Ειδήσεις

Αργά και σταθερά χάνονται προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το λιμάνι της Ρόδου

Χρόνο με το χρόνο η κρουαζιέρα χάνει τη δύναμή της ως μέσο υποστήριξης της τοπικής οικονομίας. Οι αιτίες αυτού του αποτελέσματος είναι πολλές και επικεντρώνονται κυρίως στη μείωση του αριθμού των προσεγγίσεων που φέτος ήταν αισθητά ολιγότερες από κάθε άλλη προηγούμενη τουριστική σεζόν. Το πλάνο των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων για το έτος 2016 προβλέπει ακόμα πιο λίγα καράβια και αν δεν υπάρξουν άμεσες πρωτοβουλίες, τότε τα προβλήματα για τις επιχειρήσεις θα είναι αξεπέραστα.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια συνολικά η κρουαζιέρα διέρχεται σοβαρή κρίση, εξαιτίας της γενικότερης οικονομικής ύφεσης. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία, καθώς στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου εξακολουθούν καθημερινά να πλέουν δεκάδες κρουαζιερόπλοια. Τα καράβια αυτά πλέουν προς σειρά λιμένων με προορισμό τις δυο πλευρές του Αιγαίου, ωστόσο για κάποιους λόγους αποστρέφονται τη Ρόδο. Για παράδειγμα, η εταιρεία Costa Cruises, που επί χρόνια επέλεγε την προβλήτα των Αγγέλων για να ελλιμενίζει τα καράβια της, τώρα πια αυτά διαπλέουν τη θάλασσα της Ρόδου και καταλήγουν σε λιμάνια της Τουρκίας. Μπορεί, από του χρόνου η Τουρκία να μην αποτελεί home port για την Costa Cruises, ωστόσο η τελευταία δεν έχει ακυρώσει ούτε μία προσέγγιση προς τη γειτονική χώρα. Από την άλλη, το Costa Pacifica, που λόγω μεγέθους αποτελεί και ναυαρχίδα της εταιρείας, θα προσεγγίσει το λιμάνι της Ρόδου στις 22 Σεπτεμβρίου. Αρα, οι υποδομές της Ρόδου ως έχουν σήμερα, τεχνικά μπορούν να φιλοξενήσουν υπερμεγέθη καράβια.
Ανέκαθεν το πρόβλημα με αυτού του είδους τα καράβια ήταν η έλλειψη χερσαίων βοηθητικών υποδομών. Οι ατελείωτες ώρες παραμονής των επιβατών στον ήλιο, τα γλυκίσματα και οι κρέμες που καταστρέφονταν από τη ζέστη στη διάρκεια της παραμονής, η παράλογη τιμολογιακή πολιτική, τα υψηλά κοστολόγια των λοιπών υπηρεσιών (ρυμούλκες, γερανοί καθαρισμού), όλα αυτά δεν έχουν αλλάξει στα χρόνια που προηγήθηκαν και μέχρι σήμερα η δημοτική αρχή και το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου δεν έχουν εξαγγείλει κάποιο γενναίο πρόγραμμα παρεμβάσεων. Η μη εξαγγελία συνιστά τεράστια απώλεια, διότι το πλάνο για τις κρουαζιέρες έχει ήδη διαμορφωθεί για το έτος 2016 (έχει οριστικοποιηθεί σε μεγάλο ποσοστό) και κατά το ήμιση για το έτος 2017. Αυτό το πλάνο των προσεγγίσεων δεν παρουσιάζει κάποια θετική μεταβολή για το λιμάνι της Ρόδου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι για το έτος 2016 έχουν ήδη προγραμματιστεί συνολικά 300 προσεγγίσεις από κρουαζιερόπλοια, αριθμός μικρότερος απ’ ό,τι ο φετινός που με τη σειρά του υστερούσε σε σύγκριση με εκείνον του έτους 2014. Τα καράβια που έχουν προγραμματίσει να προσεγγίσουν τη Ρόδο είναι κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, ενώ από τα μεγάλα σκάφη θα επαναληφθεί το πρόγραμμα των εταιρειών Cunard (μόνο με το Queen Victoria), Regent Seven Seas, Holland America Line και Celebrity Cruises. Για το έτος 2016 η Costa Cruises θα κάνει ξανά μόνο δύο ή τρεις προσεγγίσεις.
Συνεπώς, η συνολική πολιτική προσέγγισης της κρουαζιέρας θα πρέπει να επανεξεταστεί από μηδενική βάση, καθώς εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι λίγες πρωτοβουλίες που ελήφθησαν προς αυτή την κατεύθυνση δεν έχουν αποδώσει.
Για εκείνους που πάρα ταύτα εξακολουθούν να παρακολουθούν το πρόγραμμα των μηνιαίων προσεγγίσεων, σημειώνεται ότι ο Σεπτέμβριος θα είναι ένας καλός μήνας, με αρκετά καράβια, σχεδόν όλες τις ημέρες του μήνα. Αυτό είναι ένα καλό νέο για την αγορά, αν και το μεγάλο ζητούμενο είναι να δοθεί μια καλή είδηση ουσιαστικών πολιτικών εκ νέου άνθισης της κρουαζιέρας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • d t    03.09.2015 10:52

    τι να συμβαίνει άραγε και μειώνονται οι προσεγγίσεις;

Σχολιασμός άρθρου