Σε μια εποχή όπου ο τουριστικός ανταγωνισμός εντείνεται και η ανάγκη διαφοροποίησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ, πέντε δήμοι της Ελλάδας – η Δράμα, η Κάλυμνος, η Ελευσίνα, η Λαμία και το Ξυλόκαστρο – καταρτίζουν τα δικά τους προγράμματα τουριστικής προβολής για το 2025, επενδύοντας σε στοχευμένες δράσεις που φιλοδοξούν να μετατρέψουν τις τοπικές ιδιαιτερότητες σε δυναμικά τουριστικά πλεονεκτήματα.
Από τα καλλιτεχνικά VR πρότζεκτ της Καλύμνου μέχρι την πολιτισμική επανατοποθέτηση της Ελευσίνας, τις πολιτιστικές διαδρομές της Λαμίας, τις ψηφιακές στρατηγικές της Δράμας και την επανεκκίνηση της τουριστικής ταυτότητας του Ξυλοκάστρου, το τουριστικό αφήγημα του κάθε δήμου συνθέτει ένα πολύμορφο μωσαϊκό στρατηγικής, δημιουργικότητας και φιλοδοξίας. Πίσω από κάθε δράση υπάρχει μια επιδίωξη: η συνάντηση του ταξιδιώτη με τον προορισμό, όχι απλώς με τον μαδύα των διακοπών αλλά με το νόημα της εμπειρίας ζωής.
Στο τρίτο μέρος της εκτενούς έρευνας που παρουσιάζει το Tornos News σε σχέση με τις στρατηγικές προβολής των Ελληνικών προορισμών, καταγράφονται οι προτεραιότητες, τα κονδύλια, οι δράσεις και το όραμα κάθε δήμου, αναδεικνύοντας την πολυμορφία των σύγχρονων προσεγγίσεων στον τομέα της τουριστικής ανάπτυξης…
Δράμα: Στόχος ο εναλλακτικός τουρισμός και η δημιουργία τουριστικών επιχειρήσεων
Το ετήσιο πρόγραμμα τουριστική προβολής και ανάπτυξης του δήμου Δράμας για το 2025, συνολικών δαπανών 80.000 ευρώ, εστιάζει στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και στη δημιουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή.
O δήμος κρίνει ότι η Δράμα πρέπει να επικεντρωθεί στη διαφήμιση της διαχρονικότητας του πολιτισμού της, τη ζωντανή παράδοση, τους εδαφικούς δεσμούς που αποτελούν την κληρονομιά της, καθώς και στον πλούτο των φυσικών πόρων της περιοχής ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που την καθιστούν μοναδικό τουριστικό προορισμό.
Οι δράσεις εστιάζουν στην ενίσχυση της τουριστικής προβολής με κύριο στόχο την αύξηση της εξωστρέφειας του προορισμού.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται δαπάνη 15.000 ευρώ για παραγωγή και εκτύπωση ενημερωτικού και τουριστικού υλικού που θα ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του προορισμού και δαπάνη 15.000 για συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις Ελλάδας και εξωτερικού με επίκεντρο την προώθηση θεματικών τουριστικών προϊόντων (πολιτισμός, ευεξία, city break, γαστρονομία, οικοτουρισμός) και την προσέλυση επισκεπτών και τουριστικών πρακτόρων.
Επίσης, 5.000 ευρώ θα διατεθούν για fam trip έγκριτων δημοσιογράφων του τουριστικού ρεπορτάζ, τουριστικών πρακτόρων, υπευθύνων δημοσίων σχέσεων και διακεκριμένων προσωπικοτήτων από τον χώρο της τέχνης, της επιστήμης και του αθλητισμού ενώ δαπάνη ύψους 20.000 ευρώ προβλέπεται για παραγωγή 8 θεματικών βίντεο, ενός τηλεοπτικού σποτ και ψηφιακού περιεχομένου με Αγγλικούς και Ελληνικούς υπότιτλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που θα αναδεικνύει τον φυσικό πλούτο, τα πολιτιστικά στοιχεία και τις δραστηριότητες του Δήμου.
20.000 ευρώ θα δαπανηθούν για εκπόνηση μελέτης μεσοπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού τουριστικής προβολής με χρονικό ορίζοντα 3–5 ετών. Η μελέτη θα εστιάσει στον προσδιορισμό κατάλληλου προωθητικού μείγματος (promotional mix), στον χρονοπρογραμματισμό δράσεων και στη δημιουργία μηχανισμού παρακολούθησης της υλοποίησης.
Τέλος, προβλέπεται το ποσό των 5.000 ευρώ για τη συμμετοχή του Δήμου Δράμας στην πολιτιστική – επαγγελματική διοργάνωση «Μάρμαρο + Τεχνη », η οποία προβάλλει τη σύνδεση της τοπικής παραγωγής μαρμάρου με την πολιτιστική ταυτότητα, την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό.
Κάλυμνος: Εναλλακτικός τουρισμός και επιμήκυνση στο επίκεντρο
Σε 191.500 ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του προγράμματος δράσεων τουριστικής προβολής του δήμου Καλυμνίων για το 2025.
Στόχος του προγράμματος φέτος είναι η αποδοτικότερη προβολή του προορισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό με ενίσχυση της εξωστρέφειας, ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού, περαιτέρω ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Μία από τις δράσεις είναι ο σχεδιασμός και παραγωγή έντυπου και ψηφιακού προωθητικού υλικού συνολικής δαπάνης 32.000 ευρώ, όπως νέα τουριστική μπροσούρα αλλά και η επιχορήγηση αιγίδας στο καλλιτεχνικό προτζεκτ EXTREME BODIES, μια πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας σε μορφή κάσκας.
Προβλέπεται δαπάνη 1.500 ευρώ για δημιουργία τράπεζας φωτογραφιών και 1.000 ευρώ για προβολή μέσω επιλεκτικών καταχωρήσεων και διαφημίσεων σε τουριστικούς οδηγούς– περιοδικά και άλλα έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης του εσωτερικού και εξωτερικού.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προβολή μέσω διοργάνωσης εκδηλώσεων (Αναρριχητικό Φεστιβάλ Καλύμνου, διεθνείς συναντήσεις ημερίδες και συμβούλια καθως και πολιτιστικές και αθλητικές συναντήσεις, εκδηλώσεις και πρωταθλήματα), συνολικής δαπάνης 100.000 ευρώ, με σκοπό να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά του νησιού και να αποτελέσουν πόλο έλξης διεθνών επισκεπτών.
Στις δράσεις περιλαμβάνονται ακόμη 15.000 ευρώ για προβολή μέσω ανάπτυξης δημοσίων σχέσεων και φιλοξενιών τουρ οπερέιτορ, προσωπικοτήτων, δημοσιογράφων, blogger κλπ. ενώ ποσό ύψους 37.000 ευρώ θα καλύψει τη συμμετοχή του δήμου σε τουριστικές εκθέσεις (Attica Green Expo 2025, TTG Travel Experience, WTM Λονδίνου, Philoxenia και workshops σε Μιλάνο, Μάντσεστερ, Χάγη και Βιέννη).
5.000 ευρώ κατανέμονται στη συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ η οποία θα παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε δημόσιες σχέσεις, προωθητικές δράσεις και επικοινωνία.
Επίσης, προβλέπεται επανασχεδιασμός της τουριστικής ιστοσελίδας που θα αποτελέσει τον επίσημο ιστότοπο τουριστικής προβολής και προώθησης του νησιού αλλά συγχρόνως θα λειτουργήσει ως εργαλείο αξιοποιήσιμο για τους επισκέπτες καθ’όλη τη διάρκεια της επίσκεψής τους στη Κάλυμνο, αλλά και αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προσέγγιση Ελλήνων και διεθνών επισκεπτών.
Ελευσίνα: Σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό
Το Πρόγραμμα Δράσεων Τουριστικής Προβολής και Διαχείρισης τουριστικού προϊόντος του Δήμου Ελευσίνας ανέρχεται σε 30.000 ευρώ και στοχεύει στη θεμελίωση ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης.
Στρατηγικός στόχος είναι να αξιοποιηθεί η εμπειρία εξωστρέφειας που αποκτήθηκε από τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, τα Αισχύλεια, καθώς και η πολιτιστική αξιοποίηση των βιομηχανικών κτιρίων της πόλης, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση μιας νέας στρατηγικής σύνδεσης του πολιτισμού με τον τουρισμό, καθώς επίσης η διεθνοποίηση του προορισμού και η αξιοποίηση νέων υποδομών για καλλιτεχνικές, εκπαιδευτικές και συνεδριακές δράσεις.
Το όραμα της τουριστικής προβολής του δήμου για το 2025 βασίζεται σε…
ενίσχυση της σύγχρονης και διεθνώς αναγνωρίσιμης ταυτότητας της Ελευσίνας ως κέντρου καλλιτεχνικής ανταλλαγής και δημιουργίας, όπου η εμπειρία του επισκέπτη βρίσκεται στο επίκεντρο, μέσα από ένα ολοκληρωμένο μείγμα υλικών και άυλων τουριστικών προσφορών.
αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Ελευσίνας 2023 και από τοπικές επιχειρήσεις, με στόχο την ενίσχυση της καινοτομίας και την αναβάθμιση της τουριστικής προβολής της πόλης.
ανάπτυξη συνεργειών και δικτυώσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων του τουρισμού και του πολιτισμού, σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο.
προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών, επιμήκυνση της παραμονής τους και αύξηση της τουριστικής κατανάλωσης στην τοπική οικονομία.
Συγκεκριμένα, θα δαπανηθούν 2.000 ευρώ για συστηματική παραγωγή και ανάρτηση ψηφιακού υλικού τουριστικής προβολής στη σελίδα Facebook του Δήμου. Η δράση αυτή μπορεί να πλαισιωθεί από στοχευμένες καμπάνιες προώθησης, ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και η αναγνωρισιμότητα του τουριστικού προφίλ της Ελευσίνας.
Δαπάνη 3.000 ευρώ προβλέπεται για παραγωγή ολοκληρωμένου τουριστικού video προβολής της πόλης, το οποίο θα αναδεικνύει την ταυτότητά της ως αυθεντικό και πολυεπίπεδο πολιτιστικό προορισμό και θα αξιοποιηθεί στη διαδικτυακή παρουσία του Δήμου όσο και στη συμμετοχή του σε τουριστικές εκθέσεις και άλλες δράσεις προβολής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
9.000 ευρώ θα διατεθούν στην ψηφιακή διαφήμιση με βίντεο σε Facebook και YouTube, 3.000 ευρώ στην επανεκτύπωση δίγλωσσου εντύπου προβολής και 10.000 ευρώ στη δημιουργία και ένθεση μονόφυλλου εντύπου σε εφημερίδα πανελλαδικής κάλυψης.
Επίσης, με δαπάνη 8.000 ο δήμος θα συμμετάσχει σε τουριστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (WTM, ITB και PHILOXENIA).
Το πρόγραμμα προβλέπει ακόμα τη χαρτογράφηση των επαγγελματιών του τουρισμού και της δημιουργικής βιομηχανίας, τη διενέργεια ημερίδων, σεμιναρίων και workshops με επίκεντρο τον τουρισμό και την ανάδειξη των θεσμών/τοπικών συμμετοχικών εκδηλώσεων/δράσεων με τη χρήση ειδικού χρονολόγιου.
Λαμία: Πρόγραμμα 90.500 ευρώ για ανάδειξή της ως προορισμό εμπειρίας
Στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή αγορά προσανατολίζεται το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου Λαμιέων, με προϋπολογισμό που φτάνει τα 90.500 ευρώ.
Σκοπός του Προγράμματος είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένης τουριστικής προβολής του Δήμου, η προώθηση της «τουριστικής ταυτότητάς» του και η ανάδειξή του ως προορισμό εμπειρίας και στις τέσσερις εποχές του χρόνου.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται δαπάνη 19.000 ευρώ για παραγωγή έντυπου και ψηφιακού υλικού τουριστικής προβολής (τηλεοπτικό σποτ, δημιουργία βίντεο και παραγωγή φωτογραφικού υλικού), 16.000 ευρώ για διοργάνωση και συμμετοχή σε εκθέσεις (Philoxenia, Athens International Tourism & Culture Expo), ημερίδες, συνέδρια κλπ. τουριστικού ενδιαφέροντος και 40.000 ευρώ για ανάπτυξη και προώθηση του πολιτιστικού (διοργάνωση συναντήσεων με τουριστικά γραφεία – tour operators, Youth Festival, διήμερων b2b), γαστρονομικού (Φεστιβάλ «Street food στην Παύλιανη», φεστιβάλ Γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων στα Λουτρά Υπάτης, «Street Food Lamia», Φεστιβάλ Οίνου & food pairing), θρησκευτικού (ως ξεχωριστού τουριστικού προϊόντος σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδας, για την ανάδειξη των Ιερών Μονών και των βυζαντινών εκκλησιών), αθλητικού (διοργάνωση πεζοπορικών εκδρομών και ορειβατικών δράσεων και πανελλήνιων αθλητικών συναντήσεων) και εναλλακτικού τουρισμού.
Επίσης, 15.500 ευρώ προγραμματίζεται να διατεθούν για διαφημιστική προβολή και προώθηση του δήμου σε τουριστικά έντυπα, σε ψηφιακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία δικτύου μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας που υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Ξυλόκαστρο: O άλλοτε δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός της χώρας επανασυστήνεται
Σε 30.000 ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής του άλλοτε δημοφιλέστερου τουριστικού προορισμού της Ελλάδας, του Ξυλοκάστρου, ο οποίος δίνει έμφαση το 2025 στην καθιέρωση της ταυτότητας και του τουριστικού προϊόντος του δήμου.
Ειδικότερα, προβλέπεται δαπάνη 4.000 ευρώ για συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υλοποίηση της επικοινωνιακής στρατηγικής του δήμου σε αντιστοιχία με την εθνική και περιφερειακή στρατηγική και ανάπτυξη, και για την εφαρμογή διαφημιστικής καμπάνιας στα ΜΜΕ.
8.500 ευρώ προβλέπονται για υποστήριξη στη διοργάνωση εκδηλώσεων για την ανάπτυξη νέων θεματικών μορφών τουρισμού (αθλητικές διοργανώσεις, καλλιτεχνικές, κλπ) και για δράσεις προβολής δικτύου πεζοπορικών και άλλων διαδρομών.
Επιπλέον, δαπάνη 3.500 ευρώ περιλαμβάνεται για δράσεις προσέγγισης επαγγελματιών τουρισμού, εστίασης, μεταποίησης αγροτικών προϊόντων και αγροτών (π.χ. «Peloponnese Food Stories»), 3.500 ευρώ για ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ δήμων, φορέων επαγγελματικών οργανώσεων και επιχειρηματιών του τουρισμού, 3.500 ευρώ για δημιουργική σχεδίαση υλικού για τον εμπλουτισμό και διαχείριση περιεχομένου του νέου πόρταλ, ίδιο ποσό για αξιοποίηση και διαχείριση των λογαριασμών Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (TikTok, Instagram, Facebook) και ίδιο ποσό για φιλοξενία επαγγελματιών του τουρισμού (tour operators, δημοσιογράφοι – συγγραφείς τουρισμού. Celebrities, κ.λ.π.) και διοργάνωση fam trips.
Παράλληλα, ο δήμος εστιάζει την ανάδειξη της διαχρονικής πολιτιστικής και ιστορικής αξίας της περιοχής με τη δημιουργία ενός ψηφιακού μουσείου μέσω της ΟΧΕ -παρουσιάστηκε στο 1ο Τουριστικό συνέδριο που διοργάνωσε ο δήμος για τον προορισμό- δίνει έμφαση στις συνέργειες και τη συνεργασία του Δήμου με τους επιχειρηματίες και τις παραγωγικές δυνάμεις του τουρισμού, του πολιτισμού και της επιστήμης και στοχεύει στην ικανοποίηση των επισκεπτών, οι οποίοι θα αποτελέσουν τους πρεσβευτές του τόπου από την επικοινωνία των θετικών τους εμπειριών από τη περιοχή.
Πηγή: tornosnews.gr