Ειδήσεις

Αυξάνονται τα πολυτελή all inclusive ξενοδοχεία στην Ευρώπη, η τάση στην Ελλάδα

Η ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης, καθώς το μοντέλο του πολυτελούς all inclusive αναδεικνύεται σε κυρίαρχη τάση. Αυτό που κάποτε συνδεόταν με «club διακοπών» μεσαίας κατηγορίας, φθηνό μπουφέ και περιορισμένες επιλογές, πλέον μεταμορφώνεται σε μια εμπειρία υψηλής ποιότητας, με γαστρονομία υπογεγραμμένη από σεφ με αστέρια Michelin, υπηρεσίες ευεξίας και εξατομικευμένες δραστηριότητες.

Η διεθνής στροφή: Hyatt, Marriott, Accor
Οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι προσανατολίζονται δυναμικά σε αυτή τη νέα πραγματικότητα.

Hyatt: Μετά την εξαγορά της Apple Leisure Group έναντι 2,7 δισ. δολαρίων το 2021, η Hyatt διαθέτει πλέον περισσότερα από 150 all inclusive καταλύματα παγκοσμίως, επεκτείνοντας έντονα το αποτύπωμά της σε Ισπανία, Ελλάδα και Πορτογαλία. Η στρατηγική της κινείται στην κατεύθυνση του «inclusive luxury» με ξενοδοχεία όπως το Zoëtry στη Μαγιόρκα, που στεγάζεται σε ιστορικό συγκρότημα του 14ου αιώνα.
Marriott: Μέσα από την «All Inclusive by Marriott Bonvoy» συλλογή, η αλυσίδα αριθμεί ήδη 36 θέρετρα, ενώ αναζητά ενεργά ευκαιρίες ανάπτυξης σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία. Το πρώτο all inclusive W άνοιξε στην Πούντα Κάνα, ενώ προγραμματίζονται νέες μονάδες στην Τουρκία και άλλους μεσογειακούς προορισμούς.
Accor: Η Rixos, ενταγμένη στο χαρτοφυλάκιο του γαλλικού ομίλου, υπήρξε από τους πρωτοπόρους στο luxury all inclusive. Σήμερα λειτουργεί 36 ξενοδοχεία και σχεδιάζει άλλα 29, επενδύοντας σε μεγάλες μονάδες όπως το Rixos Radamis στο Σαρμ ελ Σέιχ (2.700 δωμάτια, τέσσερις πισίνες, ιδιωτική παραλία, συναυλίες διεθνούς εμβέλειας).
Οι όμιλοι αντιλαμβάνονται ότι η παραδοσιακή επιχειρηματική πελατεία (business travel) υποχωρεί, ενώ η αναψυχή –ιδίως για εύπορους ταξιδιώτες– αποκτά βαρύνουσα σημασία. Οι luxury all inclusive μονάδες εξασφαλίζουν προβλεψιμότητα στα έσοδα, καθώς οι κρατήσεις γίνονται νωρίτερα και για μεγαλύτερες διαμονές, επιτρέποντας καλύτερο οικονομικό προγραμματισμό.

All inclusive: Οι νέοι ταξιδιώτες και η άνοδος της ζήτησης
Οι millennials και η Gen Z δείχνουν σαφή προτίμηση στο all inclusive, γιατί τους προσφέρει απλότητα, διαφάνεια στο κόστος και πλούσιες εμπειρίες χωρίς «κρυφές χρεώσεις».

Οι οικογένειες με υψηλά εισοδήματα το βλέπουν ως «ασφαλή λύση» για πολυτελείς διακοπές, όπου τα πάντα είναι διαθέσιμα: από 24ωρο room service και σπα, μέχρι concierge για tailor-made δραστηριότητες.

Η οικονομική συγκυρία (ακρίβεια, πληθωρισμός) κάνει το μοντέλο ακόμη πιο ελκυστικό, καθώς οι καταναλωτές επιζητούν πακέτα που εξασφαλίζουν έλεγχο προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με στοιχεία από την BoardingArea και την Expedia, οι κρατήσεις σε all inclusive resorts στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά περίπου 30% μεταξύ 2023 και 2024.

Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί που κερδίζουν έδαφος
Νησιά όπως η Μαγιόρκα, η Μαδέρα, η Κρήτη και η Κέρκυρα βρίσκονται στο επίκεντρο της ανάπτυξης. Τα θέρετρα διαφοροποιούνται με adults-only επιλογές, οικογενειακές παροχές, πράσινες υποδομές και έντονη γαστρονομική ταυτότητα. Η Τουρκία, παραδοσιακός προορισμός all inclusive, ανανεώνει επίσης την εικόνα της με πολυτελείς ανακαινίσεις (π.χ. Club Med Palmiye).

Το ελληνικό παράδειγμα: Sani/Ikos
Η Ελλάδα αποτελεί case study για το πώς το all inclusive μπορεί να αναβαθμιστεί σε παγκόσμιο benchmark πολυτέλειας. Ο Όμιλος Sani/Ikos έχει καταφέρει να μετατρέψει την έννοια του «πακέτου» σε ολοκληρωμένη εμπειρία υψηλού επιπέδου.

Τα resorts της Ikos συνδυάζουν Michelin-star εστιατόρια, exclusive υπηρεσίες και δραστηριότητες για τρεις γενιές επισκεπτών. Το concept «Unconditional Luxury» σημαίνει ότι όλα περιλαμβάνονται – από σαμπάνια και 24ωρο room service μέχρι τη χρήση αυτοκινήτου Tesla για βόλτες εκτός ξενοδοχείου.

Ο Όμιλος επενδύει σταθερά κάθε χρόνο για ανανέωση των εγκαταστάσεων, διατηρώντας υψηλό επίπεδο ποιότητας και διαφοροποίησης. Το αποτέλεσμα; Τα resorts Ikos συγκαταλέγονται στα καλύτερα all inclusive παγκοσμίως, ενώ ο όμιλος συνεχίζει να επεκτείνεται στην Ελλάδα αλλά και σε Ισπανία και Πορτογαλία.

Η Ελλάδα στον νέο ευρωπαϊκό χάρτη
Η ελληνική αγορά, με έντονη παρουσία πολυτελών παραθαλάσσιων resorts και ισχυρή τουριστική ζήτηση, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση για να αξιοποιήσει το ρεύμα. Εκτός από τον Όμιλο Sani/Ikos, μεγάλοι διεθνείς παίκτες (Hyatt, Marriott, Accor) επενδύουν ήδη στη χώρα, διευρύνοντας την παρουσία τους σε Κρήτη, Κέρκυρα και άλλους νησιωτικούς προορισμούς.

Παρά τις προκλήσεις της εποχικότητας και της έλλειψης κατάλληλων ακινήτων, η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα: φυσικό περιβάλλον, ισχυρό brand στη διεθνή αγορά και εύκολη αεροπορική πρόσβαση. Αν οι τάσεις συνεχιστούν, η χώρα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν από τους βασικούς κόμβους του πολυτελούς all inclusive στην Ευρώπη.

Πηγή: powergame.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου