ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΝΦΙΑ: Οι όροι για έκπτωση 10%

news room 1 λεπτό ανάγνωση
κατοικία

Αλ­λα­γές στο Ε9 σε 10 βή­μα­τα για απο­φυ­γή επι­βα­ρύν­σε­ων

Να διορ­θώ­σουν λάθη και πα­ρα­λεί­ψεις που μπο­ρούν να οδη­γή­σουν στη μεί­ω­ση του εκ­κα­θα­ρι­στι­κού καλεί, λίγο πριν από την εκ­κα­θά­ρι­ση του νέου ΕΝΦΙΑ, η φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των. Οι αλ­λα­γές αυτές θα πρέ­πει να γί­νουν μέχρι τις 31 Μαρ­τί­ου 2024. Μέχρι την ανω­τέ­ρω ημε­ρο­μη­νία έχουν τη δυ­να­τό­τη­τα να προ­χω­ρή­σουν σε αλ­λα­γές στο Ε9 όσοι το προη­γού­με­νο έτος αγό­ρα­σαν ή απέ­κτη­σαν με γο­νι­κή πα­ρο­χή, δωρεά ή κλη­ρο­νο­μιά κά­ποιο ακί­νη­το, καθώς και όσοι πού­λη­σαν ή με­τα­βί­βα­σαν στα παι­διά τους ή στα εγ­γό­νια τους ακί­νη­τα.

Δεν ισχύ­ει όμως το ίδιο για τους 100.000 ιδιο­κτή­τες οι οποί­οι μετά τον Ιού­λιο του 2023 αγό­ρα­σαν ή πού­λη­σαν ακί­νη­το. Για αυ­τούς το Ε9 έχει ήδη συ­μπλη­ρω­θεί αυ­τό­μα­τα με βάση τα στοι­χεία του myPROPERTY. Στην πε­ρί­πτω­ση αυτή οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα πρέ­πει μόνο να ελέγ­ξουν το Ε9 και εάν δεν έχουν άλλες με­τα­βο­λές στην πε­ριου­σια­κή τους ει­κό­να δεν χρειά­ζε­ται να κά­νουν καμία άλλη κί­νη­ση. Ση­μειώ­νε­ται ότι στις προ­θέ­σεις του οι­κο­νο­μι­κού επι­τε­λεί­ου και της ΑΑΔΕ είναι να προ­χω­ρή­σει αμέ­σως την εκ­κα­θά­ρι­ση και να αναρ­τη­θούν τα ση­μειώ­μα­τα του ΕΝΦΙΑ έως τις 15 Απρι­λί­ου στο Taxis, ώστε να κα­τα­βλη­θεί η πρώτη δόση στα τέλη Απρι­λί­ου και η τε­λευ­ταία στα τέλη Φε­βρουα­ρί­ου 2025 (σε 11 δό­σεις).

Σε 11 δό­σεις η εξό­φλη­ση του ΕΝΦΙΑ – Πότε θα στα­λούν τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά

Πώς θα συ­μπλη­ρώ­σε­τε – διορ­θώ­σε­τε το Ε9

1. Επι­λέξ­τε το έτος που θέ­λε­τε να υπο­βά­λε­τε Ε9 και από τις δια­θέ­σι­μες ενέρ­γειες της αρ­χι­κής σε­λί­δας επι­λέξ­τε «δη­μιουρ­γία δή­λω­σης Ε9» για να προ­βεί­τε στις απα­ραί­τη­τες τρο­πο­ποι­ή­σεις της πε­ριου­σια­κής σας κα­τά­στα­σης.

2. Μπο­ρεί­τε να ει­σα­γά­γε­τε / με­τα­βά­λε­τε / δια­γρά­ψε­τε ακί­νη­το των πι­νά­κων 1 (κτί­σμα­τα και οι­κό­πε­δα) και 2 (γή­πε­δα).

3. Εάν ει­σα­γά­γε­τε ακί­νη­το, συ­μπλη­ρώ­στε όλα τα υπο­χρε­ω­τι­κά πεδία που αφο­ρούν τα πε­ρι­γρα­φι­κά στοι­χεία του ακι­νή­του (τε­τρα­γω­νι­κά μέτρα, είδος εμπράγ­μα­του δι­καιώ­μα­τος, πο­σο­στό συ­νι­διο­κτη­σί­ας κ.λπ.) και επί­σης κάντε γε­ω­γρα­φι­κό εντο­πι­σμό του ακι­νή­του είτε μέσω επι­λο­γής του νομού, δη­μο­τι­κού δια­με­ρί­σμα­τος και δρό­μων οι­κο­δο­μι­κού τε­τρα­γώ­νου είτε μέσω επι­λο­γής ανοίγ­μα­τος του χάρτη αντι­κει­με­νι­κού προσ­διο­ρι­σμού αξίας ακι­νή­των.

Στό­χος της ΑΑΔΕ, να αναρ­τη­θούν τα ση­μειώ­μα­τα του ΕΝΦΙΑ έως τις 15 Απρι­λί­ου στο Taxis.

4. Για αλ­λα­γή σε ακί­νη­το τρο­πο­ποι­ή­στε μόνο τα πε­ρι­γρα­φι­κά στοι­χεία για τα οποία απαι­τεί­ται τρο­πο­ποί­η­ση.

5. Από το έτος 2013 και μετά, κατά την ορι­στι­κή υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ων Ε9 ζη­τεί­ται υπο­χρε­ω­τι­κά η ανα­γρα­φή του αριθ­μού πα­ρο­χής ρεύ­μα­τος στα κτί­σμα­τα στα οποία έχετε πλήρη κυ­ριό­τη­τα ή επι­καρ­πία.

6. Από το έτος 2014 και μετά, ανά­λο­γα με την αιτία ει­σα­γω­γής / με­τα­βο­λής / δια­γρα­φής ακι­νή­του που θα επι­λέ­ξε­τε, θα πρέ­πει να συ­μπλη­ρώ­σε­τε τα υπο­χρε­ω­τι­κά πεδία που ζη­τού­νται και αφο­ρούν στοι­χεία συμ­βο­λαί­ων (αριθ­μός και ημε­ρο­μη­νία συμ­βο­λαί­ου, ΑΦΜ συμ­βο­λαιο­γρά­φου), στοι­χεία δια­θή­κης εφό­σον υπάρ­χει (αριθ­μός και ημε­ρο­μη­νία δη­μο­σί­ευ­σης, ημε­ρο­μη­νία θα­νά­του) κ.λπ.

7. Κατά την ορι­στι­κή υπο­βο­λή δή­λω­σης Ε9 μπο­ρεί να ζη­τη­θεί η με­τα­βο­λή συ­γκε­κρι­μέ­νων ακι­νή­των λόγω ελ­λεί­ψε­ων στα στοι­χεία τους.

8. Οποια­δή­πο­τε ενέρ­γεια κά­νε­τε, απο­θη­κεύ­ε­ται προ­σω­ρι­νά.

9. Οταν ολο­κλη­ρώ­σε­τε τις με­τα­βο­λές της πε­ριου­σια­κής σας κα­τά­στα­σης, ελέγ­ξτε το πώς έχει δια­μορ­φω­θεί μέσω της προ­ε­πι­σκό­πη­σης πε­ριου­σια­κής κα­τά­στα­σης.

10. Επι­λέξ­τε ορι­στι­κή υπο­βο­λή της δή­λω­σης Ε9 και εάν επι­θυ­μεί­τε, με­τα­φο­ρά της δή­λω­σης στο επό­με­νο έτος.

Η δια­δι­κα­σία μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ κατά 10% μέσω της ασφά­λι­σης

Εκ­πτω­ση 10% από τον ΕΝΦΙΑ θα κερ­δί­σουν όσοι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των είχαν ασφα­λί­σει τις κα­τοι­κί­ες τους το 2023, υπο­βάλ­λο­ντας μέχρι τις 22 Φε­βρουα­ρί­ου αί­τη­ση στην πλατ­φόρ­μα myPROPERTY. Αμέ­σως μετά η ΑΑΔΕ θα ζη­τή­σει από τις ασφα­λι­στι­κές εται­ρεί­ες να κά­νουν την αντι­στοί­χι­ση με τα συμ­βό­λαια έως τις 11 Μαρ­τί­ου. Εφό­σον όλα είναι σωστά, η φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση θα προ­χω­ρή­σει στην έκ­δο­ση των εκ­κα­θα­ρι­στι­κών του ΕΝΦΙΑ, με τον φόρο φέτος να εξο­φλεί­ται σε έως 11 δό­σεις, εκ των οποί­ων η πρώτη τον Απρί­λιο και η τε­λευ­ταία τον Φε­βρουά­ριο του 2025. Σύμ­φω­να με την από­φα­ση για τη χο­ρή­γη­ση της μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ, ο φο­ρο­λο­γού­με­νος υπο­χρε­ού­ται κάθε χρόνο να υπο­βάλ­λει αί­τη­ση μέσω της εφαρ­μο­γής myPROPERTY με τους προ­σω­πι­κούς του κω­δι­κούς Τaxisnet, στην οποία επι­λέ­γει έναν ή πε­ρισ­σό­τε­ρους ΑΤΑΚ που αντι­στοι­χούν στην ασφα­λι­σμέ­νη κα­τοι­κία και τους συ­σχε­τί­ζει με τον αριθ­μό του αντί­στοι­χου ασφα­λι­στη­ρί­ου συμ­βο­λαί­ου.

Σε πε­ρί­πτω­ση που στην ίδια κα­τοι­κία αντι­στοι­χούν πε­ρισ­σό­τε­ρα ασφα­λι­στή­ρια συμ­βό­λαια της ίδιας ή δια­φο­ρε­τι­κής ασφα­λι­στι­κής επι­χεί­ρη­σης ή ανα­νε­ώ­σεις ή τρο­πο­ποι­ή­σεις του ασφα­λι­στη­ρί­ου συμ­βο­λαί­ου, η δια­δι­κα­σία επα­να­λαμ­βά­νε­ται για κάθε αριθ­μό συμ­βο­λαί­ου. Το ίδιο ισχύ­ει και στην πε­ρί­πτω­ση που ο φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει πε­ρισ­σό­τε­ρες ασφα­λι­σμέ­νες κα­τοι­κί­ες.

Εφό­σον ο λή­πτης της ασφά­λι­σης είναι δια­φο­ρε­τι­κός από το φυ­σι­κό πρό­σω­πο που έχει δι­καί­ω­μα στην ασφα­λι­σμέ­νη κα­τοι­κία (ασφά­λι­ση για λο­γα­ρια­σμό τρί­του), καθώς και σε πε­ρί­πτω­ση που, εκτός από τον λήπτη της ασφά­λι­σης, έχουν δι­καί­ω­μα στην ασφα­λι­σμέ­νη κα­τοι­κία και άλλα φυ­σι­κά πρό­σω­πα (ασφά­λι­ση ιδίου και για λο­γα­ρια­σμό τρί­του), ο λή­πτης της ασφά­λι­σης κα­τα­χω­ρί­ζει στην εφαρ­μο­γή myPROPERTY τους ΑΦΜ των συ­γκε­κρι­μέ­νων προ­σώ­πων, τα οποία ενη­με­ρώ­νο­νται με μή­νυ­μα ηλε­κτρο­νι­κού τα­χυ­δρο­μεί­ου και υπο­βάλ­λουν αί­τη­ση για τη χο­ρή­γη­ση της μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ με τους προ­σω­πι­κούς τους κω­δι­κούς Τaxisnet.

Με την υπο­βο­λή της αί­τη­σης ο φο­ρο­λο­γού­με­νος δη­λώ­νει υπεύ­θυ­να ότι τα στοι­χεία της αί­τη­σής του είναι ακρι­βή και αληθή και πα­ρέ­χει τη συ­ναί­νε­σή του για τη δια­βί­βα­ση των απα­ραί­τη­των στοι­χεί­ων των ασφα­λι­σμέ­νων κα­τοι­κιών προς την ασφα­λι­στι­κή επι­χεί­ρη­ση με την οποία έχει συ­να­φθεί το σχε­τι­κό ασφα­λι­στή­ριο συμ­βό­λαιο, προ­κει­μέ­νου αυτή να επι­βε­βαιώ­σει την αντι­στοί­χι­ση των ακι­νή­των με το ασφα­λι­στή­ριο συμ­βό­λαιο.

Οσοι ιδιο­κτή­τες είχαν ασφα­λί­σει τις κα­τοι­κί­ες τους το 2023 πρέ­πει να υπο­βά­λουν μέχρι τις 22 Φε­βρουα­ρί­ου αί­τη­ση στην πλατ­φόρ­μα myPROPERTY.

Ση­μειώ­νε­ται ότι η έκ­πτω­ση 10% πα­ρέ­χε­ται σε όσους έχουν ασφα­λί­σει τα ακί­νη­τά τους (για σει­σμό, πυρ­κα­γιά και πλημ­μύ­ρες) για το σύ­νο­λο της χρο­νιάς. Σε δια­φο­ρε­τι­κή πε­ρί­πτω­ση η έκ­πτω­ση είναι ανα­λο­γι­κή με τον χρόνο ασφά­λι­σης, αλλά με ελά­χι­στο χρο­νι­κό διά­στη­μα τους 3 μήνες τον χρόνο. Αυτό ση­μαί­νει ότι για ασφά­λι­ση για 12 μήνες ο ΕΝΦΙΑ μειώ­νε­ται 10%, για 9 μήνες εφαρ­μό­ζε­ται έκ­πτω­ση 7,5%, για 6 μήνες η έκ­πτω­ση πε­ριο­ρί­ζε­ται στο 5% και για 3 μήνες στο 2,5%, ενώ δεν ισχύ­ει καμία μεί­ω­ση για κα­τοι­κί­ες που ασφα­λί­ζο­νται για διά­στη­μα μι­κρό­τε­ρο των τριών μηνών τον χρόνο.

Η έκ­πτω­ση χο­ρη­γεί­ται με τις πα­ρα­κά­τω προ­ϋ­πο­θέ­σεις:

1. Η κα­τοι­κία να είναι ασφα­λι­σμέ­νη σε ασφα­λι­στι­κή επι­χεί­ρη­ση που είναι εγ­γε­γραμ­μέ­νη στο Μη­τρώο Ασφα­λι­στι­κών Επι­χει­ρή­σε­ων που τη­ρεί­ται στη Διεύ­θυν­ση Επο­πτεί­ας Ιδιω­τι­κής Ασφά­λι­σης της Τρά­πε­ζας της Ελ­λά­δος.

2. Η ασφά­λι­ση να κα­λύ­πτει σω­ρευ­τι­κά τους ασφα­λι­στι­κούς κιν­δύ­νους σει­σμού, πυρ­κα­γιάς και πλημ­μύ­ρας για χρο­νι­κό διά­στη­μα του­λά­χι­στον τριών μηνών εντός του ίδιου έτους.

3. Το ασφα­λι­σμέ­νο κε­φά­λαιο και για τους τρεις κιν­δύ­νους να κα­λύ­πτει το σύ­νο­λο της αξίας ανα­κα­τα­σκευ­ής του κτί­σμα­τος ή των κτι­σμά­των που απο­τε­λούν την κα­τοι­κία. Για τον υπο­λο­γι­σμό της αξίας ανα­κα­τα­σκευ­ής λαμ­βά­νε­ται υπόψη η συ­νο­λι­κή επι­φά­νεια των κύ­ριων και βοη­θη­τι­κών χώρων της κα­τοι­κί­ας. Η αξία ανα­κα­τα­σκευ­ής της κα­τοι­κί­ας ορί­ζε­ται σε 1.000 ευρώ ανά τε­τρα­γω­νι­κό μέτρο, ενώ ει­δι­κά για το 2024 η αξία ανα­κα­τα­σκευ­ής της κα­τοι­κί­ας ορί­ζε­ται σε 900 ευρώ ανά τε­τρα­γω­νι­κό μέτρο.

Πηγή kathimerini.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.