Στο εδώλιο του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου θα καθίσει εκπρόσωπος εταιρείας εισαγωγής µεταχειρισµένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό, που ενεπλάκη στην πολύκροτη υπόθεση εκτελωνισµού ταξί µε πλαστά στοιχεία και έχει καταδικαστεί σε ποινή κάθειρξης 10 ετών, µε ανασταλτικό ως προς την έφεση αποτέλεσµα.
Πέραν της συγκεκριµένης υπόθεσης στην οποία βρέθηκε αντιµέτωπος µε τις κατηγορίες της πλαστογραφίας µε χρήση και µε συνολικό όφελος άνω των 73.000 ευρώ, της κακουργηµατικής απάτης και της λαθρεµπορίας κατ’ εξακολούθηση, του επιβλήθηκε σε άλλη υπόθεση, που απασχόλησε το ίδιο δικαστήριο, ποινή κάθειρξης 6 ετών µε ανασταλτικό ως προς την έφεση αποτέλεσµα για µη απόδοση ΦΠΑ συνολικού ύψους 103.377 ευρώ!
Όπως είχε γράψει η «δ», ο κατηγορούµενος φέρεται να εισήγαγε πολυτελή αυτοκίνητα από το εξωτερικό µε τη χρήση πλαστών στοιχείων τα οποία έχουν κυκλοφορήσει ως επιβατικά δηµόσιας χρήσης.
Aπό την έρευνα των υπαλλήλων του Tελωνείου της Pόδου διαπιστώθηκε ότι εκτελωνίστηκαν στο νησί και χρησιµοποιούνται ως ταξί 28 οχήµατα τύπου Mercedes κυρίως E220.
Ο κατηγορούµενος φέρεται να συνεργαζόταν µε εταιρείες πώλησης µεταχειρισµένων αυτοκινήτων κυρίως από τη Γερµανία και το Βέλγιο και να έχει εισάγει αυτοκίνητα γνωστών οίκων του εξωτερικού, κυρίως γερµανικών και στην πλειοψηφία τους Mercedes, τα οποία και εκτελώνιζε στο τελωνείο της Ρόδου παρέχοντας στους αρµοδίους της υπηρεσίας πλαστά στοιχεία σχετικά µε τον χρόνο κατασκευής και κυκλοφορίας τους.
Ο νόµος επιτρέπει συγκεκριµένα να εκτελωνίζονται µεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΙΧ αυτοκίνητα τα οποία δεν έχουν συµπληρώσει 5 έτη κυκλοφορίας ενώ σε ό,τι αφορά τα επιβατικά δηµόσιας χρήσης (ταξί) ο ίδιος νόµος προβλέπει ότι αυτά οφείλουν να έχουν ηλικία µέχρι 2 έτη.
Ισχυρίστηκε απολογούµενος ότι και εκείνος έχει πέσει θύµα βελγικής επιχείρησης τονίζοντας ότι το κέρδος του από την πώληση των αυτοκινήτων ήταν µηδαµινό και ότι τα πιστοποιητικά που συνόδευαν τα αυτοκίνητα δεν είχαν πλαστογραφηθεί από τον ίδιο αλλά από την εταιρεία µε την οποία συνεργαζόταν για την αγορά των αυτοκινήτων.
Σύµφωνα µε το κατηγορητήριο παραποίησε την ηµεροµηνία πρώτης κυκλοφορίας σε 28 συνολικά τίτλους οι οποίοι αφορούσαν οχήµατα που τελωνίστηκαν επ’ ονόµατι της ατοµικής του επιχείρησης κατά τα έτη 2004 και 2005 και επ’ ονόµατι ΕΠΕ το έτος 2006 µε σκοπό να παραπλανήσει µε τη χρήση τους, τους αντίστοιχους αγοραστές τους, αναφορικά µε την παλαιότητά τους και δη το γεγονός ότι τα εν λόγω οχήµατα προκειµένου να ταξινοµηθούν ως δηµοσίας χρήσης θα έπρεπε κατά το χρόνο του τελωνισµού τους να είναι καινούρια ή µεταχειρισµένα της τελευταίας διετίας, του έτους θέσης τους σε κυκλοφορία µη συµπεριλαµβανοµένου. Φέρεται παραπέρα, αφού παραποίησε την ηµεροµηνία πρώτης κυκλοφορίας σε 28 συνολικά τίτλους να παρέστησε ψευδώς στους αντίστοιχους αγοραστές τους ότι τα εν λόγω οχήµατα που ταξινοµήθηκαν ως ταξί κατά το χρόνο τελωνισµού τους ήταν καινούρια ή µεταχειρισµένα της τελευταίας διετίας και µε τον τρόπο αυτό τους έπεισε να του καταβάλουν για κάθε ένα από τα οχήµατα το ποσό των 25.000 ευρώ.
Φέρεται τέλος να εξασφάλισε την ταξινόµησή τους µε την καταβολή µειωµένου τέλους ταξινόµησης χωρίς να πληρούνται οι σχετικοί όροι αφού µε βάση την πραγµατική παλαιότητά τους θα έπρεπε να τελωνιστούν και να ταξινοµηθούν µόνο ως επιβατικά ιδιωτικής χρήσης µε την καταβολή ολόκληρου του προβλεπόµενου από τις σχετικές διατάξεις τέλους ταξινόµησης µε αποτέλεσµα οι διαφυγούσες φορολογικές επιβαρύνσεις για τα 28 αυτοκίνητα να ανέρχονται στο ποσό των 194.138 ευρώ.















