Τοπικές Ειδήσεις

Εκπαιδευτικά σεμινάρια της 2ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Δωδεκανήσου

Με επιτυχία διεξήχθησαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Νομού Δωδεκάνησου στο αμφιθέατρο του Κολλεγίου Ρόδου στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου. Επίσης συμμετείχαν διαδικτυακά οι εκπαιδευτικοί των Δ.Σ.Αγ.Μαρίνας Λέρου, Δ.Σ.Αλίντων Λέρου, Δ.Σ.Λακκίου Λέρου, Δ.Σ.Ξηρόκαμπου Λέρου, Δ.Σ.Κάμπου Πάτμου, Δ.Σ.Σκάλας Πάτμου, Δ.Σ.Χώρας Πάτμου, Δ.Σ.Αγαθονησίου, Δ.Σ.Αρκιών, Δ.Σ. Λειψών. Συνοπτικά αναπτύχθηκαν τα παρακάτω θέματα: Από το κ. Καντά Κωνσταντίνο Σύμβουλο Εκπαίδευσης παρουσιάστηκε η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, Ο/Η Εκπαιδευτικός πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών/μαθητριών για να διαφοροποιήσει το περιεχόμενο, τη διαδικασία, τα προϊόντα και το μαθησιακό περιβάλλον της διδασκαλίας. Επίσης αναφέρθηκε στην «ανεστραμμένη» τάξη (Flipped Classroom) που είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση, κατά την οποία μεταφέρεται η παράδοση του μαθήματος (όπου συνήθως γίνεται μονόλογος από τον/την εκπαιδευτικό) έξω από την αίθουσα διδασκαλίας (κυρίως μέσα από βίντεο ή και κατάλληλα σχεδιασμένο πολυμεσικό υλικό). Με τον τρόπο αυτό ο διδακτικός χρόνος στην τάξη, αξιοποιείται περισσότερο σε αλληλεπιδραστικού τύπου δραστηριότητες και οι μαθητές/μαθήτριες εμπλέκονται ενεργά με το διδακτικό αντικείμενο.

Ο κος Βλάσσης Ναπολέων παρουσίασε του στους/στις Eκπαιδευτικούς, την έννοια της Αντικοινωνικής, παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς, της παραβατικότητας και εστίασε την ομιλία του στο χειρισμό των παραπτωμάτων των παιδιών στο σχολείο. Επίσης παρουσίασε στοιχεία για τον σχολικό εκφοβισμό bullying, τις μορφές , τα χαρακτηριστικά των θυμάτων και των θυτών, την ποινική διάσταση και τις ενέργειες των εκπαιδευτικών προκειμένου να προλάβουν την εκδήλωση τέτοιων συμπεριφορών. Ακολούθως μίλησε για την έννοια της Νευροεκπαίδευσης μια νέα αντίληψη της διδασκαλίας της Εκπαίδευσης που βασίζεται στις γνώσεις αναφορικά με τη λειτουργία του Εγκεφάλου. Αξιοποιεί τις γνώσεις αυτές και τις συνυφαίνει με την Ψυχολογία την Κοινωνιολογία και την Ιατρική, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τις διαδικασίες μάθησης τη μνήμη, την απομνημόνευση και τον τρόπο διδασκαλίας.(Η Νευροεκπαίδευση βασίζεται στο βιβλίο του Francisco Mora Ισπανού Επιστήμονα και στα πορίσματα και στις έρευνες των Νευροεπιστημόνων).

Το ζητούμενο για εμάς τους Εκπαιδευτικούς είναι να ενεργοποιήσουμε το συναίσθημα στους μαθητές. Να εφαρμόσουμε τρόπους και μέσα προκειμένου να κινητοποιήσουμε την περιέργεια των μαθητών. Η Νευροεκπαίδευση βασίζεται στο βιβλίο του Francisco Mora Ισπανού Επιστήμονα και στα πορίσματα και στις έρευνες των Νευροεπιστημόνων. Έκλεισε την ομιλία του με την Νοητική απόδοση, η οποία συνίσταται στην ικανότητα να διατηρούμε με αποτελεσματικότητα ένα συγκεκριμένο ρυθμό μάθησης και απομνημόνευσης είναι μια διαδικασία που απαιτεί γνωσιακές διεργασίες και αδιάπτωτη εστίαση προσοχής.

“ο άνθρωπος είναι προϊόν της μάθησης του” Ε. Kant.

Ο Σπυρίδων Σπύρου διευθυντής Δημοτικού των Ιδ. Εκπαιδευτηρίων Ρόδου «Πυθαγόρας» και υποψήφιος διδάκτορας του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου παρουσίασε τις πιο κάτω θεματικές:

1. Κινητή Μάθηση: Η αξιοποίηση της κινητής μάθησης κι εκπαιδευτικών εφαρμογών κινητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτή τη θεματική παρουσιάστηκε το τι είναι η Κινητή Μάθηση, όπου είναι κάθε μορφή μάθησης που αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ασύρματες, φορητές τεχνολογίες και πραγματοποιείται χωρίς ο εκπαιδευόμενος να χρειάζεται να βρίσκεται σε προκαθορισμένα σημεία και αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κινητές (mobile) και ασύρματες (wireless) τεχνολογίες, όπως Wi-Fi, Bluetooth, multi-hop wireless LAN, GPS, GSM, GPRS, 3G και τα δορυφορικά συστήματα.

2. Το STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην παρουσίαση αυτή αναλύθηκε το τι είναι η εκπαίδευση STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics),όπου κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας STEM είναι μια διαθεματική κι ενοποιημένη προσέγγιση που δίνει έμφαση στη μάθηση στην πράξη (learn by doing) και συνδέει τις συνιστώσες του STEM με την καθημερινή ζωή και τον πραγματικό κόσμο των μαθητών/τριών.

3. Διαδραστικότητα και πλατφόρμες δημιουργίας διαδραστικού, εκπαιδευτικού, ψηφιακού υλικού (Canva & Genially).

Σε αυτή την ενότητα πραγματοποιήθηκε επίδειξη δύο πλατφόρμων δημιουργίας εκπαιδευτικού, ψηφιακού υλικού της Canva & της Genially. Με τις δύο αυτές πλατφόρμες μπορούμε να δημιουργήσουμε αφίσες, ψηφιακά βίβλία – ebook, διαδραστικές παρουσιάσεις, infographic, βίντεο, λογότυπα, επαγγελματικές κάρτες, φύλλα εργασίας, βιογραφικά, ευχετήριες κάρτες, αναρτήσεις για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δωμάτια απόδρασης, κουίζ κ.ά.

Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστίες στους συμμετέχοντες και στους επιμορφωτές για τις εμπεριστατωμένες παρουσιάσεις τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου