Τοπικές Ειδήσεις

Υλοποίηση διεθνούς ερευνητικού προγράμματος του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Paris 8

Υλοποιήθηκε με επιτυχία στο Παρίσι κατά το διάστημα 05/05/25 – 09/05/25 η δεύτερη φάση του προγράμματος «Traveling Seminar» που συνδιοργάνωσαν οι διδάσκοντες/ουσες του πανεπιστημίου Paris 8- Saint Denis, Vincennes, Antippi Potolia & Ferroudja Allouache (Maître de Conférence) και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Μαριάνθη Οικονομάκου (Αναπληρώτρια καθηγήτρια),  Δημήτρης Κόκκινος (μέλος ΕΔΙΠ) και Ηλιάνα Παπαθεοδώρου, μέλος του Εργαστηρίου Γλωσσολογίας, Λαογραφίας και Λογοτεχνίας, με θέμα: «Γλωσσικές αυτοβιογραφίες: ταυτότητες, γλώσσες, ιστορίες και πολυγλωσσία» στο πλαίσιο της European Reform University Alliance (ERUA). Κατά τη διάρκεια αυτή της φάσης του προγράμματος, μια ομάδα 10 φοιτητριών από το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου μετέβη στο Παρίσι, συνοδεία των επιστημονικά υπευθύνων του Τμήματος, και, αφού συμμετείχε σε επιμορφωτικά σεμινάρια, υλοποίησε, σε συνεργασία με φοιτητές/τριες του πανεπιστημίου Paris 8, μια σειρά από εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε δημοτικά σχολεία του Παρισιού με πολυπολιτισμικά δημογραφικά χαρακτηριστικά με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα γλωσσικής εκπαίδευσης και πολυγλωσσίας. Είχε προηγηθεί αντίστοιχη δράση τον Οκτώβριο του 2024 με ομάδα φοιτητών/τριών από το Paris 8 να υλοποιεί αντίστοιχες δράσεις σε δημοτικά σχολεία της Ρόδου.

Οι φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου Αιγαίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα παρακολούθησαν επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική  της Γαλλίας σε θέματα διγλωσσίας/πολυγλωσσίας και εργάστηκαν σε ομαδικό επίπεδο μαζί με τους Γάλλους/ίδες συναδέλφους τους  για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με στόχο την γλωσσική ευαισθητοποίηση των παιδιών και την προαγωγή της πολυγλωσσίας στις σχολικές τάξεις. Αφού ολοκληρώθηκε το στάδιο της  προετοιμασίας, οι ομάδες κλήθηκαν να εφαρμόσουν τα εκπαιδευτικά τους σενάρια σε παιδιά ηλικίας 9-10 ετών, υλοποιώντας παρεμβάσεις σε τάξεις δημοτικών σχολείων στις σχολικές μονάδες Paul Doumer,  Angela Davis και Anatole France του Παρισιού. Η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών των τάξεων και, κυρίως των ίδιων των παιδιών, επιβεβαίωσε τον βαθμό επιτυχίας των παρεμβάσεων.

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα δόθηκε η δυνατότητα στους φοιτητές/τριες των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων  να  προσεγγίσουν κριτικά το ιστορικό πλαίσιο της μετανάστευσης και στις δυο χώρες, να ανακαλύψουν πώς λειτουργούν άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα  και να αναπτύξουν επαγγελματικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες. Μέσω της κατανόησης ζητημάτων  που σχετίζονται με την πολυγλωσσία και τη γλωσσική ποικιλομορφία, οι συμμετέχοντες/ουσες επεξεργάστηκαν ή/και αναθεώρησαν στερεοτυπικές αναπαραστάσεις για τις γλώσσες και τους/τις ομιλήτριες τους αναστοχαζόμενοι/ες τις δικές τους διδακτικές πρακτικές. Με δεδομένη τη διαρκή κοινωνικό-πολιτισμική ρευστότητα και την πολυδιάστατη κρίση (οικονομική, μεταναστευτική, περιβαλλοντική, ανθρωπιστική) που βιώνει ο πλανήτης κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος συμβάλλει στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης μιας ολοένα και πιο περίπλοκής και απαιτητικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκκολαπτόμενοι/ες εκπαιδευτικοί ειδικότερα σε ό,τι αφορά την εφαρμογή πλουραλιστικών μεθόδων διδασκαλίας που λαμβάνουν υπόψη τη γλωσσική και πολιτισμική ποικιλομορφία των σύγχρονων σχολικών τάξεων.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου