Ειδήσεις

Amadeus: Τι αλλάζει στα παγκόσμια ταξίδια τα επόμενα χρόνια

Τις έξι κύριες τάσεις που διαμορφώνουν το παγκόσμιο τουριστικό τοπίο τα επόμενα χρόνια, αποκαλύπτει μελέτη των Amadeus και Globetrender.
Από την ποπ κουλτούρα μέχρι το Pick ‘n’ Stays (επιλογή και διαμονή), προβλέπει μια χρονιά αλλαγών στα ταξίδια σε όλο τον κόσμο.

Η μεταστροφή υποδεικνύει μια τεχνολογικά καθοδηγούμενη, πολιτισμικά προσαρμοσμένη και εξατομικευμένη εποχή για αποδράσεις.

Ο ευρύτερος ρυθμός αλλαγής στα μέσα της δεκαετίας του 2020 τροφοδοτεί έναν επιταχυνόμενο κύκλο διακύμανσης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Διαφορετικές επιρροές ωθούν και πυροδοτούν ως απάντηση ενέργειες, τόσο για εταιρείες όσο και για τουρίστες.

«Το 2026 θα μοιάζει περισσότερο με «επιστημονική φαντασία» από οποιαδήποτε άλλη χρονιά που έχει προηγηθεί», λέει χαρακτηριστικά η Jenny Southan, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Globetrende.
Πρόσθεσε πώς «παρόλο που οι θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες δεν αλλάζουν, θα διαφέρει ο τρόπος αντιδράσεων στο μάρκετινγκ, στους κύκλους των ειδήσεων και στην ποπ κουλτούρα.»

Κατοικίδια και ταξίδια
Τα κατοικίδια αποκτούν δικαιώματα και ανταμοιβές «ελευθερίας μετακίνησης». Δίνεται μεγαλύτερη προσοχή στις ανάγκες των ζώων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.

Αμερικανοί και Βρετανοί (27%) έκαναν φέτος για πρώτη φορά, διακοπές μαζί με το κατοικίδιο τους.
Το 2026 θα είναι η χρονιά της γνήσιας φροντίδας για τους τετράποδους συντρόφους.
Η China Railway Express πρωτοπορεί, εφαρμόζοντας πιλοτικά δρομολόγια φιλικά προς τα κατοικίδια στην πολυσύχναστη διαδρομή Πεκίνο–Σαγκάη.
Στην Ιταλία, οι σκύλοι μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αναβαθμίστηκαν στην καμπίνα επιβατών.
Το 2026, η SkyePets θα λανσάρει πτήσεις με κατοικίδια εντός καμπίνας σε μακρινές αποστάσεις στον Ειρηνικό μεταξύ Αυστραλίας και ΗΠΑ.
Η AKA Hotels έχει ενσωματώσει τα κατοικίδια στο πρόγραμμα επιβράβευσης με την έναρξη του Canine Club.

Ταξιδιωτική μιξολογία
Την επόμενη χρονία η ταξιδιωτική μιξολογία θα δώσει τον ρυθμό, μέσω πηγών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) που είναι προσαρμοσμένες τόσο σε επιθυμίες όσο και τα τρωτά σημεία.

Οι έξυπνοι τουρίστες εναλλάσσονται μεταξύ πλατφορμών και τεχνολογιών για να δημιουργήσουν το τέλειο ταξίδι.

Αρχικά αξιοποιούν τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLM) για να μετρήσουν τη συνολική εικόνα, ενώ στρέφονται σε Reddit ή YouTube για λεπτομέρειες και βιωματική εμπειρία.
Στη συνέχεια αναζητούν προτάσεις μέσω ChatGPT επωνυμιών ή παραλείπουν αυτό το βήμα, συνδυάζοντας τη δική τους προσαρμοσμένη συνταγή εργαλείων για να δημιουργήσουν το τέλειο ταξίδι.

Όποια και αν είναι η τεχνική τους, το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Μια πιο πολυεπίπεδη, ανθεκτική προσέγγιση στον προγραμματισμό που συνδυάζει την ταχύτητα της μηχανής με την ανθρώπινη αυθεντικότητα.

Ακρίβεια από σημείο σε σημείο
Η επόμενη χρονιά θα σηματοδοτήσει μια καινούργια αρχή στις πτήσεις. Ταξίδια που κάποτε θεωρούνταν μαραθώνιοι θα μοιάζουν περισσότερο με σπριντ, ανοίγοντας σε νέους επισκέπτες δεύτερες πόλεις και μακρινούς προορισμούς.

Η καινοτομία στα αεροσκάφη συνεχίζει να συρρικνώνει τον κόσμο, μειώνοντας τον χρόνο μεταφοράς και τις πολιτισμικές αποστάσεις.

Το 2026, ο κόσμος θα φαίνεται πολύ μικρότερος, καθώς νέοι στόλοι αεροσκαφών στενής ατράκτου μεγάλων αποστάσεων θα πετούν στους αιθέρες.

Αυτή είναι μια τάση που προωθείται από την Airbus, κυρίως το A321XLR. Εξοπλισμένο με μια επιπλέον κεντρική δεξαμενή καυσίμου στο πίσω μέρος, αυξάνει την εμβέλεια του κατά 700 μίλια (σε σύγκριση με την έκδοση μεγάλης εμβέλειας).

Όταν ανακοινώθηκε ο επαναστατικός σχεδιασμός το 2019, οι παγκόσμιοι αερομεταφορείς ενθουσιάστηκαν. Εκαναν συνολικά 500 παραγγελίες, η πρώτη εκ των οποίων παραδόθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2025. Ωστόσο, ορισμένα μοντέλα εκτεταμένης εμβέλειας πρόκειται να απογειωθούν το 2026.

Ποπ κουλτούρα
Από τα ζωάκια Λαμπούμπου μέχρι τη τηλεοπτική σειρά Μπρίτζερτον, οι μεγάλες εταιρείες πνευματικής ιδιοκτησίας (IP) έχουν αποδειχθεί ικανές στο να ξεσηκώνουν τους θαυμαστές.

Εκτιμάται ότι πωλήθηκαν φέτος Λαμπούμπου αξίας 1 δις δολαρίων, ενώ το Visit Bath αναμένει ότι η δραματική σειρά του Netflix Μπρίτζερτον, θα συνεισφέρει περίπου 5 εκατομμύρια λίρες ετησίως στην τοπική οικονομία.

Από του χρόνου και μετά, οι έξυπνες μάρκες θα βασιστούν στην πνευματική ιδιοκτησία για να δημιουργήσουν διαρκή συνάφεια.

Στους πρωτοπόρους για αποδράσεις ποπ κουλτούρα περιλαμβάνεται ο Οργανισμός Τουρισμού της Σεούλ. Καινοτόμησε με ένα ολοκληρωμένο ταξίδι που περιστρέφεται γύρω από την ταινία «Κυνηγοί Δαιμόνων K-Pop» (KPop Demon Hunters).

Σε όλη την πόλη, οι θαυμαστές μπορούν να δημιουργήσουν δεσμούς φτιάχνοντας παραδοσιακά βραχιόλια με κόμπους που φορούν οι χαρακτήρες της ταινίας, τρώγοντας επιλεγμένα γεύματα ή συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Μάθετε χορό K-Pop» κοντά στο γραφικό ρέμα Τσεονγκγιετσέον.

Οι καθιερωμένες εκδηλώσεις θαυμαστών παρουσιάζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον.
Οι διεθνείς αναζητήσεις πτήσεων για ταξίδια προς το Σαν Ντιέγκο σε ΗΠΑ, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του «Κόμικς-Κον» (Comic-Con), έχουν αυξηθεί 9% για το 2026, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η σημασία της ποπ κουλτούρας θα επεκταθεί πολύ πέρα ​​από το 2026, με ορισμένους προορισμούς να ετοιμάζουν «ναούς» IP.

Το 2026 ξεκινά η κατασκευή του Universal Studios Great Britain (USGB). Πρόκειται για ένα προγραμματισμένο θεματικό πάρκο και θέρετρο της NBCUniversal στο Μπέντφορντσαϊρ της Αγγλίας.
Αυτός ο νέος σημαντικός προορισμός στην Ευρώπη -που θα περιλαμβάνει και ξενοδοχεία- θα ανοίξει γύρω στο 2031.

Για τις έξυπνες ταξιδιωτικές εταιρείες, οι εμπειρίες που βασίζονται σε IP επιτρέπουν στους επισκέπτες να ξεπεράσουν την γυάλινη οθόνη, αποτελώντας πύλες ανθρώπινης σύνδεσης που προσφέρουν ένα αίσθημα ανήκειν.

Επιλογή και διαμονή
Η άνοδος του Pick ‘n’ Stays (επιλογή και διαμονή) αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη μετατόπιση των τουριστών. Καθώς η ΑΙ επιταχύνεται, η εξατομίκευση δεν θα είναι πλέον κάτι ευχάριστο, αλλά το προεπιλεγμένο λειτουργικό σύστημα.

Μόλις η παραγωγική ΑΙ φτάσει σε μαζική υιοθέτηση -από ενσωματώσεις εντός εφαρμογής από την Meta και την Google– η περιήγηση σε αόριστες κατηγορίες όπως «τυπική» ή «premium» θα φαίνεται ολοένα και πιο ξεπερασμένη.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, τα ξενοδοχεία δίνουν στους ταξιδιώτες την ελευθερία να επιλέξουν κάθε λεπτομέρεια του δωματίου τους, είτε θέλουν έναν αναμορφωτή πιλάτες, στόρια συσκότισης, περιμετρικές οθόνες για βαθιά άσκηση, είτε ένα δωμάτιο λίγα βήματα από τον μπουφέ πρωινού.

Η εξατομίκευση στη φιλοξενία καθοδηγείται από την τεχνολογική καινοτομία, ιδίως από την εξέλιξη του βασικού λογισμικού του ξενοδοχείου που διαχειρίζεται τις κρατήσεις, τη διαθεσιμότητα δωματίων και τις τιμές σε όλα τα κανάλια διανομής.

Σε αυτό το νέο τοπίο, το Pick ‘n’ Stays δεν θα είναι ένα πλεονέκτημα. Θα αποτελέσει έναν ισχυρό παράγοντα διαφοροποίησης. Θα επιτρέπει στα ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα τους, προσφέροντας παράλληλα στους τουρίστες εξατομικευμένες διαμονές, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Πηγή: tourismtoday.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου