ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακή άρση ακινησίας οχημάτων – Οι προϋποθέσεις

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες αυ­το­κι­νή­των και μο­το­σι­κλε­τών ιδιω­τι­κής χρή­σης έχουν πλέον τη δυ­να­τό­τη­τα να προ­χω­ρή­σουν σε άρση ακι­νη­σί­ας των οχη­μά­των τους, κα­τα­βάλ­λο­ντας ανα­λο­γι­κά τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Σύμ­φω­να με την Από­φα­ση του Διοι­κη­τή της ΑΑΔΕ, Γιώρ­γου Πι­τσι­λή (Α.1059/2025), οι εν­δια­φε­ρό­με­νοι μπο­ρούν να επι­λέ­ξουν τους μήνες για τους οποί­ους επι­θυ­μούν να θέ­σουν το όχημά τους σε κυ­κλο­φο­ρία, πλη­ρώ­νο­ντας μόνο τα αντί­στοι­χα δω­δε­κα­τη­μό­ρια των ετή­σιων τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Η ψη­φια­κή άρση ακι­νη­σί­ας πραγ­μα­το­ποιεί­ται μέσω της πύλης myAADE (myaade.gov.gr), ακο­λου­θώ­ντας τη δια­δρο­μή: Εφαρ­μο­γές > Φο­ρο­λο­γι­κές Υπη­ρε­σί­ες > Οχή­μα­τα > myCAR.

Διευ­κρι­νί­ζε­ται ότι:

Το ελά­χι­στο διά­στη­μα άρσης ακι­νη­σί­ας υπο­λο­γί­ζε­ται ως πλή­ρης μήνας. Ακόμη και αν η άρση αφορά μι­κρό­τε­ρο χρο­νι­κό διά­στη­μα, κα­τα­βάλ­λε­ται ποσό ίσο με το 1/12 των ετή­σιων τελών.

Όσοι έχουν κα­τα­θέ­σει τις πι­να­κί­δες του οχή­μα­τός τους, υπο­βάλ­λουν αί­τη­μα άρσης ακι­νη­σί­ας στην αρ­μό­δια ΔΟΥ/Υπη­ρε­σία Φο­ρο­λο­γι­κής Εξυ­πη­ρέ­τη­σης. Η πα­ρα­λα­βή των πι­να­κί­δων γί­νε­ται κα­τό­πιν ρα­ντε­βού μέσω της ψη­φια­κής εφαρ­μο­γής της ΑΑΔΕ «Τα Ρα­ντε­βού μου» επι­λέ­γο­ντας Επι­χει­ρη­σια­κή πε­ριο­χή: Φο­ρο­λο­γία > Θε­μα­τι­κή Ομάδα: Αυ­το­κί­νη­τα > Δια­δι­κα­σία: Άρση ακι­νη­σί­ας και κα­τα­βο­λή τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας με βάση τους μήνες κυ­κλο­φο­ρί­ας (για τις πε­ρι­πτώ­σεις που η ακι­νη­σία δεν έχει δη­λω­θεί στο myCAR).

Ο ιδιο­κτή­της ή κά­το­χος του οχή­μα­τος έχει προ­θε­σμία να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακι­νη­σία έως τη λήξη της πε­ριό­δου για την οποία έχουν κα­τα­βλη­θεί τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Αν δεν πραγ­μα­το­ποι­η­θεί εκ νέου δή­λω­ση ακι­νη­σί­ας εμπρό­θε­σμα, η ΑΑΔΕ προ­χω­ρά αυ­τό­μα­τα σε θέση του οχή­μα­τος σε ακι­νη­σία μετά τη λήξη της πε­ριό­δου.

Σε πε­ρί­πτω­ση άρσης ανα­γκα­στι­κής ακι­νη­σί­ας, πα­ρέ­χε­ται η δυ­να­τό­τη­τα κα­τα­βο­λής ανα­λο­γι­κών τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας για τους υπό­λοι­πους μήνες έως το τέλος του έτους, εντός 15 ημε­ρών από την ημε­ρο­μη­νία λήξης της ανα­γκα­στι­κής ακι­νη­σί­ας.

Για πε­ρισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες, οι εν­δια­φε­ρό­με­νοι μπο­ρούν να απευ­θύ­νο­νται στο Κέ­ντρο Εξυ­πη­ρέ­τη­σης Φο­ρο­λο­γου­μέ­νων της ΑΑΔΕ, my1521:

Τη­λε­φω­νι­κά: Στο 1521, χωρίς χρέ­ω­ση, Δευ­τέ­ρα έως Πα­ρα­σκευή, 7:00 – 20:00.

Ψη­φια­κά: Μέσω της πλατ­φόρ­μας my1521 (24/7), επι­λέ­γο­ντας: Θέ­μα­τα Οχη­μά­των > Ακι­νη­σία Οχη­μά­των > Άρση ακι­νη­σί­ας.

Πηγή: ot.gr
 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.