Τοπικές Ειδήσεις

Eκσυγχρονίζεται το “πλάνο επικοινωνίας” για την τουριστική προβολή της Pόδου

Τομή στην τουριστική πολιτική που ασκείται με τον ίδιο τρόπο επί χρόνια, επιχειρεί ο Δήμος Ρόδου ανταποκρινόμενος πλήρως στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της νέας εποχής.

O Δήμος Ρόδου -με δεδομένη την πρόθεση να διεξάγει στρατηγική διαδικτυακή καμπάνια στον τουρισμό- έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία ειδική επιστημονική μελέτη (Πλάνο Επικοινωνίας) συλλογής στατιστικών δεδομένων και εξαγωγής πορισμάτων, με στόχο την βελτίωση της «τοποθέτησης» του προορισμού «Ρόδος» στον παγκόσμιο διαδικτυακό χάρτη.
Η μελέτη θα βασίζεται σε ειδική επιστημονική μεθοδολογία εύρεσης στατιστικών δεδομένων από φορείς του τουρισμού της Ρόδου και σε καταγραφή και αποτύπωση των κρίσιμων παραμέτρων που θα δώσουν προστιθέµενη αξία στα σημεία – κλειδιά της στρατηγικής επικοινωνιακής καμπάνιας.

O αντιδήμαρχος Tουριστικής Aνάπτυξης κ. K. Tαρασλιάς

Το προτεινόμενο «Πλάνο Επικοινωνίας» μεταξύ άλλων θα περιέχει:
• Αποτύπωση της κεντρικής φιλοσοφίας της Δημοτικής Αρχής για το τουριστικό προϊόν του νησιού.
• Καταγραφή της εμπειρίας των επισκεπτών του νησιού.
• Αποτύπωση του προφίλ των επισκεπτών της Ρόδου.
• Καταγραφή βέλτιστων πρακτικών από ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
• Ανάδειξη του brand του νησιού μέσα από μία μελετημένη και σωστά δομημένη στρατηγική.
• Διαμόρφωση ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου Social Media Management.
• Υιοθέτηση στοχευμένων digital marketing δράσεων.
• Διοργάνωση b2b συναντήσεων με tour operators και άλλους φορείς.
Ο Δήμος Ρόδου στοχεύει σε ανάλυση κόστους – οφέλους ενεργειών και δράσεων ώστε να συμβάλει στην ορθολογική χρήση των διαθεσίμων πόρων και στην εστίαση σε αποδοτικές δαπάνες και δράσεις σε διεθνές επίπεδο.
Οι δράσεις περιλαμβάνουν:
• Τον εντοπισμό των αγορών – στόχων που ενδιαφέρονται για τα στοιχεία που προσφέρει ο προορισμός. Διάκριση και κατανομή σε ώριμες – κλασικές αγορές της Ρόδου και σε νέες τουριστικές αγορές, τεκμηριωμένα μέσα από τα στοιχεία των social media και ενδεχόμενα άλλων πληροφοριακών πηγών.
• Έρευνα και κατηγοριοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης (προσφερόμενο προϊόν, δομές και υφιστάμενοι πελάτες).
• Mελέτη, καταγραφή και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος: Μελέτη πρόσθετων δυνατοτήτων ανάλογα με τη διεθνή ζήτηση.
• Δημιουργία ή και συντήρηση «ταυτότητας» με ενιαιοποίηση του συνόλου των προσφερόμενων υπηρεσιών και αξιολόγηση των υφιστάμενων και των νέων αγορών.
• Έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών με βάση ευρήματα από το Trip Advisor και άλλους αντίστοιχους ιστότοπους (κωδικοποίηση – συμπεράσματα).
• Θέματα άσκησης τουριστικής πολιτικής (υποδομές, προσβασιμότητα, παρεχόμενες προς τους τουρίστες υπηρεσίες).
• Εκπαίδευση μέσω σεμιναρίων των τουριστικών επαγγελματιών σε συνεργασία με ειδικούς, κατά περίπτωση επιστήμονες και άλλους ειδικούς.
Όπως δήλωσε στη «δ» ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Ταρασλιάς το προϊόν της εξειδικευμένης και λεπτομερούς έρευνας, θα αξιοποιηθεί στο έπακρο για να είναι απολύτως στοχευμένη η επικείμενη προωθητική καμπάνια που θα θέσει τη Ρόδο στον παγκόσμιο διαδικτυακό χάρτη. Ωστόσο, ο κ. Κ. Ταρασλιάς, δεν έκρυψε μιλώντας στη «δ» τον προβληματισμό του για τις εξελίξεις με τον κορωνοϊό, σημειώνοντας ότι ενδεχομένως να χρειαστεί αναθεώρηση στο χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να αποτυπωθούν οι επιπτώσεις στον τουρισμό.
Η έρευνα πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα, πιθανότατα και εντός της εβδομάδας και πολύ σύντομα ο Δήμος Ρόδου θα έχει στα χέρια του ένα χρήσιμο εργαλείο.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου με το ελάχιστο προσωπικό που διαθέτει έχει ανταποκριθεί επί σειράν ετών και συνεχίζει, σε σειρά δράσεων (εκθέσεις, fam trips, έντυπα, ενημερωτικό υλικό) με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της. Οι υπάλληλοι που απασχολούνται στη συγκεκριμένη Διεύθυνση δεν διαθέτουν τις εξειδικευμένες και τεχνικές γνώσεις που απαιτούνται για έρευνες αγορών και για τον σχεδιασμό και υλοποίηση του τουριστικού μάρκετινγκ ούτε και την εμπειρία για την υλοποίηση του.
Η πολύπλοκη μεθοδολογία και οι εργατοώρες που απαιτούνται για ένα τέτοιο εγχείρημα κατέστησαν επιβεβλημένη την ανάγκη για ανάθεση σε εξειδικευμένη ιδιωτική εταιρεία με εμπειρία και ανθρώπινο δυναμικό εξειδικευμένο και σχετικό με τέτοιες μελέτες και επικοινωνιακά πλάνα στρατηγικού σχεδιασμού.
Η έρευνα θα καταγράψει μία εικόνα σχετικά με την ταξιδιωτική συμπεριφορά των επισκεπτών του νησιού, τον βαθμό ικανοποίησής τους από την επίσκεψή τους στη Ρόδο, την καταγραφή των αδυναμιών με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η αντιμετώπισή τους και την εικόνα που οι τουρίστες έχουν για το νησί της Ρόδου. Η αξιοποίηση των ευρημάτων θα βοηθήσει στη βελτίωση της διαδικτυακής προβολής του Δήμου Ρόδου και στον σχεδιασμό επιβεβλημένων δράσεων προκειμένου για τη βελτίωση της εικόνας του νησιού σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο.
Η σύμβαση θα ισχύσει για δώδεκα μήνες από την υπογραφή της και ο έλεγχος της καλής εκτέλεσης των εργασιών θα γίνεται κάθε μήνα. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν τυχόν αποκλίσεις από την Επιτροπή Παραλαβής της Παροχής Υπηρεσιών ο ανάδοχος θα ειδοποιείται προς διόρθωση αυτών και αν δεν προβαίνει στις απαιτούμενες διορθώσεις θα κηρύσσεται έκπτωτος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου