Τελείωσε αισίως και ο Ιούνιος, μπήκαμε στον Ιούλιο, αλλά τα περίφημα έργα διαπλατύνσεως της εθνικής οδού Ρόδου – Λίνδου, από το Φαληράκι έως και τα Κολύμπια, όχι μόνο δεν εννοούν να τελειώσουν, αλλά βρίσκονται στη χειρότερη δυνατή κατάσταση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Θυμίζουμε απλώς, χάριν της ιστορίας, ότι ο περιφερειάρχης κ. Γ. Μαχαιρίδης είχε θέσει ως «τελευταίο» χρονικό όριο για την παράδοση του έργου, «τα τέλη Απριλίου», δυστυχώς, όμως, όπως εξελίσσονται τα πράγματα, θα «φαγωθεί» και ο Αύγουστος.

Το πρόβλημα, το οποίο μάλιστα είναι κάτι παραπάνω από σοβαρό, εντοπίζεται στο δρόμο μεταξύ του Γκολφ και του Λουτάνη ποταμού, όπου διαπιστώνονται «πράματα και θάματα», τόσο με την εν γένει μελέτη του έργου, όσο και με την εκτέλεση.

Η κατάσταση, όπως διαπιστώνουν καθημερινά, ντόπιοι και ξένοι, είναι στην κυριολεξία χαώδης, με πασαλείμματα και ανοικτές πληγές παντού, που καθιστούν την κυκλοφορία των οχημάτων, όχι απλώς δύσκολη, αλλά και άκρως επικίνδυνη.

Περιττό δε να τονισθεί ότι παραμένει άγνωστο το μέχρι τώρα κόστος του έργου και αν ανατρέξουμε στο παρελθόν δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε (για ΚΑΝΕΝΑ οδικό έργο δεν υπήρξε ποτέ ασφαλής ενημέρωση, όπως δεν υπήρξε και για τα λεγόμενα «αντιπλημμυρικά»).
Αλλά και όταν τελειώσει το έργο (συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των πεζοδρομίων και της διευθέτησης των παρόδων, ορισμένες μάλιστα από τις οποίες έχουν σχεδιαστεί στο «πόδι») δεν θα σημαίνει ότι θα τελειώσουν τα βάσανα, ντόπιων και ξένων, γιατί αμέσως μετά (πιθανολογείται, στις αρχές Οκτωβρίου) θα αρχίσουν τα έργα για το γκρέμισμα της γέφυρας Αφάντου και την κατασκευή νέας, που εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν περίπου ένα χρόνο και αυτό, κάτω από ομαλές συνθήκες.

Η κυκλοφορία θα διεξάγεται δηλαδή, είτε μέσα από τον οικισμό Αφάντου ή μέσω της παραλιακής οδού ή και των δύο (άνοδος και κάθοδος).
Το δράμα είναι ότι θα καταστραφεί και ο δρόμος κάτω και πέριξ από την γέφυρα και θα πρέπει να ξαναφτιαχθεί όταν τελειώσει. Και τούτο γιατί δεν έγινε, ως όφειλε, συντονισμός, να κατασκευάζεται δηλαδή η γέφυρα ταυτόχρονα με την διαπλάτυνση για να αποφευχθεί η διπλή ταλαιπωρία και η διόγκωση του όλου προϋπολογισμού του έργου. Και το καλοκαίρι δηλαδή του 2015 η κυκλοφορία στην Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου, θα διεξάγεται «μετ’ εμποδίων».

Φωτορεπορτάζ:

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ