Ειδήσεις

ΕΣΥ: Τα sms των πολιτών θέτουν νέους κανόνες στους διοικητές των Νοσοκομείων – Κλειδί τα γρήγορα αντανακλαστικά

Με το βλέμμα στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι νοσηλευόμενοι, μετά την παραλαβή του σχετικού sms από το υπουργείο Υγείας για την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας, θα βρίσκονται από τον Νοέμβριο οι διοικητές των νοσοκομείων.

Τα «άριστα», «πολύ καλά» και «καλά» των πολιτών θα διαμορφώνουν την επιχειρησιακή ατζέντα των επικεφαλής των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ καθώς οι παρεμβάσεις τους και η πρόοδος που καταγράφεται στις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας θα κρίνουν και τη δική τους θητεία.

Το αποτέλεσμα της τρίμηνης εφαρμογής του ψηφιακού εργαλείου αυτοαξιολόγησης που έχουν ενεργοποιήσει το υπουργείο Υγείας και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την ΗΔΙΚΑ, παρουσιάστηκε χθες στην Αριστοτέλους, με τον υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη να επισημαίνει πως «με αυτό το εργαλείο τους διοικητές δεν τους αξιολογεί μόνον ο υπουργός, τους αξιολογούν και οι ασθενείς» και να χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη εφαρμογή ως «μία μεταρρύθμιση με ουσία που δυναμώνει τη φωνή των ασθενών».

Όπως ανέφερε, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, κυρία Λίλιαν Βιλδιρίδη, στην παρούσα φάση της εφαρμογής τα sms και τα ερωτηματολόγια που τα ακολουθούν, συνδέονται με 111 Νοσοκομεία και 631 Κλινικές σε όλη τη χώρα. Τα μηνύματα αποστέλλονται σε ενήλικες που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε δημόσιο νοσοκομείο και διαθέτουν άυλη συνταγογράφηση. «Τα παιδιατρικά, ογκολογικά και ψυχιατρικά νοσοκομεία και κλινικές θα ενταχθούν στο σύστημα αξιολόγησης στο τέλος του 2026, καθώς οι υπηρεσίες υγείας που παρέχουν είναι ιδιαίτερες και το περιεχόμενο των ερωτήσεων χρειάζεται να είναι στοχευμένο και προσαρμοσμένο σε αυτές» εξήγησε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι βαθμό έβαλαν οι πολίτες στα νοσοκομεία – Πού πήραν «άριστα» και πού κάτω από τη βάση

Εξετάσεις δίχως τέλος για τους διοικητές των νοσοκομείων – Τι τους ζητά το Υπουργείο Υγείας

Διοικώντας τα δημόσια νοσοκομεία: Από τη φροντίδα των ασθενών ως την αποδοτικότητα και τα έσοδα – Ένας ειδικός προτείνει
Από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου 80.000 sms απεστάλησαν σε ισάριθμους πολίτες σε όλη τη χώρα, με τους περίπου 14.800 να απαντούν στις 35 ερωτήσεις που περιέχει το ερωτηματολόγιο.

Οι 8 άξονες της αξιολόγησης εστιάζουν σε πτυχές της φροντίδας που έχουν σημασία για τον ίδιο τον ασθενή:

Προσβασιμότητα
Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)
Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
Η γνώση ύπαρξης των Γραφείων Εξυπηρέτησης στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης
Γενική / συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας.
Τα ερωτηματολόγια και η πρόσβαση

Τα ερωτηματολόγια σε αυτή τη φάση επεξεργάζονται και αναλύονται από το υπουργείο Υγείας, το οποίο έχει και την πλήρη εικόνα. Σύμφωνα με την κυρία Βιλδιρίδη, όμως από τον επόμενο μήνα θα έχουν όλοι οι διοικητές αυτόνομη πρόσβαση στα στοιχεία της αξιολόγησης σε ό,τι αφορά μόνο το νοσοκομείο που διοικούν. Αντίστοιχα οι διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ) θα έχουν την εικόνα για όλα τα νοσοκομεία της αρμοδιότητας τους.

Οι επικεφαλής των νοσοκομείων θα πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες που μπορεί να γίνουν από τους ίδιους, και σε κάθε περίπτωση να συνεργάζονται με τους επικεφαλής των ΥΠΕ και με το υπουργείο για την επίλυση των προβλημάτων που επισημαίνουν οι ασθενείς.

Οι νέες υποχρεώσεις των διοικητών 

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε χθες η ηγεσία του υπουργείου, παρουσιάζοντας το εργαλείο της αξιολόγησης, οι διοικητές πρέπει να:

Παρακολουθούν συστηματικά την πορεία των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης. Ενδεικτικά, να πραγματοποιούν συγκρίσεις ανά χρονικές περιόδους/ανά κλινικές/ανά άξονα αξιολόγησης/ ανά ερώτηση.
Λαμβάνουν μέτρα βελτίωσης, όπου τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δεν είναι ικανοποιητικά.
Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έλαβαν χάρη στην πραγματοποίηση συγκρίσεων σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
Καταρτίζουν και αποστέλλουν στην οικεία ΥΠΕ Ετήσια Έκθεση Αποτελεσμάτων Αξιολόγησης.
«Με τον νέο νόμο οι διοικητές αξιολογούνται και στα δύο χρόνια αν η αξιολόγησή τους είναι κακή, φεύγουν. Μέσα, λοιπόν, στην αξιολόγηση έχουμε προσθέσει το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης. Δηλαδή τους αξιολογούν και οι ασθενείς τους. Δίνουμε στους ασθενείς τη δύναμη να αξιολογούν τον διοικητή του κάθε νοσοκομείου. Θα κρίνονται στην πορεία στη βελτίωση των σκορ που καταγράφονται με βάση τα sms. Θα είναι η αφετηρία για να βελτιώνονται οι υπηρεσίες και η θέση τους» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Πηγή: ygeiamou.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου