Ειδήσεις

Γ. Πάππου: Η… ανάπτυξη της τυρόπιτας δεν βοηθά την τοπική οικονομία

Χαμηλά βάζει τον πήχη των εισπράξεων και για την νέα τουριστική περίοδο που έχει ξεκινήσει, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Πάππου καθώς ήδη τα πρώτα δείγματα είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τους αριθμούς των αφίξεων.
Όπως εξηγεί ο κ. Γιάννης Πάππου με δηλώσεις του στην «δ», μπορεί οι αφίξεις να πυκνώνουν στη Ρόδο όμως ο κόσμος που έρχεται δεν ξοδεύει χρήματα, και όπως όλα προμηνύουν, για ακόμα μια χρονιά η τοπική αγορά θα βυθιστεί στην ύφεση.
Η «ανάπτυξη της τυρόπιτας», όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ, δεν είναι ικανή να βελτιώσει τα πράγματα, και όσο δεν υπάρχει έντονη εμπορική δραστηριότητα στην οποία θα μπορεί να βασιστεί η οικονομία, θα… ανοιγοκλείνουν καταστήματα τουριστικών ειδών και γρήγορης εστίασης.
«Η κατάσταση στην αγορά δεν είναι ικανοποιητική. Αν και οι αφίξεις των τουριστών πυκνώνουν και οι προοπτικές για την νέα σεζόν είναι πολύ καλές, δυστυχώς συνεχίζει να επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη ότι τα ταμεία των επιχειρηματιών δεν θα δουν το θετικό πρόσημο το οποίο έχουν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις. Αυτό οφείλεται σε πάρα πολλούς λόγους, κάποιοι από αυτούς είναι ότι δυστυχώς έχουμε καταφέρει να προσελκύουμε χαμηλού οικονομικού επιπέδου επισκέπτες, οι τουριστικές αγορές στις οποίες απευθυνόμαστε έχουν κι αυτές οικονομικά ζητήματα, με αποτέλεσμα να έχουμε πάρα πολύ κόσμο αλλά δυστυχώς ο κόσμος αυτός να μην κινείται στην αγορά, να μην επενδύει, να μην ξοδεύει, να μην αγοράζει. Το πρόβλημα είναι συνεχώς διογκούμενο. Βλέπουμε ότι υπάρχει πάντα η προσδοκία λόγω των μηνυμάτων που λαμβάνουμε από το χειμώνα, ότι θα είναι μια καλή τουριστική περίοδος, με αποτέλεσμα να υπάρχουν επιχειρηματίες που επενδύουν στον ευρύτερο τουριστικό κλάδο προκειμένου να ανοίξουν τα δικά τους καταστήματα, δυστυχώς όμως λόγω του ότι οι επισκέπτες που έρχονται δεν είναι ικανού οικονομικού επιπέδου και δεν μπορούν να στηρίξουν αυτές τις προσπάθειες, πολύ σύντομα κλείνουν», λέει ο κ. Γ. Πάππου.
«Η ανάπτυξη
της τυρόπιτας…»
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ, κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις επιχειρήσεις γρήγορης εστίασης που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στη Ρόδο, τονίζοντας ότι η… ανάπτυξη της τυρόπιτας δεν είναι εκείνη που θα τονώσει την τοπική οικονομία, η οποία παραμένει καθηλωμένη στο ναδίρ: «Σε κάθε έναρξη τουριστικής περιόδου έχουμε και ενάρξεις νέων επιχειρήσεων οι οποίες εστιάζονται κυρίως στον τομέα της γρήγορης εστίασης ή των τουριστικών καταστημάτων, που όμως επειδή δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, κλείνουν στο τέλος της σεζόν και την επόμενη νέα τουριστική περίοδο, ανοίγουν νέες τουριστικές επιχειρήσεις που στην πλειονότητά τους έχουν την ίδια μοίρα. Η ανάπτυξη της χώρας, δεν μπορεί να στηριχθεί στον τομέα της γρήγορης εστίασης. Δεν μπορούμε να έχουμε την λεγόμενη “ανάπτυξη της τυρόπιτας”. Αν δεν υπάρξει έντονη, δυνατή εμπορική δραστηριότητα, δεν πρόκειται να αλλάξει το πρόσημο στις εισπράξεις, θα είναι πάντα αρνητικό».

«Εγκαταλειμμένο
το κέντρο της πόλης»
Περαιτέρω, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, προσθέτει ακόμα μια παράμετρο στην απογοητευτική εικόνα της τοπικής αγοράς, αυτή της εγκατάλειψης του κέντρου της πόλης, που λειτουργεί αποτρεπτικά στην προσέλκυση επισκεπτών, ακόμα και για τον περίπατό τους, πόσω μάλλον για τα ψώνια τους.
«Η εικόνα στο κέντρο, αν κάνει κάποιος βόλτα το απόγευμα, είναι στενάχωρη. Στο Μανδράκι και στην Νέα Αγορά, υπάρχουν πολλά κλειστά καταστήματα, και η περιοχή δείχνει εγκαταλελειμμένη. Ισως και να είναι το μοναδικό κέντρο ευρωπαϊκής πόλης που δεν έχει ζωή και σε αυτό συμβάλλει και η κατάσταση που επικρατεί στην Νέα Αγορά με τα κλειστά καταστήματα. Όταν λοιπόν δεν υπάρχει ούτε ένα φως αναμμένο, δεν μπορείς να προσελκύσεις όχι αγοραστές, αλλά ούτε περιπατητές στην ευρύτερη περιοχή. Όλοι οι παράγοντες για την ανάπτυξη της αγοράς, δυστυχώς, είναι αρνητικοί».
«Παραγγελίες
με το σταγονόμετρο»
«Σε περιοχές που δεν είναι έντονα τουριστικές, αρκετές επιχειρήσεις καθυστέρησαν το άνοιγμά τους, περιμένοντας να γίνει πιο έντονη η παρουσία των επισκεπτών προκειμένου να ανεβάσουν και τους διακόπτες… Από τους χονδρεμπόρους του νησιού, οι οποίοι τροφοδοτούν αυτού του είδους τα καταστήματα, η πληροφόρηση που έχω είναι πως οι παραγγελίες είναι περιορισμένες. Οι επιχειρηματίες προχωρούν σε μικρές παραγγελίες, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτό που γινόταν στο παρελθόν, που ο καταστηματάρχης έκλεινε βάσει προϋπολογισμού το εμπόριο το οποίο θα χρειαζόταν για να βγάλει την τουριστική περίοδο ή το μεγαλύτερο μέρος αυτής, το προπλήρωνε, και με αυτό τον τρόπο πετύχαινε και σημαντικές εκπτώσεις. Τώρα βλέπουμε ότι οι σημαντικές εκπτώσεις δεν προσελκύουν πια τους καταστηματάρχες για να κάνουν παραγγελία. Προτιμούν να είναι επιφυλακτικοί, να κάνουν μικρές παραγγελίες και να έχουν μικρής αξίας εμπορεύματα στα ράφια τους, να τα πουλήσουν πρώτα και μετά να προβούν στις πληρωμές αυτών. Πολλές επιχειρήσεις κάνουν τον προγραμματισμό τους μέρα με την ημέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα, αλλάζοντας άρδην το τοπίο στον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών καταστημάτων, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα», καταλήγει ο κ. Γ. Πάππου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου