Ατάκτως Ερριμμένα

Καιρός ήταν

Προσωρινή διακοπή λειτουργίας μίας επιχείρησης μέχρι και έναν χρόνο και τσουχτερά πρόστιμα προβλέπονται στο σχέδιο νόμου για την «Προστασία των καταναλωτών». Ανάμεσα στις διατάξεις, υπάρχει και πρόβλεψη  για την «Ψυχική υγεία ανήλικων καταναλωτών» Καιρός ήταν. Κι άργησαν να βάλουν φρένο σε απαράδεκτα προϊόντα και ακόμη πιο απαράδεκτες διαφημίσεις που απευθύνονται στους μικρούς καταναλωτές. Καιρός ήταν, γιατί είναι περισσότερο από ποτέ σίγουρο ότι ειδικά τώρα που οι καιροί είναι ακόμα πιο δύσκολοι από πλευράς «λογαριασμών» όχι μόνο, κάποιοι είναι πρόθυμοι να ξεπεράσουν κάθε ηθική αναστολή προκειμένου να ικανοποιηθεί ο πελάτης, αλλά έχουν μάθει πολύ καλά να παραδίδουν δουλειά ανάλογη του γύφτικου και πρόστυχου brief που θα πάρουν. Αρκεί όλα αυτά τα προβλεπόμενα να ΕΦΑΡΜΟΣΘΟΥΝ και να μην κάνουν τα στραβά μάτια, όσοι θα είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή τους. Καλό θα ήταν να γνωρίζουν οι γονείς τι προβλέπεται και να μη διστάζουν να καταγγέλλουν ότι άμεσα ή έμμεσα στρεβλώνει την εικόνα της παιδικότητας, αλλοιώνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας και ότι προβάλλει την έννοια της ευδαιμονίας ως αποκλειστικά συνδεόμενη με την απόκτηση των συγκεκριμένων προϊόντων, ενισχύοντας το αίσθημα του καταναλωτισμού. Δεν είναι κακό και ένα εμπάργκο σε όλους αυτούς…

Τι προβλέπεται:   «Οι προμηθευτές υποχρεούνται να διαθέτουν στην αγορά προϊόντα, με τα οποία δεν γίνεται αθέμιτη συλλογή, χρήση και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων. Ως προϊόντα τα οποία ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων καθώς και για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις θεωρούνται ιδίως τα προϊόντα τα οποία: α) προκαλούν στους ανηλίκους, ανασφάλεια ή φόβο, β) παροτρύνουν, άμεσα ή έμμεσα, σε επιθετική συμπεριφορά και ειδικότερα σε χρήση ή άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας, γ) προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, δ) προτρέπουν στην υιοθέτηση προτύπων συμπεριφοράς που δεν συνάδουν με τους ηθικούς και νομικούς κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας ή είναι επιζήμια για το περιβάλλον, ε) καλλιεργούν διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, ιθαγένειας, αναπηρίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, στ) παροτρύνουν σε εθισμούς και δραστηριότητες που είναι επιβλαβείς για τους ίδιους, ζ) εγείρουν άμεσα ή έμμεσα, τον πρόωρο ερωτισμό μέσω λεκτικών ή εικονικών αναπαραστάσεων με σεξουαλικά μηνύματα που δεν συνάδουν με την εικόνα της παιδικότητας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, ενώ επιπλέον αναπαράγουν έμφυλα στερεότυπα, και η) επιφέρουν άμεσα ή έμμεσα εξοικείωση της παιδικής ηλικίας με ανήθικες ή ασεβείς πράξεις. Στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, συνιστάται σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων, η οποία αποτελεί συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό όργανο του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή γι΄ αυτά τα θέματα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου