Ειδήσεις

Γκίκας: Έρχονται Μειώσεις στα εισιτήρια για τρίτεκνους – Παρεμβάσεις σε ύδρευση και υποδομές

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, συμπεριλαμβανομένων των τριτέκνων, αναμένονται να ανακοινωθούν μέσα στα επόμενα 24ωρα, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο ERTNews ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας.

Όπως εξήγησε, η σχετική πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Τριτέκνων έχει ήδη δρομολογηθεί, οι παρεμβάσεις έγιναν και απομένει η έκδοση των εγκυκλίων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ο υφυπουργός έκανε ευρεία αναφορά και σε άλλα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη λειψυδρία, την ασφάλεια επιβατών, καθώς και τη διευκόλυνση των ατόμων με κινητικά προβλήματα.

Σταθερές τιμές εισιτηρίων παρά τις πιέσεις για αυξήσεις

Παρότι είχε προαναγγελθεί αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 15% από 1η Μαΐου, λόγω της υποχρεωτικής μετάβασης σε πιο “πράσινα” καύσιμα, η κυβέρνηση πέτυχε τη συγκράτηση των τιμών, όπως ανέφερε ο κ. Γκίκας, με σαφή αναφορά στις ενέργειες του Υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια τονίζοντας: «Συγκρατήθηκαν οι τιμές αν και είχε ανακοινωθεί ότι θα αυξηθούν από 1η Μαΐου κατά 15% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καθώς είναι υποχρεωτική η χρήση καυσίμου πιο περιβαλλοντικά φιλικό. Από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση και ο ίδιος ο υπουργός, ο Βασίλης ο Κικίλιας, είπε ότι αυτό δεν θα επιτραπεί και πράγματι κρατήσαμε σταθερές τις τιμές. Μάλιστα ίσως είναι η πρώτη φορά που έχουμε και τόσα μεγάλα πακέτα εκπτώσεων».

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, αυτή ίσως είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζονται τόσο εκτεταμένα πακέτα εκπτώσεων, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αντικειμενικές πιέσεις στο κόστος:

25% αύξηση στο εργατικό κόστος την τελευταία τετραετία
15% αύξηση στο κόστος επισκευών
Συνεχιζόμενη άνοδος στην τιμή των καυσίμων
Η διατήρηση των τιμών στα επίπεδα του 2023–2024 θεωρείται επιτυχία, που, όπως είπε, πιστώνεται στην κυβέρνηση.

Παρατηρητήριο Τιμών και εντατικοί έλεγχοι

Ο κ. Γκίκας επισήμανε ότι το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Ναυτιλίας δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να συγκρίνουν εισιτήρια σε πάνω από 40 ακτοπλοϊκές γραμμές. Παράλληλα, οποιαδήποτε ακτοπλοϊκή εταιρεία θέλει να αυξήσει τιμές, υποχρεούται να το δηλώσει στο υπουργείο εντός 72 ωρών.

«Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει τέτοια περιστατικά», τόνισε και πρόσθεσε: «Είναι μια δύσκολη περίοδος αυτή του Αυγούστου και το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι στην πρώτη γραμμή. Για εμάς η ασφάλεια είναι πάνω απ όλα και δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα όχι μόνο στην ακτοπλοΐα, αλλά και στα αεροπλάνα».

Ασφάλεια, λιμενικές υποδομές και ΑμεΑ

Ειδική μνεία έγινε στην ασφάλεια επιβατών, ειδικά τον Αύγουστο που οι μετακινήσεις κορυφώνονται. Το Λιμενικό Σώμα και η Ελληνική Ακτοφυλακή βρίσκονται σε συνεχή επιφυλακή.

Όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές, περισσότερα από 35–40 νησιωτικά λιμάνια αναβαθμίζονται με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, με 21 έργα να έχουν ήδη ενταχθεί στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, εξασφαλίζοντας ταχύτερες διαδικασίες.

Αναφερόμενος στο περιστατικό στη Θάσο και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι εδώ και δύο χρόνια γίνεται προσπάθεια για αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τη διασφάλιση της προσβασιμότητας. Με την ανάληψη καθηκόντων από τον κ. Κικίλια, οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν.

Αντιμετώπιση λειψυδρίας και κλιματικής κρίσης στα νησιά

Όπως τόνισε ο κ. Γκίκας, η Άνδρος έχει ήδη κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λείψυδρίας, ενώ Πάτμος, Πόρος και Κέρκυρα αναμένεται να ακολουθήσουν. Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής υλοποιεί πάνω από 350 έργα ύδρευσης σε όλα τα νησιά, τα οποία περιλαμβάνουν:

Εγκατάσταση και λειτουργία μονάδων αφαλάτωσης
Αναβάθμιση/αντικατάσταση δικτύων
Δημιουργία υδατοδεξαμενών
«Εμείς είμαστε ή αν θέλετε οι φυσικοί συνομιλητές της τοπικής αυτοδιοίκησης στα νησιά, πηγαίνουμε οι ίδιοι, βρίσκουμε τους δημάρχους, ενηερωνόμαστε για τις αφαλατώσεις, τις εταιρείες ύδρευσης και παράλληλα υπάρχει σειρά συνεργασιών με ακαδημαϊκά ιδρύματα, ώστε να μελετηθεί «το υδατικό ισοζύγιο ανά νησί προκειμένου να βρεθούν επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις, ανέφερε και πρόσθεσε: «Κάνουμε μία τεράστια προσπάθεια σε επίπεδο κυβέρνησης το θέμα της νησιωτικότητας να το πάμε στην Ευρώπη», ώστε την επόμενη προγραμματική περίοδο 2027 – 2033 να έχουμε ένα ειδικό τομεακό πρόγραμμα για τα νησιά».

Ειδική χρηματοδότηση για μικρά νησιά

Στην συνέχεια ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε ότι για 39 μικρά νησιά με πληθυσμό κάτω από 3.500 κατοίκους, έχει ήδη εξασφαλιστεί κονδύλι 157 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών, εξαγγελθέν από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στοχεύει στη διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο και στη χρηματοδότηση συνοδευτικών ενεργειακών και περιβαλλοντικών έργων.

Από την αρχή του έτους, έχουν διατεθεί:

7,5 εκατ. ευρώ από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου για έργα ύδρευσης
20 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Περιβάλλοντος για 14 νησιά (έργα αφαλάτωσης, γεωτρήσεις, αλλαγές δικτύων)
Επιπλέον, στις πρώτες 9 ημέρες εφαρμογής του τέλους κρουαζιέρας, καταγράφηκαν έσοδα άνω των 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ όπως διευκρίνισε ο κ. Γκίκας: «το ποσό μοιράζεται και το 1/3, πάει στους οικείους δήμους, το άλλο 1/3 πηγαίνει στο υπουργείο Ναυτιλίας για έργα στους λιμένες, και το τελευταίο στο υπουργείο Τουρισμού».

Πηγή: reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου