Ρεπορτάζ

Ικανοποιητικά εξελίσσεται ως τώρα η τουριστική σεζόν

Την ικανοποίησή του όσον αφορά τις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών στο νησί μας, εξέφρασε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», ο Ρόδιος τουριστικός πράκτορας κ. Γιάννης Καμπούρης.
«Με το κλείσιμο του Αυγούστου, μπορούμε να πούμε ότι ήταν ένας πολύ καλός μήνας. Οι πληρότητες των ξενοδοχείων συνεχίζουν να αγγίζουν το 90-95%. Βέβαια, οι εισπράξεις, συνεχίζουν να έχουν το ίδιο αρνητικό πρόσημο, όπως και στους προηγούμενους μήνες. Η κίνηση όμως πηγαίνει πάρα πολύ καλά. Αυτή την περίοδο μπορούμε να πούμε ότι σχεδόν δεν υπάρχουν δωμάτια και μερικά κενά που εμφανίζονται μπορεί να είναι μίας ή δύο ημερών, κάτι που καλύπτεται πάρα πολύ εύκολα. Μην ξεχνάτε ότι οι πληρότητες ξεκίνησαν να εμφανίζουν αυξητικές τάσεις από τα τέλη Ιουνίου κι έπειτα. Ο ρυθμός των κρατήσεων ήταν πολύ ενθαρρυντικός και με συνεχή αυξητική τάση μέχρι και το κλείσιμο του Αυγούστου», δήλωσε ο κ. Γ. Καμπούρης.
Η Ρόδος δούλεψε πολύ καλά το κρίσιμο δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου με πολλούς πελάτες της τελευταίας στιγμής (last minute) που γέμισαν τα αεροπλάνα και αύξησαν κατακόρυφα την ζήτηση σε αεροπορικές θέσεις.
Ο κόσμος όμως, δεν ξοδεύει. Βγαίνει από τα ξενοδοχεία για μερικές… βόλτες, όχι όμως για εκδρομές, ούτε για ψώνια ή για φαγητό.
Οι εισπράξεις ήταν στα ίδια επίπεδα που ήταν και ο Μάιος. Από την μία οι αφίξεις και οι πληρότητες είναι πάρα πολύ καλές, από την άλλη όμως, ο κόσμος που έρχεται δε ξοδεύει. Δεν βγαίνει από τα ξενοδοχεία, δεν κινείται η αγορά, δεν τρώνε έξω και δεν αγοράζουν εκδρομές. Το “all Inclusive” συνεχίζει ακάθεκτο και ειδικά για φέτος, οι πελάτες ήρθαν με πολύ χαμηλά πακέτα.
Μετά τις δραματικές εξελίξεις στην γείτονα Τουρκία και τις τρομοκρατικές ενέργειες οι τουρίστες στράφηκαν στην Ελλάδα και σε άλλους προορισμούς.
Όπως τονίζει ο κ. Καμπούρης: «Τα προβλήματα στην Τουρκία, δημιούργησαν αρνητικές συνθήκες. Όσοι είχαν προγραμματίσει να κάνουν διακοπές εκεί με πολύ χαμηλά πακέτα, ήρθαν εδώ και έψαξαν τις προσφορές της τελευταίας στιγμής αλλά και τις φτηνές διακοπές με το “all Inclusive” των 20 ευρώ. Δηλαδή, εμείς στην Ρόδο πήραμε τελικώς, τους φτηνούς πελάτες. Γι’ αυτό ακριβώς η αγορά στενάζει!
Δυστυχώς, η τουριστική σεζόν για την Ρόδο (όπως και για άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας) ξεκίνησε πολύ αργά. Από την άλλη, χάσαμε τους καλούς πελάτες οι οποίοι, επέλεξαν κάτι άλλο.
Σε όλα αυτά παίζουν ρόλο και οι εξελίξεις στην δική μας χώρα. Οι συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις, η οικονομική αστάθεια, η αρνητική διαφήμιση, τα ‘Capital Controls’, το κλίμα αβεβαιότητας και κυρίως οι εικόνες με τους πρόσφυγες, που έκαναν τον γύρο του κόσμου, έσπρωξαν τους καλούς πελάτες σε άλλους προορισμούς, όπως η Ισπανία, η Καραϊβική και άλλες περιοχές που δεν είναι πιο φτηνές από εμάς. Αυτές, κέρδισαν το στοίχημα για φέτος. Είναι η καλή πελατεία που επιλέγει τα τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία και βγαίνει στην αγορά αφήνοντας χρήματα. Δηλαδή, φτάσαμε να δουλεύουμε με…. ‘συγκυρίες’. Επειδή έκλεισαν η Τυνησία, η Αίγυπτος και η Τουρκία, γεμίσαμε εμείς. Αυτό όμως δεν αρκεί. Δεν είναι αρκετό για να υπάρχουν κέρδη. Και μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν ένα σωρό άλλα προβλήματα τα οποία πρέπει να καλυφθούν. Για παράδειγμα, η αγορά έδειξε ότι δεν κατάφερε να καλύψει τις αυξήσεις με τον ΦΠΑ –μετά και την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών, την αύξηση στον τουριστικό ΦΠΑ κ.λπ. Καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια. Η Ρόδος είναι βασικός προορισμός. Έχει να γεμίσει πάρα πολλά κρεβάτια και δεν υπάρχουν δυστυχώς πολλές εναλλακτικές λύσεις».
Οι αγορές με τις οποίες δουλεύει η Ρόδος είναι σταθερές: Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Σκανδιναβία, Γαλλία. Η Ιταλία και η Ρωσία κρίνονται ασταθείς αγορές ενώ πτώση σημείωσε η Πολωνία, που δεν προτίμησε φέτος την Ρόδο. Οι άλλες αγορές, κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα χωρίς εκπλήξεις.
Με το κλείσιμο του Αυγούστου, τα βλέμματα είναι τώρα στραμμένα στον Σεπτέμβριο. «Επειδή οι κρατήσεις πάνε πολύ καλά και για τον Σεπτέμβριο, ελπίζουμε ότι ίσως καλύψουμε τα κενά των προηγούμενων μηνών σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις. Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας τον οποίο προτιμούν οι καλοί πελάτες. Δεν θα είναι δηλαδή πελάτες της τελευταίας στιγμής (last minute). Την ίδια καλή εικόνα παρουσιάζουν και οι αεροπορικές θέσεις, καθώς μερικοί τουρ-οπερέιτορς δείχνουν ενδιαφέρον για να προσθέσουν και παραπάνω θέσεις. Ίσως αυτό το καλό κλίμα να διατηρηθεί μέχρι και τις 15 Οκτωβρίου, οπότε θα μπορέσουμε να κλείσουμε την σεζόν με λιγότερες απώλειες», δηλώνει ο κ. Καμπούρης.
Την ίδια ώρα, τα μηνύματα για την επόμενη τουριστική περίοδο είναι από τώρα θετικά με καλές προοπτικές, γεγονός που δημιουργεί ένα κλίμα αισιοδοξίας.
«Τα συμβόλαια για την επόμενη σεζόν, κλείνονται αυτή την περίοδο. Η Ελλάδα παραμένει στις πρώτες προτιμήσεις των ξένων τουριστών ‘First Choice’ στην Μεσόγειο και όλα δείχνουν ότι θα έχουμε μια πάρα πολύ καλή σεζόν –εάν δεν συμβεί κάτι πάρα πολύ έκτακτο».
Οι πρώτες εκτιμήσεις θα μπορούν να εξαχθούν με ασφάλεια μετά την μεγάλη έκθεση του Λονδίνου που θα γίνει τον προσεχή Νοέμβριο (για την Αγγλική αγορά) ενώ μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου 2017, θα υπάρχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα για όλες τις αγορές με τις οποίες δουλεύει η Ρόδος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου