δημοκρατική
Από το 1982 η Εφημερίδα της Ρόδου
ΚΥΡΙΑΚΗ 19° Αίθριος Η Ρόδος σήμερα
Από το 1982 η Εφημερίδα της Ρόδου
ELEN

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κατασχέσει η εφορία

news room 1 λεπτό ανάγνωση
κατάσχεση
Στον από­η­χο της εί­δη­σης ότι η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων έστει­λε ηλε­κτρο­νι­κά ρα­βα­σά­κια σε πε­ρί­που 50.000 φο­ρο­λο­γού­με­νους που έχουν οφει­λές από 30 έως και 500 ευρώ στην εφο­ρία, πολ­λοί φο­ρο­λο­γού­με­νοι ανα­ρω­τή­θη­καν τι μπο­ρεί να πά­θουν αν αφή­σουν απλή­ρω­τους τους φό­ρους τους. Η απά­ντη­ση είναι ότι η μη πλη­ρω­μή φόρων δεν είναι μια ευ­χά­ρι­στη κα­τά­στα­ση καθώς οι προϊ­στά­με­νοι και τα δι­κα­στι­κά τμή­μα­τα των εφο­ριών που ανα­λαμ­βά­νουν την εί­σπρα­ξη έχουν μια σειρά από όπλα στα χέρια τους προ­κει­μέ­νου να ανα­γκά­σουν όποιον δεν πλη­ρώ­νει να πλη­ρώ­σει.

Εφό­σον ο φο­ρο­λο­γού­με­νος αφή­σει απλή­ρω­τη μια οφει­λή τότε αυ­τό­μα­τα χάνει το δι­καί­ω­μα στην έκ­δο­ση πι­στο­ποι­η­τι­κού φο­ρο­λο­γι­κής ενη­με­ρό­τη­τας το οποίο είναι απα­ραί­τη­το για την διε­νέρ­γεια μιας σει­ράς συ­ναλ­λα­γών, όπως είναι για πα­ρά­δειγ­μα η πώ­λη­ση ακι­νή­του. Πα­ράλ­λη­λα, από την πρώτη ημέρα κα­θυ­στέ­ρη­σης χρε­ώ­νε­ται με μη­νιαία προ­σαύ­ξη­ση 0,73% η οποία χρε­ώ­νε­ται για 30 ημέ­ρες αυ­το­μά­τως με την μη εμπρό­θε­σμη πλη­ρω­μή.

Στη συ­νέ­χεια η εφο­ρία θα απο­στεί­λει ει­δο­ποι­η­τή­ριο με το οποίο θα καλεί τον οφει­λέ­τη να εξο­φλή­σει ή να ρυθ­μί­σει με τη πάγια ρύθ­μι­ση των 12 ή 24 δό­σε­ων (αν πρό­κει­ται για οφει­λή που προ­έ­κυ­ψε από έκτα­κτο φόρο όπως είναι ο φόρος κλη­ρο­νο­μιάς). Αν δεν αντα­πο­κρι­θεί, τότε ο οφει­λέ­της θα βρε­θεί αντι­μέ­τω­πος με μέτρα ανα­γκα­στι­κής εί­σπρα­ξης του ποσού που οφεί­λει. Ωστό­σο, σε αυτό το ση­μείο υπάρ­χουν πολύ κρί­σι­μες λε­πτο­μέ­ρειες:

– δεν επι­τρέ­πε­ται από τη νο­μο­θε­σία η ενερ­γο­ποί­η­ση μέ­τρων ανα­γκα­στι­κής εί­σπρα­ξης στα χέρια του οφει­λέ­τη εφό­σον η βα­σι­κή λη­ξι­πρό­θε­σμη οφει­λή είναι έως 500 ευρώ. Έτσι, εφό­σον ένας φο­ρο­λο­γού­με­νος χρω­στά έως 500 ευρώ η εφο­ρία δεν μπο­ρεί, για πα­ρά­δειγ­μα, να προ­χω­ρή­σει στην κα­τά­σχε­ση του αυ­το­κι­νή­του του, του ποσού που έχει στο τα­μείο της επι­χεί­ρη­σής του ή ακόμη και ενός ακι­νή­του του.

– επι­τρέ­πο­νται οι κα­τα­σχέ­σεις στα χέρια τρί­των για ποσό οφει­λής ακόμη και 0,01 ευρώ. Αυτό ση­μαί­νει ότι ακόμη και για ποσό οφει­λής, για πα­ρά­δειγ­μα, 150 ευρώ η εφο­ρία μπο­ρεί να προ­χω­ρή­σει σε κα­τά­σχε­ση απαι­τή­σε­ων του οφει­λέ­τη στα χέρια τρί­των, όπως είναι τα ενοί­κια, οι απαι­τή­σεις από πε­λά­τες κα Ει­δι­κά για την διε­νέρ­γεια κα­τα­σχέ­σε­ων σε τρα­πε­ζι­κούς λο­γα­ρια­σμούς του οφει­λέ­τη ποσό υπο­λοί­που του λο­γα­ρια­σμού έως 50 ευρώ δεν μπο­ρεί να κα­τα­σχε­θεί

– υπάρ­χουν συ­γκε­κρι­μέ­να ακα­τά­σχε­τα όρια από μι­σθούς, συ­ντά­ξεις αλλά και έναν τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό που δη­λώ­νει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος ως ακα­τά­σχε­το στο taxisnet. Το ακα­τά­σχε­το όριο από μισθό ή σύ­ντα­ξη είναι 1.000 ευρώ. Για το ποσό του μι­σθού ή της σύ­ντα­ξης από 1.000 έως 1.500 ευρώ μπο­ρεί να κα­τα­σχε­θεί το 50% ενώ για το τμήμα του ποσού του μι­σθού ή της σύ­ντα­ξης πάνω από 1.500 ευρώ κα­τά­σχε­ται το σύ­νο­λο. Για πα­ρά­δειγ­μα, από έναν συ­ντα­ξιού­χο με σύ­ντα­ξη 800 ευρώ δεν γί­νε­ται κα­τά­σχε­ση. Αν η σύ­ντα­ξη ή ο μι­σθός είναι 1.300 ευρώ τότε η εφο­ρία μπο­ρεί να κα­τά­σχει κάθε μήνα το ποσό των 150 ευρώ. Αν ο μι­σθός είναι 2.000 τότε μπο­ρεί να κα­τά­σχει 750 ευρώ μη­νιαί­ως. Τα κα­τα­σχε­τή­ρια για μι­σθούς ή συ­ντά­ξεις απο­στέλ­λο­νται στα λο­γι­στή­ρια των επι­χει­ρή­σε­ων που ερ­γά­ζο­νται οι μι­σθω­τοί ή στα ασφα­λι­στι­κά τα­μεία που κα­τα­βάλ­λουν τη σύ­ντα­ξη.

– στα υπό­λοι­πα τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών υπάρ­χει ακα­τά­σχε­το όριο 1.250 ευρώ αλλά από έναν και μόνο τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό που δη­λώ­νει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος στο taxisnet. Χρειά­ζε­ται προ­σο­χή σε αυτό το ση­μείο. Στις πε­ρι­πτώ­σεις που μι­σθω­τός έχει συ­γκε­ντρώ­σει στον ακα­τά­σχε­το τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό από απο­τα­μί­ευ­ση του μι­σθού του ποσό που ξε­περ­νά τα 1.250 ευρώ τότε, παρά το γε­γο­νός ότι η απο­τα­μί­ευ­ση προ­έρ­χε­ται από μι­σθούς, μπο­ρεί το ποσό να κα­τα­σχε­θεί.

– για οφει­λή άνω των 500 ευρώ ο προϊ­στά­με­νος της εφο­ρί­ας μπο­ρεί να κα­τα­σχέ­σει ακόμη και την κύρια κα­τοι­κία ενός οφει­λέ­τη αν και υπάρ­χει εθι­μι­κό δί­καιο ότι η κύρια κα­τοι­κία δεν κα­τά­σχε­ται. Η έκ­δο­ση κα­τα­σχε­τη­ρί­ου δεν ση­μαί­νει και αυ­τό­μα­το πλει­στη­ρια­σμό. Για να γίνει αυτό θα πρέ­πει ο έφο­ρος να εντά­ξει το ακί­νη­το σε πρό­γραμ­μα πλει­στη­ρια­σμού. Κα­θό­λη τη διάρ­κεια πριν την εκτέ­λε­ση των ανα­γκα­στι­κών μέ­τρων εί­σπρα­ξης ο οφει­λέ­της έχει το δι­καί­ω­μα να εντά­ξει την οφει­λή του σε ρύθ­μι­ση και, υπό προ­ϋ­πο­θέ­σεις, να πα­γώ­σει τιςκα­τα­σχέ­σεις.

capital.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.