• Απόκρυψη τιμών, ψεύτικες χρεώσεις, πίεση για μετρητά και «περίεργες» πρακτικές από προσωπικό • Η Daily Mail αποκαλύπτει τακτικές που στοχεύουν ανυποψίαστους τουρίστες στην καρδιά της Ρόδου
Σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής MailOnline, τουρίστες —κυρίως Βρετανοί— καταγγέλλουν πως έπεσαν θύματα υπερβολικών χρεώσεων, αδιαφάνειας στις τιμές και επιτήδειων πρακτικών από εστιατόρια και μπαρ στην παλιά πόλη της Ρόδου.
Η ρεπόρτερ της εφημερίδας ταξίδεψε επί τόπου και επισκέφθηκε ορισμένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία του νησιού. Αν και η Ρόδος παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, φαίνεται πως συγκεκριμένα καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια ή την ευγένεια των τουριστών για να τους χρεώσουν υπερβολικά για βασικά ποτά και φαγητό.
Τα «κόλπα» που καταγγέλλονται
Η έρευνα αποκάλυψε μια σειρά μεθοδεύσεων, πολλές εκ των οποίων φαίνεται να επαναλαμβάνονται σε διάφορα καταστήματα της περιοχής. Μεταξύ άλλων:
• Μενού χωρίς τιμές: Πολλά καταστήματα δεν αναγράφουν τιμές ή μεγέθη στα μενού, αφήνοντας το προσωπικό να «ερμηνεύει» την παραγγελία όπως θέλει.
• Αλλαγή επωνυμιών: Ορισμένα εστιατόρια αλλάζουν συχνά όνομα και ταμπέλα, προσπαθώντας να αποσείσουν κακές κριτικές στο διαδίκτυο.
• Ψεύτικες δηλώσεις για μεγέθη: Σερβιτόροι ισχυρίζονται ψευδώς ότι το μικρότερο ποτήρι μπύρας είναι 1 λίτρο, ή ότι το «κανονικό» ποτό είναι ένα fishbowl.
• Άρνηση ηλεκτρονικής πληρωμής: Συνήθης είναι η πρόφαση ότι το POS «δεν λειτουργεί» και ζητείται πληρωμή αποκλειστικά με μετρητά.
• Κρυφές χρεώσεις: Χωρίς προειδοποίηση, χρεώνονται συνοδευτικά όπως ψωμί ή τζατζίκι, ακόμη και όταν δεν ζητηθούν.
• Έλλειψη αποδείξεων: Πολλοί τουρίστες δήλωσαν ότι δεν τους δόθηκαν λογαριασμοί ή ότι ήταν ασαφείς, χειρόγραφα και μόνο στα ελληνικά.
• Επίμονο σέρβις: Υπάλληλοι φέρνουν ποτά στο τραπέζι χωρίς παραγγελία, πιέζοντας τους πελάτες να τα αποδεχθούν.
Παραδείγματα εξαπάτησης
Η ρεπόρτερ της MailOnline περιγράφει περιστατικά σε έξι καταστήματα τα οποία κατονομάζει (υπάρχουν και video) όπου:
• Της δόθηκε μενού μόνο με φωτογραφίες και χωρίς τιμές. Όταν ρώτησε για την μπύρα, της είπαν ότι διατίθεται μόνο σε 1 λίτρο, έναντι 10 ευρώ, και ζήτησαν μετρητά λόγω «βλάβης» στο POS.
• Της πρόσφεραν κοκτέιλ 10 ευρώ, αλλά προστέθηκαν χρεώσεις για ψωμί και ντιπ χωρίς ενημέρωση. Και πάλι, της ζητήθηκε να πληρώσει με μετρητά από το κοντινότερο ATM.
• Σε άλλο κατάστημα, παρήγγειλε φαγητό, αλλά της έφεραν άλλα πιάτα και ποτά, με την προσπάθεια να την πείσουν να τα κρατήσει. Της πρόσθεσαν ποτά που δεν είχε ζητήσει, ενώ ο λογαριασμός ήταν ασαφής και χωρίς αναλυτική αναγραφή.
• Της έφεραν Coca-Cola σε «μεγάλο ποτήρι» που υποτίθεται ότι ισοδυναμούσε με δύο κουτάκια, αλλά το περιεχόμενο ήταν ένα λίτρο αραιωμένο αναψυκτικό.
• Της σερβιρίστηκε τεράστιο fishbowl παρά την παραγγελία για «μικρό κοκτέιλ», χωρίς δυνατότητα αντικατάστασης.
Αντιδράσεις τουριστών
Αρκετοί τουρίστες δήλωσαν απογοητευμένοι και εξαπατημένοι. Ένα ζευγάρι πλήρωσε 60 ευρώ για δύο κοκτέιλ που δεν είχε παραγγείλει, ενώ άλλη παρέα πλήρωσε 150 ευρώ για γύρο ποτών εννέα ατόμων, παρά την αρχική ενημέρωση ότι κάθε μπύρα κοστίζει 6 ευρώ.
«Ήταν απλά fishbowls που μας τα φόρτωσαν χωρίς να ρωτήσουν. Πραγματικά νιώθεις ότι σε παγιδεύουν», δήλωσαν.
Άλλοι τουρίστες, πιο ενημερωμένοι, αναζήτησαν εκ των προτέρων πληροφορίες και απέφυγαν τις παγίδες, αναφέροντας ότι είναι ζήτημα ενημέρωσης και προσοχής.
Το πρόβλημα δεν είναι μεμονωμένο
Η συχνότητα των περιστατικών και η επαναλαμβανόμενη χρήση των ίδιων τεχνικών δείχνουν ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις. Πρόκειται για καλά οργανωμένες μεθόδους εκμετάλλευσης, εστιασμένες κυρίως σε τουρίστες που δεν γνωρίζουν τη γλώσσα ή τις τιμές.
Η τοπική κοινωνία καλείται να προστατεύσει τη φήμη του νησιού, που στηρίζεται στον τουρισμό, διασφαλίζοντας ότι οι επισκέπτες θα έχουν μια τίμια και ευχάριστη εμπειρία.
Η ανάγκη για σαφή ενημέρωση, ελέγχους και αυστηρότερη εποπτεία είναι επιτακτική, προκειμένου η Ρόδος να παραμείνει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως — χωρίς σκιές και παγίδες.