ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Απορρίφθηκε από τους δανειστές ο ειδικός ακατάσχετος λογαριασμός

news room 1 λεπτό ανάγνωση
κατάσχεση
Μέγεθος γραμμάτων

Τί­τλους τέ­λους στον ει­δι­κό ακα­τά­σχε­το λο­γα­ρια­σμό και τις πρω­θυ­πουρ­γι­κές εξαγ­γε­λί­ες βά­ζουν ορι­στι­κά οι δα­νει­στές έπει­τα από ατέρ­μο­νες δια­πραγ­μα­τεύ­σεις που είχαν με την ελ­λη­νι­κή πλευ­ρά. Η κυ­βέρ­νη­ση, αδυ­να­τώ­ντας να κάμ­ψει τις ισχυ­ρές αντι­δρά­σεις που προ­έ­βα­λαν οι θε­σμοί για τη δη­μιουρ­γία ει­δι­κού επαγ­γελ­μα­τι­κού λο­γα­ρια­σμού για τις υπερ­χρε­ω­μέ­νες επι­χει­ρή­σεις, απο­φά­σι­σε τε­λι­κά να εγκα­τα­λεί­ψει τις όποιες προ­σπά­θειες. Προ­κει­μέ­νου όμως να απο­φύ­γει νέες κα­τη­γο­ρί­ες περί δη­μα­γω­γί­ας από την αντι­πο­λί­τευ­ση, προ­ω­θεί -ως εναλ­λα­κτι­κή πρό­τα­ση- αυ­ξη­μέ­νο πα­κέ­το φο­ρο­λο­γι­κών κι­νή­τρων για όσους χρη­σι­μο­ποιούν πι­στω­τι­κές και χρε­ω­στι­κές κάρ­τες στις συ­ναλ­λα­γές τους.

Σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες, στο σχέ­διο του οι­κο­νο­μι­κού επι­τε­λεί­ου δεν πε­ρι­λαμ­βα­νό­νταν αρ­χι­κά η δη­μιουρ­γία του ει­δι­κού επαγ­γελ­μα­τι­κού λο­γα­ρια­σμού αλλά τα φο­ρο­λο­γι­κά κί­νη­τρα για τα φυ­σι­κά και νο­μι­κά πρό­σω­πα που θα χρη­σι­μο­ποιούν κατά κόρον το πλα­στι­κό χρήμα στην κα­θη­με­ρι­νό­τη­τά τους.

Ωστό­σο μέλη της κυ­βέρ­νη­σης έπει­σαν τον πρω­θυ­πουρ­γό για την ανά­γκη θε­σμο­θέ­τη­σης λο­γα­ρια­σμού απο­κλει­στι­κής χρή­σης για πλη­ρω­μή προ­μη­θευ­τών, μι­σθο­δο­σί­ας και ασφα­λι­στι­κών και φο­ρο­λο­γι­κών ει­σφο­ρών, χωρίς δυ­να­τό­τη­τα κα­τά­σχε­σης, κάτι το οποίο, όπως προ­α­να­φέρ­θη­κε, απορ­ρί­φθη­κε από τους δα­νει­στές θέ­το­ντας σε κίν­δυ­νο τον αρ­χι­κό σχε­δια­σμό για τις ηλε­κτρο­νι­κές συ­ναλ­λα­γές.

Το σχέ­διο προ­βλέ­πει λο­τα­ρί­ες και επι­πλέ­ον έκ­πτω­ση φόρου (πέραν του αφο­ρο­λό­γη­του ορίου) για τους φο­ρο­λο­γού­με­νους αλλά και τις επι­χει­ρή­σεις που κά­νουν χρήση των πι­στω­τι­κών ή χρε­ω­στι­κών καρ­τών τους.

Σύμ­φω­να με πα­ρά­γο­ντες του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών, η πα­ρο­χή μόνο του αφο­ρο­λό­γη­του ορίου για όσους πλη­ρώ­νουν με πλα­στι­κό χρήμα δεν φαί­νε­ται να επαρ­κεί και για αυτό τον λόγο γί­νο­νται δια­πραγ­μα­τεύ­σεις με τους πι­στω­τές της χώρας προ­κει­μέ­νου να βρε­θούν τα φο­ρο­λο­γι­κά κί­νη­τρα που θα εν­δυ­να­μώ­σουν το μέτρο.

Από το 2017 μι­σθω­τοί, συ­ντα­ξιού­χοι και αγρό­τες πρέ­πει να συλ­λέ­γουν απο­δεί­ξεις για το χτί­σι­μο του αφο­ρο­λό­γη­του ορίου. Το νέο έτος η Εφο­ρία θα κάνει δε­κτές μόνο όσες απο­δεί­ξεις προ­έρ­χο­νται από συ­ναλ­λα­γές με ηλε­κτρο­νι­κό τρόπο (με χρήση χρε­ω­στι­κών ή πι­στω­τι­κών καρ­τών, e-banking).

Ανά­λο­γα με το ύψος του ει­σο­δή­μα­τος η Εφο­ρία θα ζη­τά­ει συ­γκε­κρι­μέ­νο ύψος απο­δεί­ξε­ων. Για τις συ­ναλ­λα­γές που πραγ­μα­το­ποιού­νται με «πλα­στι­κό χρήμα» οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι δεν χρειά­ζε­ται να κρα­τούν τις απο­δεί­ξεις στο σπίτι τους. Οι τρά­πε­ζες θα απο­στέλ­λουν στη γε­νι­κή γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων το σύ­νο­λο των δα­πα­νών που πραγ­μα­το­ποιούν οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι μέσω χρε­ω­στι­κών ή πι­στω­τι­κών καρ­τών που είναι στο όνομά τους.

Ση­μειώ­νε­ται ότι όλες οι επι­χει­ρή­σεις θα υπο­χρε­ω­θούν να έχουν μη­χα­νή­μα­τα ηλε­κτρο­νι­κών συ­ναλ­λα­γών (POS), ενώ οι με­τα­ξύ των επι­χει­ρή­σε­ων συ­ναλ­λα­γές θα γί­νο­νται από την 1η Ια­νουα­ρί­ου με χρε­ω­στι­κές, πι­στω­τι­κές ή e-banking για ποσά άνω των 50 ευρώ.

Οι­κειο­θε­λής απο­κά­λυ­ψη

Σε αντί­θε­ση με τον ακα­τά­σχε­το λο­γα­ρια­σμό, κυ­βέρ­νη­ση και θε­σμοί έπει­τα από πο­λύ­μη­νες δια­πραγ­μα­τεύ­σεις φαί­νε­ται να βρή­καν κοινό ση­μείο ανα­φο­ράς για το πλαί­σιο που θα διέ­πει την οι­κειο­θε­λή απο­κά­λυ­ψη των «μαύ­ρων» ει­σο­δη­μά­των. Αυτό δεν ση­μαί­νει ότι η κυ­βέρ­νη­ση κα­τά­φε­ρε να «πε­ρά­σει» όσα ακρι­βώς ήθελε, αλλά του­λά­χι­στον να γίνει δεκτή η ρύθ­μι­ση. Το νέο πλαί­σιο προ­βλέ­πει:

■ Φόρο με συ­ντε­λε­στή 50%για όσους εμ­φα­νί­σουν στην Εφο­ρία τα χρή­μα­τά τους χωρίς να έχουν εντο­πι­στεί μέχρι σή­με­ρα από τις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές, δη­λα­δή χωρίς να έχει ξε­κι­νή­σει φο­ρο­λο­γι­κός έλεγ­χος.

■ Φόρο με συ­ντε­λε­στή 55% για όσους έχουν κρυφά ει­σο­δή­μα­τα, αλλά για αυ­τούς που έχει ξε­κι­νή­σει ο έλεγ­χος χωρίς όμως να έχει ολο­κλη­ρω­θεί.

■ Φόρο με συ­ντε­λε­στή 60% για τις πε­ρι­πτώ­σεις που έχει ολο­κλη­ρω­θεί ο έλεγ­χος.

efsyn.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.