Στο τελικό στάδιο βρίσκεται από το Υπερταμείο η επεξεργασία του σχεδίου παραχώρησης των 22 μικρότερων αεροδρομίων της χώρας που παραμένουν στον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς τα περισσότερα έχουν σοβαρές ανάγκες έργων αναβάθμισης και βελτίωσης των υπηρεσιών που παρέχουν.
Το 23ο από τα μικρότερα αεροδρόμια, το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» παραχωρείται με ξεχωριστή διαδικασία. Στον σχετικό διαγωνισμό του Υπερταμείου επικράτησε μια κοινοπραξία της γερμανικής Fraport (διαχειρίζεται ήδη τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας), του ομίλου Κοπελούζου και του ομίλου Κωνσταντακόπουλου. Μέχρι στιγμής, όμως, δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης, κάτι που αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του έτους.
Η δύσκολη άσκηση του Υπερταμείου αφορά τα αεροδρόμια σε Νάξο, Πάρο, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Αστυπάλαια, Χίο, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθο, Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα Αγχίαλο, Σύρο, Άραξο, Κάλυμνο, Ικαρία, Καστελόριζο, Κάσο, Λέρο και Σητεία. Τα τρία πρώτα αεροδρόμια έχουν και μεγάλο μερίδιο της συνολικής επιβατικής κίνησης των 22 αερολιμένων. Ελκυστικά θεωρούνται, επίσης, με βάση τις δυνατότητες αναβάθμισης, και τα αεροδρόμια της Σητείας, των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καρπάθου. Σημειώστε πως τα περισσότερα αεροδρόμια έχουν περιορισμένη κίνηση, ώστε να καταστούν ελκυστικά σε ιδιώτες, ενώ απαιτούν σοβαρά κονδύλια για την αναβάθμισή τους (αεροδιάδρομοι, κτίρια αεροσταθμών, κ.λπ.) αφού αρκετά λειτουργούν σήμερα υπό εντελώς παρωχημένες συνθήκες, σε σχέση με την τουριστική κίνηση που υποδέχονται.
Στο Υπερταμείο προσπαθούν, με σειρά συμβούλων, εδώ και πέντε χρόνια να βρουν το βέλτιστο μοντέλο παραχώρησης για τα 22 μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια. Κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει πληροφορίες περί της παραχώρησης σε δύο «πακέτα» (clusters), όπως συνέβη και με τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Ανεξάρτητα από το εάν η παραχώρηση γίνει σε ένα ή δύο clusters, το μίγμα των αεροδρομίων πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να περιλαμβάνουν αεροδρόμια με δυνατότητες ανάπτυξης και εσόδων και αεροδρόμια με περιορισμένες προοπτικές αναβάθμισης. Έτσι, τα έσοδα από τα ελκυστικά αεροδρόμια θα χρηματοδοτούν τα μικρότερα, που δεν έχουν και πολλές δυνατότητες ανάπτυξης.
Στην ουσία, οι επενδύσεις δε μπορούν να προχωρήσουν χωρίς να βάλει και το Δημόσιο το χέρι στην τσέπη. Έτσι, αναζητείται σχήμα στο οποίο το Δημόσιο πιθανώς θα διατηρήσει συμμετοχή και θα επενδύσει για τα έργα αναβάθμισης, ενώ ο ιδιώτης μέτοχος μπορεί να αναλάβει τη λειτουργία/συντήρηση. Ορισμένοι βλέπουν ένα μοντέλο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ως καλή λύση για την παραχώρηση. Ωστόσο, μέχρι στιγμής στο Υπερταμείο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους.
Οι Καναδοί μέτοχοι (η PSP) της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τους Ινδούς της GMR (θα διαχειρίζονται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης), η Metlen, η AKTOR, θεωρούνται ως πιθανοί διεκδικητές των 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων στον διαγωνισμό που ετοιμάζει το Υπερταμείο.
Πηγή: powergame.gr