Καθώς πλησιάζουμε στους καλοκαιρινούς μήνες, η τουριστική ζήτηση για την Ελλάδα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, κάτι που φαίνεται τόσο από την αύξηση των αεροπορικών θέσεων όσο και από την επέκταση του ξενοδοχειακού δυναμικού σε καθιερωμένους και ανερχόμενους προορισμούς. Μεγάλες εταιρείες, όπως η TUI, η alltours και η Jet2, ενισχύουν στρατηγικά την παρουσία τους, προσφέροντας νέα καταλύματα, διευρυμένα δρομολόγια και στοχευμένα τουριστικά πακέτα.
Βέβαια, η βασική πρόκληση για τους επιχειρηματίες του κλάδου επικεντρώνεται στην εξέλιξη των εσόδων. Οι πρώτες εκτιμήσεις υποδηλώνουν ότι τα έσοδα αναμένεται να παραμείνουν σε επίπεδα παρόμοια με αυτά του προηγούμενου έτους, παρά την προβλεπόμενη αύξηση στις αφίξεις τουριστών. Η τάση αυτή αποδίδεται κυρίως στη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης, καθώς και στην αύξηση των επισκέψεων που πραγματοποιούνται κυρίως την άνοιξη και το φθινόπωρο, περίοδοι κατά τις οποίες οι δαπάνες είναι συνήθως χαμηλότερες.
Τι βλέπει η TUI
Σε συνέχιση της θετικής πορείας που καταγράφηκε το 2024, η TUI προβλέπει ευοίωνες εξελίξεις και για την καλοκαιρινή περίοδο του 2025, όπως προκύπτει από τις μέχρι στιγμής κρατήσεις. Οι ελληνικοί προορισμοί εξακολουθούν να βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων επιλογών στη Μεσόγειο, διατηρώντας ισχυρή θέση στη ζήτηση των ταξιδιωτών. Σύμφωνα με τους επικεφαλής του ομίλου, οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για το καλοκαίρι του 2025 παραμένουν η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία.
Ο σχεδιασμός, εντούτοις, του μεγαλύτερου tour operator της Ευρώπης είναι μακροπρόθεσμος. Η Ελλάδα έχει πρωταγωνιστική θέση στο διευρυμένο θερινό πρόγραμμα για το 2026, με την προσθήκη 380 νέων ξενοδοχειακών μονάδων στους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Συνολικά, η TUI προχωρά στην ένταξη 1.200 νέων ξενοδοχείων στο χαρτοφυλάκιό της, ενδυναμώνοντας τη θέση της τόσο σε καθιερωμένους όσο και σε αναδυόμενους προορισμούς. Στο ελληνικό σκέλος του προγράμματος, εξέχουσα θέση κατέχουν έξι νέες μονάδες της αλυσίδας Ikos και τρία νέα ξενοδοχεία του ομίλου Sani Resorts.
Παράλληλα, σημαντικές επεκτάσεις καταγράφονται και σε άλλες τουριστικές αγορές, με 100 νέα ξενοδοχεία στην Τουρκία, 118 στις Κανάριες Νήσους και 145 στις Βαλεαρίδες Νήσους, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική στόχευση του ομίλου σε περιοχές με υψηλή τουριστική δυναμική.
Κίνηση – ματ από την alltours
Η Ελλάδα ενισχύει τη θέση της ως ένας από τους βασικότερους καλοκαιρινούς προορισμούς για τον όμιλο εταιρειών alltours, σημειώνοντας εντυπωσιακή ανάπτυξη με διψήφια ποσοστά αύξησης της τουριστικής ροής. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις στην ελληνική αγορά, με αιχμή του δόρατος την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των allsun Hotels – ξενοδοχειακού brand που ανήκει στην alltours.
Τον Ιούλιο αναμένεται η έναρξη λειτουργίας του νέου πολυτελούς ξενοδοχείου Carolina Sun Beach στην Κρήτη, το οποίο αποτελεί την πρώτη πεντάστερη μονάδα της allsun Hotels στη χώρα. Παράλληλα, έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία για τη θερινή περίοδο του 2025 η ανακαινισμένη παραθαλάσσια μονάδα allsun Malia Beach, 4,5 αστέρων, επίσης στην Κρήτη. Αυτή τη στιγμή ο όμιλος διαχειρίζεται τέσσερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, με σχέδια περαιτέρω επέκτασης.
Στο εξής όλα τα ελληνικά ξενοδοχεία allsun θα λειτουργούν υπό την ομπρέλα της νεοϊδρυθείσας εταιρείας alltours Greece S.A., με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης. Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει την προσθήκη νέων ξενοδοχειακών μονάδων σε ελληνικά νησιά εν όψει της τουριστικής περιόδου του 2026.
Σημαντική είναι επίσης η παρουσία του ομίλου στον τομέα των διακοπών τύπου club. Η ιδιόκτητη φίρμα alltoura διευρύνθηκε στην Ελλάδα κατά το 2025 με δύο νέα ξενοδοχεία: το alltoura Club Hotel Mare Blue & Village στην Κρήτη και το alltoura Club Hotel Kiotari Miraluna Resort στη Ρόδο.
Πέραν της έντονης παρουσίας στα μεγάλα νησιά –Κρήτη, Ρόδο και Κω–, η alltours διαθέτει το πληρέστερο χαρτοφυλάκιο διακοπών σε μικρότερους ελληνικούς προορισμούς. Το πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2025 περιλαμβάνει διευρυμένες επιλογές σε λιγότερο τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές, όπως η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά και η Λευκάδα στο Ιόνιο, η Νάξος και η Πάρος στις Κυκλάδες, καθώς και η Σκιάθος και η Σκόπελος στις Βόρειες Σποράδες.
Παράλληλα, ο όμιλος έχει ενισχύσει το πρόγραμμά του στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σημαντικοί νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν την Αττική, την Πελοπόννησο (Πόρτο Χέλι, Ναύπλιο, Κόρινθος, Καλαμάτα, Κυλλήνη), καθώς και τη Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί ως στρατηγικός κόμβος για ταξίδια προς τη Χαλκιδική και την Ολυμπιακή Ριβιέρα.
Jet2.com: Νέοι προορισμοί
Με σημαντικές ενισχύσεις στο πρόγραμμά της για την Ελλάδα επανέρχεται η Jet2.com για τη φετινή τουριστική περίοδο, αυξάνοντας κατά 17.000 τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις προς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κρήτη και η Κως. Επιπλέον, προσθέτει τρεις νέους προορισμούς στο πρόγραμμά της –Πόρος, Αίγινα και Λέρος–, ενώ ενισχύει το δίκτυό της με οκτώ νέες απευθείας πτήσεις από τα αεροδρόμια του Μπόρνμουθ, του Λούτον και του Μπρίστολ, με το τελευταίο να αποτελεί την αφετηρία για αποκλειστική πτήση προς την Καλαμάτα.
Ο όμιλος Jet2 έχει εδραιώσει τη θέση του ως ένας από τους πλέον αξιόπιστους παρόχους αερομεταφορών και οργανωμένων πακέτων διακοπών στη βρετανική αγορά, εξυπηρετώντας τόσο το ευρύ κοινό απευθείας όσο και μέσω συνεργασιών με γνωστά διαδικτυακά τουριστικά γραφεία (όπως τα Loveholidays, On the Beach, Expedia), καθώς και με εξειδικευμένους τουριστικούς πράκτορες.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν η Jet2 μεταφέρει εκατοντάδες χιλιάδες Βρετανούς ταξιδιώτες σε ελληνικά νησιά και ηπειρωτικούς προορισμούς, πραγματοποιώντας 320 εβδομαδιαίες πτήσεις προς συνολικά 14 ελληνικά αεροδρόμια: Αθήνα, Κέρκυρα, Χανιά, Ηράκλειο, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Κως, Καλαμάτα, Λέσβος, Πρέβεζα, Ρόδος, Σκιάθος, Σαντορίνη και Ζάκυνθος.
Παράλληλα, εμπλουτίζει το τουριστικό της χαρτοφυλάκιο στην Ελλάδα προσφέροντας πλέον πάνω από 1.500 ξενοδοχειακές επιλογές σε 22 προορισμούς, με 125 νέα καταλύματα να προστίθενται ειδικά για τη θερινή περίοδο του 2025, ενισχύοντας τη συνολική εμπειρία διακοπών για το ταξιδιωτικό κοινό.
Πηγή: capital.gr