«Για να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση πρέπει να το πιστέψουμε όλοι οι φορείς και να αλλάξουμε νοοτροπία. Και επιμένω στην νοοτροπία. Χρειάζεται όμως επιμονή και υπομονή τουλάχιστον για τρία χρόνια. Χρειάζονται άμεσα μέτρα και κοινή δράση από τους φορείς αλλά και από τους επιχειρηματίες».
Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αναφέρεται μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος.
Σε ερώτηση σχετικά με την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν ο κ. Ματσίγκος δηλώνει πως τα μηνύματα που έχουν φθάσει στη Ρόδο είναι θετικά.
«Πιστεύω ότι θα έχουμε τουλάχιστον 8% αύξηση σε αφίξεις επισκεπτών στο νησί μας. Όπως επίσης θετικά θα είναι και τα έσοδα αλλά όχι και τόσο, όσο οι αφίξεις διότι είχαμε πάρα πολλές κρατήσεις μέχρι σήμερα με μειωμένες τιμές», δηλώνει ο κ. Γιώργος Ματσίγκος.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων αναφέρεται και στον μαθητικό τουρισμό που έχει χαθεί για τη Ρόδο εξαιτίας των λαθών που έγιναν.
Η συνέντευξη του προέδρου του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, αναλυτικά:
• Ποια είναι τα μηνύματα που έχουν φθάσει στη Ρόδο για την έκβαση της φετινής τουριστικής περιόδου; Θα είναι αποδοτική σε αφίξεις και σε έσοδα;
Τα μηνύματα που έχουμε μέχρι σήμερα είναι θετικά για τη Ρόδο αλλά και για όλη την Ελλάδα. Πιστεύω ότι θα έχουμε τουλάχιστον 8% αύξηση σε αφίξεις επισκεπτών στο νησί μας. Όπως επίσης θετικά θα είναι και τα έσοδα αλλά όχι και τόσο, όσο οι αφίξεις διότι είχαμε πάρα πολλές κρατήσεις μέχρι σήμερα με μειωμένες τιμές λόγω των προκρατήσεων με εκπτώσεις τα λεγόμενα ΕΒ.
• Ποιες τουριστικές αγορές θα σημειώσουν τη μεγαλύτερη δυναμική; Σε ποιες θα πρέπει να γίνει άνοιγμα από τους φορείς της περιοχής μας;
Σίγουρα και φέτος την μεγαλύτερη δυναμική θα σημειώσει η Ρωσική αγορά. Πιστεύω ότι θα έχουμε τουλάχιστον 20% αύξηση συγκριτικά με το 2012 που είχαμε 37,5% που σημαίνει ότι θα έχουμε πάνω από 200.000 αφίξεις στο νησί μας. Με αυτά τα νούμερα ενδέχεται να είναι η δεύτερη δύναμη εάν η Γερμανική αγορά δεν έχει σημαντική αύξηση, αφού πέρσι είχαμε 197.000 Γερμανούς στη Ρόδο. Σημαντικό ποσοστό αύξησης θα έχουμε επίσης από την Ουκρανία αλλά είναι ακόμη μικρά τα νούμερα από την χώρα αυτή (πέρυσι είχαμε μόλις 10.000 αφίξεις). Καλά φαίνεται ότι πηγαίνουν και οι χώρες εκτός ευρώ όπως η Νορβηγία, η Σουηδία και η Αγγλία. ¶νοιγμα αλλά και συνεχή προβολή πρέπει να γίνεται σ’όλες τις αγορές αλλά με διαφορετικό τρόπο, εποχή και ανάλογη προβολή και όχι μόνο ήλιο και θάλασσα. Σίγουρα η Τουρκία είναι μία αγορά που πρέπει να στηρίξουμε και να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε αεροπορικώς από μεγάλες πόλεις όπως Κωνσταντινούπολη-¶γκυρα-Σμύρνη και Αττάλεια καθώς και από την Ουκρανία.
• Θα λειτουργήσει θετικά για τη Ρόδο και την Κω η περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης βίζας για τους τουρίστες από τη γειτονική χώρα;
Σίγουρα θα βοηθήσει η απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης Visa προς τα νησιά μας αλλά θα πρέπει να μειωθεί και το κόστος έκδοσης της Visa προς την Ελλάδα. Επίσης να απλοποιηθούν και οι διαδικασίες από τις μεγάλες πόλεις και οπωσδήποτε να γίνει προσπάθεια άμεσης αεροπορικής σύνδεσης με Κωνσταντινούπολη που θα συμβάλει και στο άνοιγμα αγορών όπως της Ινδίας, της Ρωσίας και της Κίνας καθώς η Κωνσταντινούπολη έχει ήδη σύνδεση με αυτά τα κράτη.
• Υπάρχουν ενδείξεις για τις αφίξεις των Ελλήνων τουριστών;
Είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για προβλέψεις αφίξεων από την Ελλάδα. Σίγουρα η κρίση έχει επηρεάσει πάρα πολύ, επομένως δεν περιμένουμε κάτι το ιδιαίτερο από τον εσωτερικό τουρισμό.
• Γιατί απαξιώθηκε τόσο πολύ ο μαθητικός τουρισμός στο νησί μας και γιατί δεν έγιναν προσπάθειες για την αναβίωσή του;
Η Ρόδος έχασε τον μαθητικό τουρισμό γιατί έκανε αρκετά λάθη. Αντί για εκπαιδευτική μαθητική εκδρομή είχε γίνει εκδρομή διασκέδασης για νέους και μάλιστα ακριβή. Φθηνό ξενοδοχείο για ύπνο αλλά ακριβό κόστος εκτός ξενοδοχείου. Ανεξέλεγκτη διασκέδαση και ξενύχτι. Εκτός αυτών των προβλημάτων, το Υπουργείο Παιδείας επιδοτεί σε ημέρες εκδρομής στο εξωτερικό. Αποτέλεσμα τα ταξίδια στο εξωτερικό να είναι πολυήμερα και με μικρότερο κόστος λόγω οργανωμένων πακέτων τιμών χωρίς μεσάζοντες και καθημερινής ακριβής διασκέδασης όπως γινόταν στη Ρόδο. Όσο γιατί δεν έγιναν προσπάθειες για την αναβίωσή του, ο Σύλλογός μας δεν είναι υπεύθυνος αποφάσεων για το τι πρέπει να κάνουμε ούτε συμμετέχουμε στον ΠΡΟΤΟΥΡ. Παρόλα αυτά σε σύσκεψη στο Δημαρχείο που έγινε πέρυσι από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ρόδου, ο Σύλλογός μας έκανε τις εξής προτάσεις:
• Επιδότηση μαθητικών εκδρομών στην Ελλάδα με 2 επιπλέον ημέρες όπως και στο εξωτερικό
• Αλλαγή νομοσχεδίου για την συμμετοχή στις εκπαιδευτικές εκδρομές από το ποσοστό 75% στο 50%
• Δωρεάν είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους
• Μειωμένα εισιτήρια αεροπορικά και ακτοπλοϊκά για τους μαθητές και συνοδούς εκπαιδευτικούς
• Συνεργασία με σχολεία και πανεπιστήμια της Ευρώπης για οργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών στην Ελλάδα και Ρόδο
• Ειδικές τιμές από όλα τα καταστήματα και προβολή μέσα από ειδικό κατάλογο
• Προγράμματα εκδρομών στους αρχαιολογικούς χώρους και αξιοθέατα με ειδικές τιμές
• Οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων
• Ελεγχος παρεχόμενων υπηρεσιών και εφαρμογή των νόμων
• Σύσταση επιτροπής προβολής, οργάνωσης και ελέγχου μαθητικών εκδρομών με έκδοση ειδικού καταλόγου
• Συνεχής αποστολή υλικού προβολής, κατάλογος με ενδιαφέροντα σε μορφή newsletter (e-mail) σε όλα τα σχολεία
• Ποιες εντυπώσεις αποκομίσατε από την επίσκεψη του κλιμακίου της TUI στη Ρόδο; Πράγματι έχει κλειδώσει η συνεργασία των φορέων του νησιού μας με το μεγάλο όμιλο και για τα επόμενα χρόνια;
Δυστυχώς απουσίαζα στο εξωτερικό για άλλες δράσεις οπότε δεν μπορώ να εκφράσω προσωπική άποψη. Σίγουρα όμως ήτανε μία πολύ σημαντική επίσκεψη ενός εκπροσώπου από τον μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό στην Ευρώπη. Δεν αρκεί όμως μόνο η επίσκεψη, σημασία έχει η ουσία και η υλοποίηση των επιθυμιών, προτάσεων και δράσεων. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια, διαφοροποίηση προϊόντος. Σωστή προβολή του ποιοτικού προορισμού και πάνω απ’όλα η προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (π.χ γαστρονομικός, περιπατητικός, θρησκευτικός, αναζωογόνησης-ευεξίας, shopping, golf εφόσον βελτιωθεί) με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την καθιέρωση του προορισμού ως «ποιοτικός προορισμός».
• Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου;
Για να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση πρέπει να το πιστέψουμε όλοι οι φορείς και να αλλάξουμε νοοτροπία. Και επιμένω στην νοοτροπία. Χρειάζεται όμως επιμονή και υπομονή τουλάχιστον για 3 χρόνια. Φυσικά χρειάζονται άμεσα μέτρα και κοινή δράση από τους φορείς αλλά και από τους επιχειρηματίες. Δυστυχώς το κράτος παρά τις υποσχέσεις για μέτρα επιμήκυνσης και παρά τις συχνές εξαγγελίες και συσκέψεις δεν έκανε τίποτε. Νομίζω πρέπει να συνεχίσουμε μόνοι μας και ιδίως οι επιχειρηματίες με την βοήθεια των τοπικών φορέων αλλά και όλων των κατοίκων. Να το πιστέψουμε όλοι οι κάτοικοι διότι δεν είναι κάτι το καινούριο. Είναι κάτι που είχαμε και χάσαμε. Την δεκαετία του ΅80 και ΅90 ανοίγαμε με καλές πληρότητες τον Μάρτιο και κλείναμε τον Νοέμβριο. Πρέπει να γίνουν πολλά. Πάνω απ’ όλα προετοιμασία του προορισμού, βελτίωση των υποδομών, άνοιγμα των καταστημάτων, εμφάνιση του νησιού. Είναι πολλά που τα έχουμε πει και γράψει αρκετές φορές. Η ουσία είναι μία, όλοι μαζί οι φορείς με καλή πρόθεση να αποφασίσουν. Θέλουμε ή δεν θέλουμε την επιμήκυνση; Δυνατότητες έχουμε, αποφασιστικότητα και κοινή προσπάθεια χρειάζεται. Σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, ο Σύλλογος μας στην τελευταία του σύσκεψη αποφάσισε για την κοινή προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εύχομαι και πιστεύω να βοηθήσουν και οι άλλοι φορείς.
• Θα προσληφθούν τελικά όλοι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι στα τουριστικά καταλύματα του νησιού μας ή θα υπάρξει πρόβλημα φέτος;
Νομίζω ότι εφόσον επαληθευτούν οι προβλέψεις για την αύξηση των αφίξεων, θα προσληφθούν όλοι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι και δεν θα υπάρχουν άνεργοι. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο Μάιος δεν είναι πολύ καλός επομένως θα υπάρξει μία καθυστέρηση αλλά από τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου, νομίζω ότι όλοι θα προσληφθούν. Γι’αυτό επιβάλλεται η προσπάθεια όλων μας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και μείωση της ανεργίας σε όλους τους τομείς.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/g-matsigkos-gia-na-epitichoume-tin-epimikinsi-prepi-na-allaxoume-nootropia/















