Τοπικές Ειδήσεις

Κ.Κ.Ε.- Ερώτηση για την υποστελέχωση και έλλειψη προσωπικού στα Περιφερειακά αεροδρόμια

Ερώτηση του Κ.Κ.Ε.  προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών με θέμα υποστελέχωση και έλλειψη προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια και ειδικότερα στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιακών και AFIS (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου).

Η υποστελέχωση και οι ελλείψεις προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως έχει αναδείξει το ΚΚΕ και σε προηγούμενες ερωτήσεις προς τον αρμόδιο Υπουργό, παραμένουν τεράστιες και συνεχίζουν να αυξάνονται, χωρίς ταυτόχρονα να παίρνονται ουσιαστικά μέτρα, ειδικότερα με την έλλειψή προσωπικού στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιακών και AFIS (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) με άμεση συνέπεια την υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών και την ασφάλεια των πτήσεων.

Η Διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, υλοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε. για τη διασφάλιση της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιρειών που πιέζουν για μεγαλύτερη χωρητικότητα στον εναέριο χώρο, αντιμετωπίζει ως «βαρίδι» ακόμα και την απαιτούμενη ως τώρα εκπαίδευση των υπαλλήλων για τη στελέχωση και λειτουργία των αεροδρομίων.

Συγκεκριμένα στα 15 αεροδρόμια που παρέχεται η υπηρεσία AFIS η κατάσταση έχει ως εξής: Σε Καστοριά, Κοζάνη, Σύρο, Αστυπάλαια, Λέρο, Ικαρία, Καστελόριζο δεν είναι τοποθετημένος κανένας υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις όλον τον χρόνο. Από τον Απρίλη προστίθενται με μετατάξεις ορισμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι και πάλι δεν επαρκούν για την κάλυψη της λειτουργίας των αεροδρομίων αυτών αλλά και για τις υπηρεσίες του κλάδου στην Αθήνα.

Η ύπαρξη του ενός (1) υπαλλήλου ΠΠΑ (Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) καθιστά τη λειτουργία του αεροδρομίου ευάλωτη από τυχόν ασθένεια/υπερκόπωση του μοναδικού υπαλλήλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω αυτού του ζητήματος έχει ανασταλεί η λειτουργία σε αρκετά αεροδρόμια (Μήλος, Ικαρία, Νάξος, Κοζάνη, Καστοριά, Σύρος 2 φορές, Κάσος).

Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι και με σχετικές παρεμβάσεις τους στη Διοίκηση της ΥΠΑ, η υπηρεσία AFIS λόγω της ευθύνης που προέρχεται από την αμεσότητα και ορθότητα της παροχής των πληροφοριών στο αεροσκάφος, προϋποθέτει αφενός πιστοποιητικό Υγείας Γ κατηγορίας και εκπαίδευση σε κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά για εξοικείωση με το χώρο και τα συστήματα που θα χρησιμοποιηθούν κατά την εργασία, εξασφαλίζοντας στο μέγιστο βαθμό την ασφάλεια των αεροσκαφών και των επιβαινόντων. Η εκπαίδευση των AFISO κατοχυρώνεται και περιγράφεται στο ΠΔ304/1996 και στις αποφάσεις της Διοίκησης.

Σχετικά με την περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαίδευσης, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι το πρόσφατο κτύπημα εμφανίστηκε με τη δημιουργία «Ομάδας εργασίας αμέσου επεμβάσεως για την απρόσκοπτη λειτουργία του AFIS». Έργο αυτής της ομάδας είναι η άμεση επέμβαση σε περίπτωση κλεισίματος αεροδρομίου. Τα μέλη της ομάδας δεν έχουν εκπαίδευση σε όλα τα αεροδρόμια με αποτέλεσμα να εγείρεται θέμα ασφαλείας όταν ένα μέλος της ομάδας σταλεί να λειτουργήσει αεροδρόμιο χωρίς να έχει εκπαιδευτεί σε αυτό. Επειδή η σύσταση της «ομάδας» συγκρουόταν με το ΠΔ304/1996, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος, προφανώς σε γνώση της Διοίκησης, αποφάσισε να την εξαιρέσει παραβιάζοντας στην ουσία το νόμο.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τη Διοίκηση, η οποία προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει το χρόνο εκπαίδευσης αφού με πρόσφατη απόφασή της τροποποιεί ακόμα και προηγούμενη

απόφαση περιορίζοντας το χρόνο εκπαίδευσης στις δύο ημέρες για το σύνολο των υπαλλήλων του κλάδου. Δηλαδή μια εκπαίδευση, που για τον νεοπροσλαμβανόμενο απαιτούσε 2 μήνες – και 15 ημέρες για όσους έχουν ήδη την ειδικότητα – θα μπορεί να γίνεται σε 2 ημέρες και μάλιστα χωρίς καν να έχει δει από κοντά ο υπάλληλος το αεροδρόμιο στο οποίο θα εργαστεί θα θεωρείται έτοιμος για υπηρεσία.

Η συνέχεια περιγράφεται με λεπτομέρεια, στις ανακοινώσεις και στην εισαγγελική αναφορά του ΔΣ του Συλλόγου των εργαζομένων κατά παντός υπευθύνου και της καταγγελίας/αναφοράς στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας για παραβίαση των νόμων και αποφάσεων της εκπαίδευσης και των κανόνων ασφαλείας των πτήσεων.

Η Διοίκηση της ΥΠΑ, με απόφασή της επί της ουσίας, παραβιάζει ακόμα και τους νόμους του αστικού κράτους για να αντιμετωπιστεί η υποστελέχωση στα αεροδρόμια, κάνοντας σαφές με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι ακόμα και η ασφάλεια του αεροπορικού έργου μπαίνει στη ζυγαριά κόστους και οφέλους.

Ο Σύλλογος εργαζομένων έχει καταθέσει τα εξής αιτήματα, για τα οποία μάλιστα παραπέμφθηκε στα δικαστήρια η απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε ο Σύλλογος την 28η Φλεβάρη του 2024 και μεταξύ άλλων ζητάει:

– Την κατάργηση των παράνομων αποφάσεων που διαλύουν την εκπαίδευση των υπαλλήλων και έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην ασφάλεια των πτήσεων.

– Την άμεση πρόσληψη/μετάταξη υπαλλήλων AFISO έτσι ώστε να μην υπάρχει αεροδρόμιο με ένα μόνο άτομο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για:

– Την ολοκληρωμένη στελέχωση του κλάδου των AFIS, με μόνιμο επαρκές, εκπαιδευμένο προσωπικό ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του πτητικού έργου με ασφαλείς και ποιοτικές υπηρεσίες.

– Για την κατάργηση όλων των αποφάσεων που μειώνουν των χρόνο εκπαίδευσης των εργαζόμενων και ουσιαστικά διαλύουν την εκπαίδευση των υπαλλήλων και έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην ασφάλεια των πτήσεων.

 

Οι Βουλευτές

Καραθανασόπουλος Νίκος

Κατσώτης Χρήστος

Κομνηνάκα Μαρία

Μαρίνος Γιώργος

Παπαναστάσης Νίκος

Στολτίδης Λεωνίδας

Συντυχάκης Μανώλης

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου