Ειδήσεις

Αυξήθηκε 7,1% το κόστος των διακοπών τον Ιούνιο

Στο υψηλότερο σημείο του 2025 διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο, πλησιάζοντας επικίνδυνα το επίπεδο του 3%. Καθοριστικός παράγοντας για τη σημαντική άνοδο του δείκτη τιμών καταναλωτή ήταν οι ανατιμήσεις που καταγράφονται όχι μόνο στα τρόφιμα και στις υπηρεσίες, αλλά πλέον ξανά και στα ενεργειακά προϊόντα, μετά τις νέες γεωπολιτικές εντάσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε σε 2,8% τον Ιούνιο του 2025 έναντι 2,5% τον Μάιο. Η μηνιαία μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή ήταν 0,8%, μετά το 0,2% του Μαΐου, τη στασιμότητα του Απριλίου και την αύξηση κατά 1,4% τον Μάρτιο.

Η διαμόρφωση του πληθωρισμού στο 2,8% είναι απόρροια των παρακάτω αυξήσεων τιμών:

• 2,3% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά (2,2%), κρέατα (6%), νωπά ψάρια (9,7%), γαλακτοκομικά και αυγά (1,1%), φρούτα (8,1), λαχανικά (2,7%), ζάχαρη – σοκολάτες – γλυκά – παγωτά (6,7%), καφέ – κακάο – τσάι (10,8%). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο (-32,9%) και σάλτσες – καρυκεύματα (-6,2%).

H εκτόξευση του πληθωρισμού το 2022 μεγέθυνε τις ανισότητες
• 7,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών (11,4%), επισκευή και συντήρηση κατοικίας (7,3%), υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι (2,5%), ηλεκτρισμό (23,1%), φυσικό αέριο (4,4%).

• 4,9% στην ομάδα «Ενδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 7,1% στην ομάδα «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία (7%) και ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία (6,7%).

• 2% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα (2,4%), ιατρικά προϊόντα (2,1%), ιατρικές – οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (2,8%), νοσοκομειακή περίθαλψη (0,6%).

Η μηνιαία μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή ήταν 0,8%, μετά το 0,2% του Μαΐου.
• 2,2% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες (2,4%).

Φόβοι για κύμα ανατιμήσεων από τον Ιούλιο
• 2,6% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (2,1%), δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (3,1%).

Σημαντική αύξηση τιμών παρατηρείται επίσης σε ετήσια βάση σε αρκετές ακόμη υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας (7,7%), τα ασφάλιστρα υγείας (7%), οι οικιακές υπηρεσίες (5,2%), τα κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (4,1%).

Η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή σε μηνιαία βάση, δηλαδή τον Ιούνιο του 2025 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2025, οφείλεται κυρίως στις ακόλουθες αυξήσεις τιμών:

– Κατά 0,8% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω κυρίως των αυξήσεων τιμών στα αυγά (3,6%), το ελαιόλαδο (2,1%), τα νωπά φρούτα (11,6%), τις σοκολάτες – προϊόντα σοκολάτας (4,3%).
– Κατά 1,3% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών (0,9%), επισκευή και συντήρηση κατοικίας (1,5%), ηλεκτρισμό (3,6%).

– Κατά 2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά (1,5%), άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά (0,9%), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (9,2%).

– Κατά 1,0% στην ομάδα «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία (0,4%) και ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία (9,8%).

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου