Σε απεργιακή κινητοποίηση κατέρχονται την Τρίτη (θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στην Πλατεία Κύπρου) οι εκπαιδευτικοί, αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή την προσεχή Τετάρτη. Η συμμετοχή αναμένεται να είναι μεγάλη, σύμφωνα τουλάχιστον με τα μέλη του τοπικού συλλόγου εκπαιδευτικών και εκτιμάται ότι θα μείνουν κλειστά σχολεία στην πόλη της Ρόδου!

Με αφορμή την κινητοποίηση παραχώρησαν χθες συνέντευξη τύπου ο κ. Γιώργος Ντέντας, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ρόδου μαζί με μέλη του διοικητικού συμβουλίου και εκπροσώπους του Ανώτερου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβούλιου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου.
Αναφερόμενος στη λειτουργία των δημοτικών σχολείων, τα οποία άνοιξαν μόλις την περασμένη Δευτέρα, έχοντας παραμείνει κλειστά για 83 ημέρες λόγω του κορωνοϊού, ο κ. Ντέντας δήλωσε τα εξής: «Σε τοπικό επίπεδο οι μαθητές της Α/θμιας εκπαίδευσης βρίσκονται στις θέσεις τους σε ποσοστό άνω του 90%. Αυτό, επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι γονείς στο έργο που παρέχεται από τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο σχολείο.
Όλο αυτό συμβαίνει μετά την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν οι εκπαιδευτικοί με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το διάστημα αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, χωρίς καμία επιμόρφωση, χωρίς οδηγίες, χωρίς καμία τεχνική υποστήριξη, την ώρα που το δίκτυο δεν μπορούσε να αντέξει όλον αυτό τον όγκο των δεδομένων.
Όλη αυτή η προσπάθεια αναγνωρίστηκε από τους γονείς των μαθητών μας και κατ’ επανάληψη το υπουργείο μας απέδωσε τα εύσημα. Η κατάθεση βέβαια του Πολυνομοσχεδίου στις 28/5 δείχνει ότι οι ευχαριστίες της υπουργού δεν ήταν και τόσο ειλικρινείς. Τα προβλήματα που καταγράφονται σ’ αυτό το πρώτο διάστημα της λειτουργίας των σχολείων έχουν να κάνουν κυρίως με το προσωπικό καθαριότητας σε κάποιους Δήμους.
Σε τοπικό επίπεδο τα σχολεία έχουν καλυφθεί με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας κι επέκταση των συμβάσεων των υπαρχουσών καθαριστριών. Αντισηπτικά έχουν δοθεί από το υπουργείο, όπως επίσης από την περασμένη εβδομάδα έγιναν απολυμάνσεις και πιστώθηκε η 2η δόση της τακτικής επιχορήγησης από τη σχολική επιτροπή. Τώρα όλοι διαπιστώνουν πως το πρόβλημα της καθαριότητας θα λυθεί μόνο με την διάθεση μόνιμων καθαριστριών στα σχολεία».

Το πολυνομοσχέδιο
Οι βασικοί λόγοι αντίδρασης στο πολυνομοσχέδιο σύμφωνα με τον κ. Ντέντα έχουν ως εξής: «Ο πρώτος λόγος που αντιδρούμε είναι ο χρόνος που παρουσιάστηκε αυτό το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας. Όλα όσα περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο κι αφορούν την Α/θμια δεν έχουν τον χαρακτήρα του επείγοντος, επομένως θα μπορούσε να κατατεθεί με την επιστροφή στην κανονικότητα για να μπορέσουν να γίνουν και οι συζητήσεις με τους θεσμικούς φορείς.
Η βασικότερη διαφωνία μας έχει να κάνει με την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 25 ανά τάξη κι απαγόρευση λειτουργίας σε επταθέσια κι άνω σχολεία τμημάτων με λιγότερους από 15 μαθητές.
Το υπουργείο αγνοεί τις επιστημονικές προτάσεις που ορίζουν 20 μαθητές σε κάθε τμήμα για καλύτερη ποιότητα διδακτικού έργου. Το επόμενο θέμα είναι η εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο. Όλοι οι κοσμήτορες και οι πρόεδροι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής το έχουν χαρακτηρίσει αντιπαιδαγωγικό.
Ας εξασφαλιστεί πρώτα η δίχρονη φοίτηση στην προσχολική αγωγή όλων των νηπίων, γιατί βλέπουμε να παρατείνεται η αναστολή εφαρμογής της σε κάποιους Δήμους λόγω μη υλοποίησης των απαιτούμενων ενεργειών για την εφαρμογή της.
Στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα, ζητήματα εκμάθησης ξένης γλώσσας μπαίνουν μετά τα 6. Στην Ελβετία που έχει 3 επίσημες γλώσσες (γερμανικά, ιταλικά και γαλλικά), τα παιδιά μέχρι την τρίτη δημοτικού διδάσκονται μόνο τη μία. Για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, υπάρχει απόφαση του κλάδου, από το καλοκαίρι του 2019 χωρίς όμως καμία αξιολόγηση. Εμείς επιθυμούμε τον προγραμματισμό και την αποτίμηση ως παιδαγωγική διαδικασία.
Στη σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου προβλέπεται να συμμετέχει εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Φανταστείτε στη συζήτηση για τη σύνταξη του κανονισμού, να συμμετέχουν ο διευθυντής του σχολείου, κάποιοι εκπαιδευτικοί, εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης και με την πλειοψηφία που πιθανόν δημιουργηθεί να συντάσσεται ένας κανονισμός λειτουργίας από γονείς κι όχι από τους εκπαιδευτικούς που βιώνουν καθημερινά τα προβλήματα του σχολείου. Είμαστε σαφώς υπέρ της ύπαρξης κανονισμού λειτουργίας, που θα συνταχθεί όμως από το σχολείο κι όχι από τον εκπρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι άλλος.
Θέλω να καλέσω όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση της Τρίτης 9 Ιουνίου και στη συγκέντρωση στην πλατεία Κύπρου στις 13:00 όπως επίσης και στη συγκέντρωση της Τετάρτης 10 Ιουνίου στην πλατεία Κύπρου στις 19:00».
Από την πλευρά του ο κ. Κώστας Μουτσάκης, μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι είναι απολύτως αναγκαία η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών (δεν περιλαμβάνεται σχετική διάταξη στο πολυνομοσχέδιο), καθώς στα Δωδεκάνησα άνω του 40% των θέσεων καλύπτονται από αναπληρωτές.
Ο κ. Γιώργος Τζωρτζακάκης γενικός γραμματέας του ΣΕΠΕ τόνισε ότι το πολυνομοσχέδιο δεν βελτιώνει συνολικά το δημόσιο σχολείο. Αντίθετα, αυξάνει τον εξεταστικό μαραθώνιο για τους μαθητές, επαναφέρει το θεσμό της διαγωγής και τις πολυήμερες αποβολές, καθιστώντας απρόσιτο το σχολείο για μία κατηγορία μαθητών.
Τα μέτρα που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο ευνοούν τη φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης, τόνισε ο κ. Τζωρτζακάκης, ο οποίος ανέφερε αναλυτικότερα: «όσο αυξάνεται η δυσκολία της δημόσιας εκπαίδευσης, η πίεση μεταφέρεται στο σπίτι και στη συνέχεια στο φροντιστήριο.
Η γνωστική πίεση θα οδηγήσει τα παιδιά στο φροντιστήριο, πράγμα που θα αποτελέσει νέα αιμορραγία στη λαϊκή οικογένεια». Επίσης ο κ. Τζωρτζακάκης αναφέρθηκε στην αύξηση των μαθητών ανά τάξη, δηλώνοντας ότι αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων αυτή την περίοδο ότι τα μικρότερα και ευέλικτα τμήματα λειτουργούν σαφώς πιο αποτελεσματικά και ότι οι τάξεις με περισσότερους μαθητές λόγω αντικειμενικών δυσκολιών είναι πιο «δυσλειτουργικές», γεγονός που επιβεβαίωσε και ο κ. Γιώργος Γκουτζιαμάνης, μέλος του ΠΥΣΠΕ Ν. Αιγαίου.
«Αποδεικνύεται τις τελευταίες ημέρες ότι όσο λιγότεροι είναι οι μαθητές ανά τάξη, τόσο ευκολότερα επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι.
Δεν μπορεί να αποτελέσει συνεπώς ισχυρό επιχείρημα η ομογενοποίηση των μαθητών που προβάλει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου», δήλωσε ο κ. Γκουτζιαμάνης, σημειώνοντας ότι κάθε πολυνομοσχέδιο είναι καταδικασμένο να αποτύχει, εάν δεν έχει προηγηθεί συνάντηση με τις κοινωνικές ομάδες τις οποίες αφορά.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ