Τοπικές Ειδήσεις

Ο Μάνος Κόνσολας στηρίζει την πρόταση του Δήμου Ηρωικής Νήσου Κάσου για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού

Με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, κ. Μάνος Κόνσολας, ενισχύει και με τις δικές του προτάσεις το αίτημα του Δήμου της Ηρωικής Νήσου Κάσου για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού.

Όπως αναφέρει, για τους πολίτες της Κάσου είναι σημαντικό να υπάρχει μια ορθολογική, από πλευράς αριθμού δρομολογίων, ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Πηγάδια Καρπάθου προκειμένου οι κάτοικοι της Κάσου να μπορούν να διεκπεραιώσουν διοικητικής φύσεως υποθέσεις τους αλλά και για λόγους δημόσιας υγείας.

Επισημαίνει ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Καρπάθου και Κάσου συνήθως χαρακτηρίζονται από ισχυρούς ανέμους εντάσεως 5, 6 και 7 μποφόρ, γεγονός που απαιτεί ένα πλοίο που θα μπορεί να ταξιδεύει με ασφάλεια και ταχύτητα σε αυτές τις καιρικές συνθήκες.

Ο κ. Κόνσολας ζητά, ενόψει της προκήρυξης που θα εκδοθεί από το Υπουργείο για τη δρομολογιακή περίοδο 2025-2026, την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του πλοίου που θα συνδέει την Κάσο με τα Πηγάδια Καρπάθου αλλά και την αύξηση του αριθμού των δρομολογίων, ως εξής:

– το ολικό μήκος του πλοίου που θα εξυπηρετεί τη γραμμή να είναι μεταξύ 20 και 25 μέτρων , να μπορεί να αναπτύσσει άνω των 25 κόμβων και να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 60 επιβατών το χειμώνα και 75 το καλοκαίρι.

– ο αριθμός των δρομολογίων να αυξηθεί από 4 σε 7 την εβδομάδα και οι ώρες εκτέλεσης των δρομολογίων θα πρέπει να προγραμματιστούν σε ώρες ανάλογες με τις ώρες των αεροπορικών δρομολογίων Κάρπαθος-Αθήνα – Κάρπαθος προκειμένου να υπάρχει ανταπόκριση (στη φιλοσοφία συνδυασμένων μεταφορών) και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Παράλληλα, ο Μάνος Κόνσολας επαναφέρει την πρότασή του για τη δωρεάν ενδονησιωτική μετακίνηση των κατοίκων των μικρών νησιών προς τα μεγαλύτερα με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με την ένταξη της Διπλής Νησιωτικότητας στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων και με  δεδομένο ότι οι πολίτες της Κάσου είναι αναγκασμένοι συχνά να μεταβαίνουν στην Κάρπαθο ή στην Κρήτη για διοικητικές υποθέσεις ή για λόγους υγείας.

Το πλήρες κείμενο της κοινοβουλευτικής παρέμβασης του Μάνου Κόνσολα προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι το ακόλουθο:

Κύριε Υπουργέ,

Είναι δεδομένο ότι  αντιλαμβάνεστε τη σημασία που έχει η αξιόπιστη και τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία για ένα νησί, όπως η Κάσος, και ιδιαίτερα η σύνδεσή της με το μεγαλύτερο νησί που βρίσκεται εγγύτερά της, όπως είναι η Κάρπαθος.

Για τους πολίτες της Ηρωικής Νήσου Κάσου είναι σημαντικό να υπάρχει μια ορθολογική – από πλευράς αριθμού δρομολογίων – ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Πηγάδια Καρπάθου προκειμένου οι κάτοικοί της να μπορούν να διεκπεραιώσουν διοικητικής φύσεως υποθέσεις τους αλλά και για λόγους δημόσιας υγείας.

Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Καρπάθου και Κάσου συνήθως χαρακτηρίζονται από ισχυρούς ανέμους εντάσεως 5, 6 και 7 μποφόρ.

Το γεγονός αυτό απαιτεί ένα πλοίο που θα μπορεί να ταξιδεύει με ασφάλεια και ταχύτητα σε αυτές τις καιρικές συνθήκες.

Η πρόταση που έχει κατατεθεί από το Δήμο Ηρωικής Νήσου Κάσου, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, προβλέπει και ενόψει της προκήρυξης που θα εκδοθεί από το Υπουργείο για τη δρομολογιακή περίοδο 2025-2026, την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του πλοίου που θα συνδέει την Κάσο με τα Πηγάδια Καρπάθου αλλά και την αύξηση του αριθμού των δρομολογίων.

Συγκεκριμένα, προτείνεται το ολικό μήκος του πλοίου που θα εξυπηρετεί τη γραμμή να είναι μεταξύ 20 και 25 μέτρων, να μπορεί να αναπτύσσει άνω των 25 κόμβων και να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 60 επιβατών το χειμώνα και 75 το καλοκαίρι.

Σε ό, τι αφορά στον αριθμό των δρομολογίων είναι δεδομένο ότι οι αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν επιβάλλουν την αύξηση των δρομολογίων από τέσσερα σε επτά την εβδομάδα.

Οι ώρες εκτέλεσης των δρομολογίων θα πρέπει να προγραμματιστούν σε ώρες ανάλογες με τις ώρες των αεροπορικών δρομολογίων Κάρπαθος-Αθήνα-Κάρπαθος προκειμένου να υπάρχει ανταπόκριση (στη φιλοσοφία συνδυασμένων μεταφορών) και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Με δεδομένο το γεγονός ότι οι πολίτες της Κάσου είναι αναγκασμένοι συχνά να μεταβαίνουν στην Κάρπαθο ή στην Κρήτη για διοικητικές υποθέσεις ή για λόγους υγείας, επαναφέρω την πρότασή μου για να εξεταστεί από το Υπουργείο η εφαρμογή της αρχής της Διπλής Νησιωτικότητας για τη δωρεάν ενδονησιωτική μετακίνηση των κατοίκων μικρών  νησιών  προς τα μεγαλύτερα νησιά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

 

1. Ποιες είναι οι προθέσεις και ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ηρωικής Νήσου Κάσου με τα Πηγάδια Καρπάθου;

2. Εξετάζει η Πολιτεία τη δωρεάν ενδονησιωτική μετακίνηση των κατοίκων  των μικρών νησιών προς τα μεγαλύτερα  με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, εντάσσοντας τη Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων;

 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου