Ειδήσεις

Η θέση και οι προτάσεις της ΡΟΠΟΑΝ για το θέμα των Ρομά

Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας, από τον περασμένο Ιούνιο για μια ολοκληρωμένη συζήτηση για το θέμα των Ρομά, χρειάστηκε να φτάσουμε στο και πέντε για ν’ αρχίσει να ξεδιπλώνεται μια άτακτη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο. Η δημοτική αρχή παρά τους λεονταρισμούς και τις σκιαμαχίες, δεν κατάφερε μέχρι σήμερα είτε από αδυναμία, είτε από ατολμία, να πάρει μια σαφή και ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα. Η θέση της στη χθεσινή συνεδρίαση, έμοιαζε με εκκρεμμές που προσπαθούσε να ισορροπήσει ανάμεσα στο προφανές σωστό και στο εξίσου προφανές λάθος.

Η ΡΟΠΟΑΝ, έχοντας σταθερή και πλήρως επεξεργασμένη θέση, την κοινοποίησε χθες βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο και τη θέτει και στην κρίση της κοινωνίας για δημόσιο διάλογο και προβληματισμό.

-Επισυνάπτουμε αρχείο κειμένου με την πρότασή μας.-

«ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΡΑΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΡΟΜΑ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ»

Τα θεσμικά όργανα, τα κράτη μέλη της ΕΕ, οι περιφερειακές και τοπικές αρχές έχουν κοινή ευθύνη για τη βελτίωση της ζωής των πολιτών Ρομά στην ΕΕ.
Οι Ρομά αποτελούν τη μεγαλύτερη εθνοτική μειονότητα της Ευρώπης. Εκτιμάται ότι από τα 10-12 περίπου εκατομμύρια Ρομά που ζουν σε όλη την Ευρώπη, τα έξι εκατομμύρια ζουν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι περισσότεροι από αυτούς είναι πολίτες της. Στην Ελλάδα ο πληθυσμός των Ρομά εκτιμάται σε 260.000 άτομα (2.97% του πληθυσμού). Στο Δήμο Ρόδου, ο πληθυσμός εκτιμάται στα 350 περίπου άτομα. Πολλοί Ρομά πέφτουν θύματα προκαταλήψεων και κοινωνικού αποκλεισμού στην ΕΕ, παρά το γεγονός ότι οι χώρες της απαγορεύουν τις διακρίσεις.
Η παρουσία αυτής της μικρής μειονότητας Ρομά στο νησί μας, αποτελεί μεγάλο και χρόνιο πρόβλημα με δύο όψεις.
Η πρώτη όψη αφορά στις συνθήκες ζωής αυτής της ίδιας της μειονότητας. Πλήρης σχεδόν απουσία κοινωνικής ενσωμάτωσης με κύρια χαρακτηριστικά τον αναλφαβητισμό, την έλλειψη πρόσβασης των παιδιών στην εκπαίδευση, τον αποκλεισμό από την αγορά εργασίας, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την κοινωνική φροντίδα και βεβαίως τις άθλιες συνθήκες στέγασής τους. Και πολλά άλλα ακόμα όσον αφορά στη σχέση τους με τις κρατικές ή αυτοδιοικητικές δομές, την έλλειψη ταυτοτήτων, τη μη έγγραφή σε δημοτολόγια, την απουσία εκπροσώπησης τους, κλπ. Το ιδανικό δηλαδή υπόβαθρο για την ανάπτυξη της παραβατικότητας και της παραοικονομίας.
Η δεύτερη όψη του προβλήματος αφορά στις συνέπειες της δικής τους κατάστασης στη ζωή της υπόλοιπης κοινωνίας. Η παραοικονομία που αναπτύσσεται στους χώρους εγκατάστασής τους (σχετική κυρίως με σιδηρικά υλικά και καλώδια), έχει πέραν της οικονομικής και περιβαλλοντική διάσταση εξαιρετικά δυσάρεστη για το νησί και ιδιαίτερα για τους δημότες που ζούν στην περιοχή του Καρακόνερου και ευρύτερα του Ροδινιού. Η παραβατικότητα (κλοπές, βιαιοπραγίες, διακίνηση ουσιών, πορνεία, έκθεση ανηλίκων, κλπ) που δυστυχώς δεν περιορίζεται μόνο στην περιοχή που ζούν αλλά ως δραστηριότητα επεκτείνεται μέχρι και το πιο απομακρυσμένο χωριό, δυσκολεύει τη ζωή όλων των κατοίκων του νησιού. Η αυθαίρετη εγκατάστασή τους στο χώρο του Καρνάγιου, αποτελεί σοβαρότατο πρόβλημα για τον Δήμο, που βρίσκεται σε αδυναμία αξιοποίησης πολύτιμων για την ανάπτυξή του υποδομών, που συνεχώς απαξιώνονται.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με επιφανειακές προσεγγίσεις και αναλύσεις διαφόρων «ιθυνόντων», πυροδοτούν αντιδράσεις ξενοφοβίας και ρατσισμού, που με τη σειρά τους επιτείνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό των ΡΟΜΑ και δυσκολεύουν την ενσωμάτωσή τους, συντηρώντας έναν φαύλο κύκλο χωρίς έξοδο και λύση.
Το πρόβλημα της ενσωμάτωσης και της κοινωνικής ένταξης των ΡΟΜΑ δεν είναι απλά και σίγουρα δεν είναι μόνο πρόβλημα στέγασης. Μπορεί αυτό μόνο να ενδιαφέρει τη Δημοτική Αρχή προκειμένου να απελευθερώσει ένα πολύτιμο ακίνητό της μεταφέροντας τους κάπου αλλού, μπορεί μόνο αυτό να ενδιαφέρει την Περιφερειακή Αρχή προκειμένου να απεγκλωβιστεί από μια αιρεσιμότητα που θα μπλοκάρει το ΕΣΠΑ. Ωστόσο δεν είναι το μόνο που ενδιαφέρει την κοινωνία. Γιατί απλά από μόνο του το ζήτημα της στέγασης τους, δεν λύνει το πρόβλημα της.
Αν δηλαδή μεταφερθούν σε κάποιον καταυλισμό, σε κάποια άλλη θέση χωρίς να αντιμετωπισθούν όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, ποιο θα είναι το όφελος για την κοινωνία; Αν συνεχίσουν να καίνε κάπου αλλού τα καλώδια, δεν θα υπάρχει περιβαλλοντικό ζήτημα; Αν συνεχίσουν να εισβάλλουν στα σπίτια και στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις του κόσμου, θ’ απαλλαγεί ο κόσμος από τον φόβο; Αλλά μήπως τι θ’ αλλάξει στη ζωή των ίδιων των Ρομά; Θα πάψουν να είναι αποκλεισμένοι από την εκπαίδευση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την απασχόληση και εντέλει από την υπόλοιπη κοινωνία; Θα σταματήσει η επαιτεία και η έκθεση ανηλίκων στα φανάρια, έξω από το λιμάνι, ή γύρω από τις λαικές αγορές και τις πανηγύρεις;
Η απάντηση στο πρόβλημα δεν είναι να τους κρύψουμε κάπου, δημιουργώντας ένα νέο άβατο γκέτο και ν’ αποστρέψουμε το βλέμμα μας από πάνω τους. Η ζωή τους είναι ανάμεσά μας και θέλουμε δεν θέλουμε, δεν μπορούμε να το κάνουμε.
Ποια είναι λοιπόν η απάντηση; Η ίδια που θα διαλέγαμε για οποιαδήποτε μειονεκτούσα και αποκλεισμένη κοινωνική ομάδα που θέλουμε από επιλογή κι όχι από ανάγκη να ενσωματωθεί στην κοινωνία μας. Για να τη μετατρέψουμε από απειλή, σε δημιουργικό, χρήσιμο και αποδεκτό κομμάτι της.
Για το λόγο αυτό η πρόταση της ΡΟΠΟΑΝ, όπως αναπτύσεται παρακάτω, αποτελεί μια ολοκληρωμένη απάντηση επίλυσης του ζητήματος. Η πρότασή μας δεν είναι μια ακόμα θεωρητική και θολή ή ασαφής προσέγγιση του προβλήματος. Είναι απόλυτα συγκεκριμένη με μέτρα και δράσεις που συγκροτούν την «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση Δράσης Ένταξης Ρομά Δήμου Ρόδου». Η Παρέμβαση συμβαδίζει και εξειδικεύει τόσο το Πλαίσιο της ΕΕ για εθνικές στρατηγικές ένταξης των Ρομά μέχρι το 2020, όσο και το Πλαίσιο Εθνικής Στρατηγικής για τους Ρομά, στο συνολική κατεύθυνση της στρατηγικής «Ευρώπη 2020».
Δεν θεωρούμε βεβαίως ότι είμαστε οι αποκλειστικοί φορείς της γνώσης και της ορθής άποψης και δεν αποκλείουμε το δημιουργικό διάλογο που μπορεί να εμπλουτίσει ή και να αναπτύξει τη δική μας πρόταση. Είμαστε ανοιχτοί σε ιδέες και προτάσεις πολιτών και φορέων του τόπου, αλλά και των ίδιων των Ρομά.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΡΟΜΑ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΔΕΔΟΜΕΝΑ
• Η Οδηγία 2000/43/ΕΚ «περί εφαρµογής της αρχής της ίσης µεταχείρισης προσώπων ασχέτως φυλετικής ή εθνοτικής τους καταγωγής», αποτελεί ένα βασικό ευρωπαικό νομικό πλαίσιο θεώρησης του προβλήματος κοινωνικής ένταξης των Ρομά.
• Το Πλαίσιο της ΕΕ για εθνικές στρατηγικές ένταξης των Ρομά μέχρι το 2020 που εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2011 σηματοδότησε μια αλλαγή στον τρόπο προσέγγισης του ζητήματος της κοινωνικής ένταξης των Ρομά: για πρώτη φορά αναπτύχθηκε ένα συνολικό και τεκμηριωμένο πλαίσιο με σαφή σύνδεση με τη στρατηγική «Ευρώπη 2020». Το Πλαίσιο της ΕΕ ισχύει για όλα τα κράτη μέλη, αλλά πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στη συγκεκριμένη κατάσταση της κάθε χώρας.
• Το Πλαίσιο Εθνικής Στρατηγικής για τους Ρομά που συντάχθηκε από τη χώρα μας τον Δεκέμβριο του 2011 και το οποίο εγκρίθηκε από την Ε.Ε.
• Το Επιχειρησιακό Σχέδιο ∆ράσης για την Ένταξη των Ροµά που συνέταξε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τον Φεβρουάριο 2015 και το έθεσε σε δημόσια διαβούλευση.
• Η πρόταση της ομάδας εργασίας που συνεστήθη στην προηγούμενη δημοτική περίοδο, για τη χωροθέτηση περιοχής διαμονής των αθίγγανων Ρόδου (ROM), η οποία καταλήγει σε τέσσερις (4) εναλλακτικές θέσεις για τη δημιουργία καταυλισμού.
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Είναι αναγκαίο να τεθεί σε εφαρµογή ένας ισχυρός τοπικός µηχανισµός υλοποίησης και ελέγχου µε σαφείς δείκτες αναφοράς που θα διασφαλίζει ότι τα απτά αποτελέσµατα µετρούνται, ότι τα χρήµατα που κατευθύνονται στην ένταξη των Ροµά έχουν βρει τους τελικούς δικαιούχους τους, ότι υπάρχει πρόοδος στην επίτευξη των κοινοτικών και εθνικών στόχων ένταξης των Ροµά και ότι η εθνική στρατηγικής για την ένταξη των Ροµά έχει εφαρµοστεί. Προτείνουμε:
• Σύσταση του Τοπικού Σημείου Επαφής Ρόδου, ως Φορέα συντονισμού στην υλοποίηση των έργων και των δράσεων της Παρέμβασης αλλά και ελέγχου της πορείας της. Το Τοπικό Σημείο Επαφής, θα στελεχώνεται από συγκεκριμένα πρόσωπα αποκλειστικής και όχι περιστασιακής απασχόλησης που θα καλύπτουν όλο το εύρος των αξόνων της Παρέμβασης. Σ’ αυτό θα εκπροσωπούνται οπωσδήποτε η ΠΝΑΙ, ο Δήμος Ρόδου και οι ντόπιοι Ρομά. Το έργο του Τοπικού Σημείου Επαφής, πρέπει να συνεπικουρείται από θεματικές ομάδες εργασίες συγκροτούμενες από εκπροσώπους σχετικών φορέων, ειδικούς επιστήμονες και εθελοντές. Σε κάθε μια απ’ αυτές θα μετέχει εκπαιδευμένος διαμεσολαβητής της κοινότητας των Ρομά και των αντίστοιχων δομών.
• Το Τοπικό Σημείο Επαφής, θα διατηρεί τη συνεχή αμφίδρομη επαφή με το Εθνικό Σημείο Επαφής που είναι το ΕΚΚΑ (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης) και τα αντίστοιχα Ευρωπαικά όργανα και φόρουμ.
ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
• Δημιουργία βάσης δεδομένων, με αναλυτική καταγραφή των στοιχείων του μόνιμου πληθυσμού Ρομά στο Δήμο Ρόδου, όχι αριθμητικά αλλά ονομαστικά με πλήρη στοιχεία κάθε ατόμου, ανεξαρτήτως ηλικίας. Επιπλέον με στοιχεία του λεπτομερούς προφίλ κάθε ατόμου (μορφωτικό επίπεδο, ιατρικά δεδομένα, ασφαλιστικά δεδομένα, στοιχεία απασχόλησης, δεξιοτήτων, κλπ).
• Έλεγχος και τακτοποίηση της αστικοδημοτικής κατάστασης κάθε ατόμου, δηλαδή εγγραφή σε δημοτολόγιο, ύπαρξη δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, Α.Φ.Μ. και λοιπών σχετικών στοιχείων.
• Προσωρινή συλλογική οργάνωση και οργάνωση εκπροσώπησης μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες του συνόλου του πληθυσμού στόχου. Πληθυσμός στόχος, είναι οι Ρομά (Έλληνες ή πολίτες της ΕΕ) που διαμένουν μόνιμα στη Ρόδο.
• Αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος και συζήτηση του με το σύνολο του πληθυσμού Ρομά αλλά και με την κοινωνία των πολιτών, ώστε να γίνουν κατανοητοί οι στόχοι, οι διαδικασίες και τα οφέλη του.
ΆΞΟΝΑΣ 1: ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΣΤΕΓΑΣΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:
Βασικός Στόχος: Γεφύρωση του χάσµατος µεταξύ του ποσοστού των Ροµά µε πρόσβαση σε στέγαση και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (όπως είναι η ύδρευση, η αποχέτευση, η καθαριότητα και το ηλεκτρικό ρεύµα), και του υπόλοιπου αντίστοιχου ποσοστού του πληθυσµού.
Μέτρο 1.1 Τεχνικές Μελέτες
Δράσεις
• Σύνταξη μελετών, αδειοδοτήσεις, κλπ.
Μέτρο 1.2 Βελτίωση υποδομών και συνθηκών διαβίωσης
Δράσεις
• Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού, για τη μίσθωση του αναγκαίου αριθμού κατοικιών για τη στέγαση των οικογενειών Ρομά, σε όλη την έκταση του νησιού. Επιδότηση ενοικίου στα πέντε πρώτα χρόνια (100% τον πρώτο χρόνο, μειούμενο κατά 15% κάθε επόμενο έτος.
• Αμέσως μετά την εξασφάλιση του αναγκαίου αριθμού μισθωμένων κατοικιών κατάργηση του παράνομου καταυλισμού στο Καρακόνερο αλλά και των μικρότερων σημείων αυθαίρετης εγκατάστασης των Ρομά.
• Μειωμένο τιμολόγιο ΔΕΥΑΡ (50%) και σε συνεργασία με τη ΔΕΗ αντιστοιχα μειωμένο τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας για τα πέντε πρώτα έτη.
• Στεγαστικό πρόγραμμα (με ενίσχυση ευρωπαικών και εθνικών πόρων) για την απόκτηση μόνιμης κατοικίας.
• Δημιουργία Πολιτιστικής Στέγης Ρομά, με τη μορφή πολυχώρου συνάθροισης, πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων και δημιουργικής απασχόλησης της νεολαίας.
ΆΞΟΝΑΣ 2: ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Βασικός Στόχος: Γεφύρωση του χάσµατος απασχόλησης µεταξύ των Ροµά και του υπόλοιπου πληθυσµού
Μέτρο 2.1 Μείωση της ανεργίας των ΡΟΜΑ μέσω της ενίσχυσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της μισθωτής εργασίας
Δράσεις
• Προγράμματα κατάρτισης Ρομά για την απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων
• Νομιμοποίηση των υφιστάμενων επαγγελματικών ενασχολήσεων
• Διευκόλυνση πρόσβασης στο σύστημα ασφάλισης και στο ταμείο ανεργίας.
• Συμμετοχή Ρομά σε επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης ανέργων.
Μέτρο 2.2 Χωρικά Στοχευμένες ∆ράσεις
Δράσεις
• Απασχόληση Ρομά σε τοπικά προγράμματα κοινωνικής εργασίας.
• Λειτουργία του τοπικού ΚΔΑΥ με εργαζόμενους Ρομά
• Δημιουργία ΚΟΙΝΣΕΠ για την πρόσβαση σε επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σχετικές με την ανακύκλωση απορριμμάτων.
• Πρόγραμμα δημιουργίας μικρών οικογενειακών χειροτεχνικών επιχειρήσεων π.χ. καλαθοπλεκτική, κλπ.
ΆΞΟΝΑΣ 3: ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βασικός Στόχος: Εξασφάλιση ότι όλα τα παιδιά των Ροµά θα ολοκληρώσουν το λιγότερο την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Μέτρο 3.1 ∆ιερεύνηση αναγκών και υλοποίηση βελτιώσεων των σχολικών υποδομών
Δράσεις
• Πρόγραμμα μεταφοράς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας στα σχολεία φοίτησης.
• Φιλοξενία βρεφών στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς.
• Δημιουργία νηπιακού σταθμού για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-6).
• Πρόγραμμα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και δημιουργία κινήτρων για τη συμμετοχή των οικογενειών στα μέτρα του άξονα.
Μέτρο 3.2 Ενίσχυση και στήριξη της φοίτησης των παιδιών Ρομά στην Προσχολική Εκπαίδευση
Δράσεις
• Πρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων των νηπίων μαθητών Ρομά, με στόχο την ομαλή σχολική ένταξη
• Πρόγραμμα ενδυνάμωσης της σχέσης οικογένειας Ρομά – Σχολείου
Μέτρο 3.3 Συστημική παρέμβαση για την παρακολούθηση της εγγραφής και φοίτησης παιδιών ρομά στις υποχρεωτικές βαθμίδες εκπαίδευσης
Δράσεις
• Ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και δημιουργία κινήτρων (σχολικά είδη, κυλικείο, κλπ) ή και αντικινήτρων (π.χ. αποκλεισμός από προνοιακά επιδόματα) για τη συμμετοχή των οικογενειών στο μέτρο.
• Πρόγραμμα παρακολούθησης εγγραφών και αξιολόγησης ποιότητας και συχνότητας φοίτησης
• Διασφάλιση της συµµόρφωσης µε την υποχρέωση φοίτησης στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση με τη βοήθεια πολιτισµικών/σχολικών διαµεσολαβητών.
Μέτρο 3.4 Εκπαιδευτική στήριξη των μαθητών Ρομά και δράσεις κοινωνικής ένταξης
Δράσεις
• Πρόγραμμα υποδοχής και παρακολούθησης της ομαλής ένταξης των μαθητών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Πρόγραμμα ενισχυτικής διασκαλίας από εδεικευμένους εκπαιδευτικούς.
• Βιωματικά σεμινάρια σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών, την αντιμετώπιση των διακρίσεων και της σχολικής βίας, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πρόληψη.
Μέτρο 3.5 ∆ράσεις Στήριξης για τους Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης
Δράσεις
• Πρόγραμμα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης εκαπαιδευτικών
• Στήριξη εκπαιδευτικών από το Τοπικό Σημείο Επαφής, με συμβουλευτική από δομές ψυχολογικής στήριξης και κοινωνικές δομές.
• Πρόγραμμα αξιολόγησης και επιβράβευσης εκπαιδευτικών με βάση μετρήσιμους δείκτες.
Μέτρο 3.6 Ενίσχυση της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων και Ειδική μέριμνα για τα παιδιά ηλικίας 12 – 17 που εμφανίζουν ποσοστά διαρροής
Δράσεις
• Πρόγραμμα δεύτερης ευκαιρίας σε νεαρούς Ρομά, που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο και στερούνται βασικών γνώσεων της γλώσσας και στοιχειωδών γραμματικών γνώσεων. Το πρόγραμμα πρέπει να συνδέεται άμεσα με κίνητρα, κυρίως στην κατεύθυνση της απορρόφησης στην αγορά εργασίας, μετά την ολοκλήρωση της παρακολούθησής του.
• Προώθηση νεαρών Ρομά σε προγράμματα κατάρτισης εκμάθησης τεχνών και σε σχολές μαθητείας, σε συνδυασμό με επιδοτούμενη απασχόληση σε αντίστοιχες επιχειρήσεις.
• Πρόγραμμα καταπολέμησης αναλφαβητισμού ενηλίκων βασικής κατανόησης της γλώσσας και απόκτησης βασικών ικανοτήτων ανάγνωσης και γραφής. Το πρόγραμμα πρέπει να συνδέεται άμεσα με κίνητρα, κυρίως στην κατεύθυνση απορρόφησης στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωση της παρακολούθησής του ή την απόκτηση πρόσθετων δεξιοτήτων στον τομέα του επιχειρείν.
Μέτρο 3.7 Παροχή κινήτρων για Ένταξη και Επιτυχημένη Φοίτηση στη β’ θμια και γ’ θμια Εκπαίδευση
Δράσεις
• Καθιέρωση υποτροφιών και άλλων κινήτρων για παιδιά που προχωρούν στις συγκεκριμένες βαθμίδες εκπαίδευσης.
• Δράσεις δημοσιοποίησης και κοινωνικής επιβράβευσης των συγκεκριμένων μαθητών και των οικογενειών τους.
Μέτρο 3.8 Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση τοπικών κοινοτήτων σε θέματα Ρομά
Δράσεις
• Εκδηλώσεις προβολής της κουλτούρας των Ρομά, με συμμετοχή της ίδιας της κοινότητας
• Ενσωμάτωση τέτοιων εκδηλώσεων στο πολιτιστικό καλεντάρι του Δήμου.
ΆΞΟΝΑΣ 4: ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ
Βασικός στόχος: Μείωση του χάσµατος µεταξύ των Ροµά και του υπόλοιπου πληθυσµού όσον αφορά την κατάσταση της υγείας
Μέτρο 4.1 Πρόσβαση στην πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας ιδιαίτερα σε παιδιά και γυναίκες και Προγράμματα Αγωγής Υγείας και έρευνας πεδίου επιδημιολογικών δεδομένων
Δράσεις
• Κατάρτιση μητρώου υγείας πληθυσμού Ρομά.
• Καθορισμός και στελέχωση υφιστάμενου δημοτικού ιατρείου για την παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας πληθυσμού Ρομά.
• Πρόγραμμα συστηματικής ενημέρωσης και στήριξης ατόμων με προλήματα εθισμού και εξάρτησης.
Μέτρο 4.2 Κέντρα Στήριξης Ρομά και Ευπαθών Ομάδων Πληθυσμού και στήριξης οικογένειας και παιδιού
Δράσεις
• Δημιουργία ιατρικής εθελοντικής ομάδας από γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων για παροχή ιατρικής και φαρμακευτικής φροντίδας πεδίου, ή μέσω κινητής μονάδας, ή στο δημοτικό ιατρείο.
• Πρόγραμμα Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης για τις δράσεις προαγωγής υγείας.
• Δημοσιοποίηση και διάχυση δράσεων.
Μέτρο 4.3 Ανάπτυξη δράσεων για την ενδυνάμωση των γυναικών Ρομά
Δράσεις
• Βιωματικό πρόγραμμα ενημέρωσης γυναικών Ρομά σε θέματα φροντίδας υγείας των ίδιων και των παιδιών τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου