Ρεπορτάζ

Ανοικτά ερωτήματα για το άνοιγμα των σχολείων από την εκπαιδευτική κοινότητα

Με αφορμή την κρίση που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο και φυσικά στην οικονομία, ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος, εξέφρασε την έντονη ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας στην περιοχή μας, για μια σειρά από ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν έγκαιρα.
Πιο αναλυτικά, μιλώντας προς την «δ» ο κ. Μαρίνος υπογράμμισε τα εξής:
«Υπάρχουν αρκετά ζητήματα που παραμένουν άλυτα και ερωτήματα που το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ακόμη απαντήσει. Ενόψει του επίσημου ανοίγματος των σχολείων την επόμενη εβδομάδα, δεν μας έχουν δοθεί οι απαραίτητες πληροφορίες για το πώς θα λειτουργήσουμε κι εμείς ως εκπαιδευτικοί μέσα στην τάξη αλλά και πώς θα μπορέσουν οι μαθητές να επιστρέψουν στα σχολεία. Ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα παραμένει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ο εξοπλισμός για την καλύτερη απόδοσή της.
Επιπροσθέτως, μας ανησυχεί αυτό που συζητείται, ότι δηλαδή, τις μισές μέρες της εβδομάδας, οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολείο και τις μισές όχι. Τα παιδιά είτε πηγαίνουν καθημερινά στο σχολείο τους, είτε μερικές φορές την εβδομάδα, εκτίθενται ούτως ή άλλως σε έναν χώρο. Θα επιστρέψουν σπίτι τους, θα έρθουν σε επαφή με τους γονείς, με την οικογένεια και ίσως με μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα. Δεν είμαστε σίγουροι ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά ως προς την έκθεση στον κορωνοϊό και στην μετάδοσή του. Αυτό είναι ένα από τα σημεία στα οποία θα πρέπει οι αρμόδιες αρχές να διευκρινίσουν».
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ
Ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου είπε ακόμη, πως ο κορωνοϊός μπορεί να είναι και μια καλή ευκαιρία για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων στην παιδεία: «Πέρα από τα αρνητικά αποτελέσματα και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός, δημιουργούνται και ευκαιρίες για να αναπτυχθεί η εκπαίδευση και να στηριχτούν οι υποδομές που έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια. Π.χ. οι σχολικές δομές στην περιοχή μας είναι πάρα πολύ παλιές. Ίσως τώρα να είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να δοθεί στήριξη και προσοχή στην ανανέωση της κτιριακής υποδομής. Οι μαθητές πρέπει να είναι λιγότεροι μέσα στις τάξεις και σε αποστάσεις. Αυτό από μόνο του δημιουργεί την αναγκαιότητα για μεγαλύτερες τάξεις, νέα σχολεία και σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας. Ευελπιστούμε ότι από τους πόρους που θα διατεθούν μέσα από το Πακέτο Ανάκαμψης, θα βρεθούν και πόροι για νέα κτήρια. Ταυτόχρονα είναι αναγκαίο σε αυτή την διαδικασία να ενεργοποιηθούν οι Δήμοι και οι Επιτροπές. Ο αριθμός των 25 μαθητών που λέει το υπουργείο Παιδείας, είναι μεγάλος και θα σημειωθούν προβλήματα στην πράξη. Είναι απαραίτητο να βρεθούν νέες αίθουσες διδασκαλίας για τους μαθητές και να διευκολύνουν, φυσικά, τους εκπαιδευτικούς».
Η ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το ζήτημα που ανέκυψε με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι πανάκεια και βεβαίως, εγείρει πολλές απαιτήσεις για οικογένειες που έχουν οικονομικά προβλήματα. «Θα πρέπει να δοθούν υπολογιστές ή laptops, tablets κ.λπ. για να βοηθηθούν έτσι ώστε να μπει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην καθημερινή ζωή τους. Αυτού του είδους η εκπαίδευση είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, αφού μπορεί να προσφέρει ευέλικτους τρόπους επικοινωνίας και μεταξύ των μαθητών, μεταξύ ομάδων μαθητών, μεταξύ σχολείων –ακόμη και για επικοινωνία ή διδασκαλία με σχολεία ή ομάδες μαθητών που βρίσκονται εκτός Ελλάδας. Συνεπώς, όλα αυτά τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να αποδειχτούν και μια ευκαιρία για να δούμε κάποια πράγματα υπό διαφορετικό πρίσμα και να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, στην εκπαίδευση» υπογράμμισε ο κ. Μαρίνος.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Μία ακόμη ενδιαφέρουσα παράμετρος την οποία ανέφερε ο κ. Μαρίνος είναι ο περιορισμός του σχολικού βιβλίου: «Το βιβλίο αποτελεί ένα πάγιο αίτημα που υπήρχε στην εκπαίδευση ώστε οι μαθητές να έχουν πολλά βιβλία. Αφού υπάρχει πλέον η δυνατότητα να γίνονται όλα με ηλεκτρονικό τρόπο, είναι μια καλή ευκαιρία να δίνουμε στους μαθητές την ευχέρεια να διαβάζουν βιβλία μέσα από πολλές πηγές που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Κι εκεί θα πρέπει να υπάρξει αρωγή του υπουργείου Παιδείας να διαμορφώσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα με τέτοιο τρόπο ώστε οι μαθητές να έχουν την δυνατότητα της έρευνας και της ανάγνωσης».

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ερωτηθείς τέλος σχετικά με την χρήση της προστατευτικής μάσκας στα σχολεία, ο κ. Μαρίνος δήλωσε: «Από την στιγμή που τα παιδιά θα έρχονται στα σχολεία, πρέπει να χρησιμοποιούν μάσκα. Ανεξάρτητα τι γίνεται σε εξωτερικούς χώρους μέσα στα σχολεία και κυρίως στις τάξεις, τα παιδιά πρέπει να έρχονται με μάσκα καθώς επίσης και με όλα τα απαραίτητα μέτρα όπως αντισηπτικά κ.λπ. Στα σχολεία, εμείς ως εκπαιδευτικοί θα τηρήσουμε όλες τις οδηγίες που μας έχουν δοθεί και δεν πρόκειται να αποκλίνουμε αφού τα μέτρα προστασίας αφορούν την υγεία των παιδιών, των εκπαιδευτικών και όλων των οικογενειών τους» όπως κατέληξε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου