Τοπικές Ειδήσεις

Προκάλεσε εύλογα ερωτήματα ο κατάπλους κρουαζιερόπλοιου στη Ρόδο προερχόμενο από Iταλία!

Στο λιμάνι της Ρόδου κατέπλευσε εκτάκτως το κρουαζιερόπλοιο OPERA της εταιρείας MSC μεταφέροντας 1.582 επιβάτες της μιας ημέρας, οι οποίοι στην πλειονότητά τους πέρασαν τις περισσότερες ώρες της παραμονής τους στο κέντρο της πόλης μας.
Παρ΄ό,τι η προσέγγιση του κρουαζιερόπλοιου στη Ρόδο ήταν προγραμματισμένη για την Παρασκευή 6 Μαρτίου, το πλοίο προσέγγισε νωρίτερα το νησί μας, παρακάμπτοντας τις προσεγγίσεις σε Χάιφα και Λεμεσό.
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου, η εταιρεία επικαλέστηκε λόγους ασφαλείας προκειμένου να μην προσεγγίσει την Χάιφα και τροποποίησε το δρομολόγιο, παρακάμπτοντας και την Κύπρο, κι έτσι χθες το πρωί κατέπλευσε στο λιμάνι της Ρόδου.
Ο γνωστός δικηγόρος της Ρόδου κ. Δημήτρης Καραγιώργης, χθες το πρωί μετέβη στο Λιμεναρχείο της Ρόδου, όπου υπέβαλε καταγγελία ζητώντας να διερευνηθεί αν έχουν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα μέτρα με δεδομένο ότι το κρουαζιερόπλοιο ξεκίνησε από την Γένοβα της Ιταλίας. «Στις 08.25 χθες το πρωί έκανα καταγγελία στο Λιμεναρχείο της Ρόδου. Για ποιο λόγο αυτό το καράβι μπήκε μέσα στο λιμάνι της Ρόδου, όταν δεν το δέχθηκε η Χάιφα ούτε η Λεμεσός και τροποποίησε το δρομολόγιό του από το Ηράκλειο; Το κρουαζιερόπλοιο ήρθε στη Ρόδο και από εδώ θα συνεχίσει για Πειραιά. Είναι απαραίτητο να μάθουμε αν ελήφθησαν όλα τα μέτρα για τον κορωνοϊό, με δεδομένο ότι το ταξίδι ξεκίνησε από την Ιταλία. Εγώ έκανα την καταγγελία στο Λιμεναρχείο προκειμένου να διερευνηθεί τι ακριβώς συμβαίνει. Δεν μπορούμε από τη μια να μιλάμε για μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού και από την άλλη να επιτρέπουμε να μπαίνει στο λιμάνι μας ένα κρουαζιερόπλοιο το οποίο δεν δέχθηκε η Χάιφα και η Λεμεσός, όπως πληροφορήθηκα» δήλωσε στη «δ» ο κ. Δ. Καραγιώργης.
Σε επικοινωνία της «δ» με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Βασίλη Παπαοικονόμου, δήλωσε ότι η εταιρεία επικαλέστηκε λόγους ασφαλείας για την τροποποίηση του δρομολογίου και την προσέγγιση της Ρόδου, ξεκαθαρίζοντας ότι έχουν ληφθεί όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την προστασία της τοπικής κοινωνίας για πιθανή εξάπλωση του ιού. «Το κρουαζιερόπλοιο προέρχεται από το Ηράκλειο και ο επόμενος σταθμός του είναι ο Πειραιάς. Εχουν ληφθεί και ακολουθούνται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα. Με μέριμνα της εταιρείας εκδίδεται πιστοποιητικό υγείας, το οποίο πιστοποιεί την ελεύθερη αποβίβαση των επιβατών στα λιμάνια που επισκέπτεται το κάθε κρουζιερόπλοιο, ενώ ανάλογο πιστοποιητικό εκδίδεται και για τα μέλη του πληρώματος. Δεν έχουμε λάβει καμία οδηγία για την αποτροπή κατάπλου κρουαζιερόπλοιων λόγω του κορωνοϊού. Είμαστε σε συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες αρχές και υπηρεσίες και ακολουθούνται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα», δήλωσε στη «δ» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου.

Στο κρουαζιερόπλοιο επιβαίνουν 1.582 επιβάτες και περισσότερα από 700 άτομα ως πλήρωμα. Οι επιβάτες είναι διαφόρων εθνικοτήτων, στην πλειονότητά τους Γάλλοι, Ιταλοί, Γερμανοί και Άγγλοι, ενώ, σύμφωνα με την πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία και τις σχετικές οδηγίες της CLIA, στο πλοίο δεν επιτρέπεται να επιβιβαστούν Κινέζοι ή Ιταλοί από τις περιοχές που έχουν διαπιστωθεί κρούσματα κορωνοϊού.
Σύμφωνα με τον διευθυντή Ασφαλείας του Τουριστικού Λιμανιού κ. Παναγιώτη Ντόκο, έχουν γίνει όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι σε όλα τα στάδια της κρουαζιέρας, και από το Ηράκλειο δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας.
Το κρουζιερόπλοιο ξεκίνησε από τη Γένοβα της Ιταλίας στις 28 Φεβρουαρίου, στη συνέχεια κατέπλευσε στο Κατάκολο, στο Ηράκλειο, παράκαμψε τη Χάιφα και τη Λεμεσό, χθες προσέγγισε τη Ρόδο και απέπλευσε για Πειραιά απ’ όπου θα συνεχίσει το ταξίδι του για Μεσσίνα, Ρώμη και θα καταλήξει στη Γένοβα απ΄όπου και ξεκίνησε.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στα λιμάνια που προηγήθηκαν δεν παρουσιάστηκε απολύτως κανένα πρόβλημα με τους επιβάτες του πλοίου, ούτε υπήρξε σε κανένα στάδιο της κρουαζιέρας υποψία για κρούσμα κορωνοϊού.
Πάντως, την ανάγκη να επικρατήσει ψυχραιμία και να αξιοποιηθεί η παγκόσμια συνδεσιμότητα ως δύναμη επισημαίνει ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγεσούς, ο οποίος τόνισε ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μέτρα που «παρεμβαίνουν χωρίς να χρειάζεται στα διεθνή ταξίδια και στο διεθνές εμπόριο» στην προσπάθεια να σταματήσει η διάδοση του νέου κορωνοϊού.
«Καλούμε όλες τις χώρες να εφαρμόσουν αποφάσεις που βασίζονται σε στοιχεία και είναι εύλογες», δήλωσε στο εκτελεστικό συμβούλιο του ΠΟΥ, επαναλαμβάνοντας τη θέση που είχε εκφράσει ξανά.
Να σημειωθεί ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει συνάψει σύμβαση από το 1914 γνωστή ως SOLAS (Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα), ενώ οι ενημερωμένες εκδόσεις περιλαμβάνουν τώρα μια σειρά πρωτοκόλλων για τον καθαρισμό των καμπινών και των δημόσιων χώρων ενός πλοίου και την υγιεινή των τροφίμων. Πρόκειται για συνήθη πρακτική στην πλεύση για την απομόνωση επιβατών, όταν ο επιβάτης αναγνωρίζεται με ασθένεια επί του σκάφους.
Η δυσκολία με το COVID-19 είναι ότι μπορεί να χρειαστούν έως και 14 ημέρες και σε μερικές περιπτώσεις ακόμα περισσότερο για να αναπτυχθούν τα συμπτώματα μετά την έκθεση.

Η CLIA, η παγκόσμια ένωση του κλάδου (Cruise Lines International Association), αντιπροσωπεύει πάνω από το 90% των επιχειρήσεων κρουαζιερόπλοιων. Τα μέλη αναπτύσσουν τώρα μια κοινή προσέγγιση για την αντιμετώπιση της επιδημίας. Αυτό συνεπάγεται την ενημέρωση των επιβατών και των πρακτορείων ταξιδίων για τα μέτρα που λαμβάνουν οι εταιρείες για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου και της έκθεσης στον ιό. Ένα μέτρο που εξετάζεται, για παράδειγμα, είναι η ενισχυμένη αναφορά επιβατών για ιατρικές ευπάθειες κατά τη στιγμή της κράτησης. Αυτό αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.
Αλλά τα καλά νέα είναι ότι, εκτός από τα τρία πλοία που έχουν τεθεί σε καραντίνα στην Ασία, μέχρι στιγμής δεν βρέθηκαν στοιχεία για τον κορωνοϊό COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου