Ψήφο εμπιστοσύνης και από τους κατοίκους των νησιών προκειμένου να αντιμετωπίσει όλα τα φλέγοντα ζητήματα που τους απασχολούν, ζητά ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας κ. Κώστας Μουσουρούλης, που είναι υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο της ΝΔ στις ευρωεκλογές.

Ο κ. Κώστας Μουσουρούλης αφίχθη στη Ρόδο χθες στα πλαίσια της προεκλογικής του περιοδείας σε όλη τη χώρα. Συναντήθηκε και με το δήμαρχο Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά που εξέφρασε τη συμπάθειά του στο πρόσωπό του. Συνάντηση είχε επίσης με το λιμενάρχη κ. Νίκο Αρμπουνιώτη, με μέλη της ΕΞΡ και με τον υποψήφιο περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην αίθουσα εθιμοτυπίας του Δήμου ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε πως φιλοδοξεί να εκπροσωπήσει όλα τα νησιά της χώρας στο Ευρωκοινοβούλιο καθώς γνωρίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

«Με ιδιαίτερη συγκίνηση και πολλή χαρά επισκέπτομαι τη Ρόδο και γενικά τα Δωδεκάνησα στο πλαίσιο των περιοδειών που κάνω ανά την Ελλάδα για την υποστήριξή μου σχετικά με την εκλογές για το Ευρωκοινοβούλιο στις 25 Μαΐου. Είμαι βουλευτής Χίου και φιλοδοξώ να εκπροσωπήσω όλα τα νησιά της χώρας στο ευρωκοινοβούλιο. Αυτό το αναφέρω, ανακαλώντας στη μνήμη μου την επαγγελματική και πολιτική μου σταδιοδρομία. Ως στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί δεκαεπτά χρόνια είχα εργαστεί σκληρά για τη νησιωτική πολιτική, για τα αναπτυξιακά προγράμματα των νησιών και άλλες παρεμβάσεις, όπως η εφαρμογή μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ αρχικά στα Δωδεκάνησα και μετά στο Βόρειο Αιγαίο», είπε ο κ. Κώστας Μουσουρούλης.

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής αναφέρθηκε και στα θέματα που χειρίστηκε από τη θέση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον επενδυτικό νόμο και στη μελέτη που σχετίζεται με την ανάπτυξη της ηλεκτρικής ενέργειας και τη διασύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

«Στο υπουργείο Ανάπτυξης δούλεψα πολύ σκληρά για την ανάταξη του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, για το σχεδιασμό του επενδυτικού νόμου 3299/2004 αλλά και την υποστήριξη των προγραμμάτων υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την επέκτασή τους, εκτός από την μεταποίηση και τον τουρισμό, στο εμπόριο και στις υπηρεσίες. Παράλληλα, έχοντας πάντα ως βασικό στόχο και πρόταγμα τη στήριξη των νησιωτικών περιοχών προσπαθήσαμε να εκπονήσουμε μελέτη ανάπτυξης της ηλεκτρικής ενέργειας με προοπτική να συνδεθούν όλα τα νησιά του Αιγαίου με το ηπειρωτικό σύστημα. Αυτή η μελέτη ισχύει και σήμερα και επικαιροποιείται κάθε χρόνο. Είναι η στρατηγική για να πετύχουμε αυτό το μεγάλο στόχο λαμβάνοντας υπόψη και την περιβαλλοντική όχληση από τις πετρελαϊκές μονάδες και την επιβάρυνση των καταναλωτών. Σχεδιάσαμε προγράμματα που τρέχουν ακόμη και σήμερα με τον τότε υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη», δήλωσε ο κ. Κώστας Μουσουρούλης.

«Το 2009 πολιτεύτηκα στο νησί μου εξελέγην βουλευτής, δημοτικός σύμβουλος το νησί μου, τη Χίο, και το 2011 έγινα κοινοβουλευτικός εκπρόσωπός της ΝΔ και μέλος του δικτύου βουλευτών και ευρωβουλευτών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Την περίοδο 2012-2013 είχα την τιμή να αναλάβω την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ως αρμόδιος υπουργός», δήλωσε ο κ. Κώστας Μουσουρούλης και πρόσθεσε πως το υπουργείο Ναυτιλίας οργανώθηκε σε σωστά θεμέλια.

«Εκπονήσαμε και ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013 ο νόμος 4150 ο οποίος θέσπισε για πρώτη φορά σε ειδικό κεφάλαιο την ρήτρα νησωτικότητας που είχε εφαρμογή σε άλλα νομοθετήματα. Αυτό ήταν ασπίδα για τα νησιά μας. Προτείναμε πρόγραμμα για την στήριξη των νησιωτικών τουριστικών επιχειρήσεων. Με αυτά τα εφόδια και την εμπειρία σε ευρωπαϊκό αυτοδιοικητικό και εθνικό επίπεδο παραιτήθηκα από βουλευτής και ξεκινώ τον προεκλογικό μου αγώνα ελπίζοντας πως στις 25 Μαΐου που ψηφίζουμε όχι για κυβέρνηση αλλά για τους εκπροσώπους μας στο ευρωκοινοβούλιο διεκδικώ τη στήριξη όλων των νησιωτών», δήλωσε ο κ. Κώστας Μουσουρούλης.

Σε ερώτηση σχετικά με την κρισιμότητα των ευρωεκλογών για την Ευρώπη και την Ελλάδα, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε:
«Τα επόμενα πέντε χρόνια η Ευρώπη πρόκειται να αλλάξει σε όλα τα επίπεδα και στο δημοσιονομικό και στο μακρο-οικονομικό και στο ζήτημα της ανάπτυξης. Το ευρωκοινοβούλιο μπορεί να παρέμβει και να δημιουργήσει προϋποθέσεις για την επίλυση μεγάλων εθνικών θεμάτων, μπορεί να αυξήσει, να μειώσει πρωτοβουλίες και κονδύλια και να δουλέψει συστηματικά για να περάσει επιτέλους η Ευρώπη σε μια αλλαγή της πολιτικής που εφαρμόζει μέχρι σήμερα και είναι συνδεδεμένη με την μονόπλευρη λιτότητα. Επίσης να αναδείξει και το κρίσιμο ζήτημα της κοινής διαχείρισης των εξωτερικών συνόρων και της παράνομης μετανάστευσης. Όλα αυτά είναι κρίσιμα ζητήματα. Στο πλαίσιο αυτό είναι χρήσιμο για τη χώρα μας να σταλούν στο ευρωκοινοβούλιο 21 άνθρωποι που να γνωρίζουν και να μπορούν να προωθήσουν θέματα χωρίς να χρειαστούν χρόνο προσαρμογής», δήλωσε ο κ. Κώστας Μουσουρούλης.

Αναφερόμενος στη νησιωτικότητα και στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε:
«Η ακτοπλοΐα είναι γέφυρα για τον τουρισμό. Το 2012 είχε καταρρεύσει εξαιτίας της ύφεσης και της έκρηξης στις τιμές των καυσίμων. Εμείς δώσαμε ευελιξία στις εταιρείες στα ζητήματα της δρομολόγησης και των μεγεθών των πλοίων ώστε να περιοριστούν οι ζημιές και να δοθεί ανάσα για να μην καταρρεύσει το σύνολο του κλάδου».

Ο κ. Μουσουρούλης τόνισε πως παρά την κρίση δεν υπήρξε μείωση των συνδέσεων και των συχνοτήτων δρομολογίων.
«Το αρμόδιο υπουργείο πήρε σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του κλάδου. Η ακτοπλοΐα είναι ελεύθερη. Το κράτος οφείλει να παρεμβαίνει εκεί που δεν μπορεί η συγκοινωνία να καλυφθεί από την αγορά», δήλωσε ο κ. Μουσουρούλης και πρόσθεσε πως στην ουσία οι εταιρείες είναι θαλάσσια ΚΤΕΛ.

«Με την ανάκαμψη της εθνικής μας οικονομίας, παρά τα προβλήματα, η ομαλότητα θα αποκατασταθεί. Πιστεύω πως οι Ελληνες ακτοπλόοι επιτελούν εθνικό έργο και η πολιτεία θα πρέπει να είναι πάντα στο πλευρό τους».
Σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε πως στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα.

«Το ζήτημα έρχεται και επανέρχεται. Η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά και η διαπραγμάτευση με τους δανειστές διασφάλισε το απαραίτητο οξυγόνο για τα νησιά μας. Εφόσον εκλεγώ θα δώσω στο ευρωκοινοβούλιο μάχες ώστε να μην υπάρξει αμφισβήτηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ, που είναι κίνητρο ζωής και ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Μουσουρούλης.

Για την κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα, ο υποψήφιος ευρωβουλευτής δήλωσε:
«Κάναμε δημόσια διαβούλευση για τον επανακαθορισμό του δικτύου ώστε με τα ίδια χρήματα να κάνουμε περισσότερα πράγματα. Είναι απαραίτητος ένας εξορθολογισμός στο δίκτυο. Υπάρχουν πράγματι αστοχίες. Αυτές αποδίδονται στο γεγονός ότι οι επιδοτούμενες γραμμές βασίζονται σε μακροχρόνιες συμβάσεις. Γι’ αυτό ξεκινήσαμε τη διαβούλευση και την αλλαγή των κριτηρίων. Τώρα ο διάδοχος μου κ. Βαρβιτσιώτης και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες επεξεργάζονται ανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου».

Ο κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε πως στις θαλάσσιες συγκοινωνίες εισέρχονται και τα υδροπλάνα που είναι εναλλακτικός τρόπος μεταφοράς. «Ελπίζω ότι και αυτός ο τρόπος μεταφοράς θα μεταφερθεί στην νησιωτική Ελλάδα», τόνισε.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ