ναυπήγηση ενός ακόμα πλοίου κλάσης «Hanseatic».

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

Πηγή euro2day.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ