ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ περισσότεροι από 400.000 ελεύθεροι επαγγελματίες

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΦΠΑ

Με­γά­λη ανα­τρο­πή στο κα­θε­στώς έντα­ξης του ΦΠΑ χι­λιά­δων ελεύ­θε­ρων επαγ­γε­μα­τιών, δρο­μο­λο­γεί το οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο. Όπως είχε γρά­ψει η «Η» στις 14 Ιου­λί­ου, η κυ­βέρ­νη­ση έχει σχέ­διο για την απαλ­λα­γή από το κα­θε­στώς ΦΠΑ πε­ρισ­σο­τέ­ρων των 400.000 επι­χει­ρή­σε­ων που έχουν χα­μη­λό τζίρο.

Ου­σια­στι­κά θα δί­νε­ται η δυ­να­τό­τη­τα σε όσες επι­χει­ρή­σεις και ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες έχουν τζίρο μέχρι 10.000 ευρώ να επι­λέ­γουν αν θα μεί­νουν στο κα­θε­στώς ή αν θα εξαι­ρού­νται από τις τρι­μη­νιαί­ες δη­λώ­σεις ΦΠΑ.

Όπως υπο­λο­γί­ζε­ται, πε­ρί­που 420.000 είναι οι επι­χει­ρή­σεις και οι επαγ­γελ­μα­τί­ες που έχουν χα­μη­λό τζίρο και θα μπο­ρούν από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2015 να εξαι­ρε­θούν από το κα­θε­στώς ΦΠΑ.

Συ­νο­λι­κά πε­ρί­που 1.000.000 ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες και επι­χει­ρή­σεις κα­λού­νται σε μη­νιαία ή τρι­μη­νιαία βάση, ανά­λο­γα με τον τύπο βι­βλί­ων που τη­ρούν, να υπο­βάλ­λουν πε­ριο­δι­κές δη­λώ­σεις ΦΠΑ. Το 42% αυτών έχουν ετή­σιο τζίρο έως 10.000 ευρώ και συ­νή­θως δι­καιού­νται επι­στρο­φής ΦΠΑ, με την εκ­κα­θά­ρι­ση της δή­λω­σής τους.

Αν ένας ελεύ­θε­ρος επαγ­γελ­μα­τί­ας επι­λέ­ξει από 1η Ια­νουα­ρί­ου 2015 να εξαι­ρε­θεί, όταν πα­ρέ­χει τις υπη­ρε­σί­ες του δεν θα χρε­ώ­νει ΦΠΑ. Για πα­ρά­δειγ­μα, η από­δει­ξη που θα κόψει ένας υδραυ­λι­κός δεν θα έχει επι­βά­ρυν­ση ΦΠΑ. Ο συ­γκε­κρι­μέ­νος επαγ­γελ­μα­τί­ας, ο οποί­ος δεν θα επι­βα­ρύ­νε­ται πλέον με τον ΦΠΑ, αν αγο­ρά­ζει υλικά τα οποία πω­λού­νται από υπο­κεί­με­νο σε κα­θε­στώς ΦΠΑ, θα πλη­ρώ­νει το κό­στος το προ­ϊ­ό­ντος συν τον ανα­λο­γού­ντα ΦΠΑ. Ο ΦΠΑ που κα­τέ­βα­λε όμως, δεν θα μπο­ρεί να εκ­πέ­σει.

Όπως είχε γρά­ψει η «Η», υπήρ­χαν σκέ­ψεις για κα­θιέ­ρω­ση με­γα­λύ­τε­ρου ποσού, ακόμη και μέχει 25.000 ευρώ για την απαλ­λα­γή από τον ΦΠΑ, ωστό­σο, προ­κρί­νε­ται το σε­νά­ριο των 10.000 ευρώ. Αν ίσχυε το με­γα­λύ­τε­ρο ποσό τότε δεν θα υπέ­βαλ­λαν δη­λώ­σεις πε­ρισ­σό­τε­ρες από 520.000 επι­χει­ρή­σεις και ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες.

Το εντυ­πω­σια­κό στοι­χείο σε αυτήν την πρό­τα­ση είναι οι μι­κρές απώ­λειες εσό­δων που εκτι­μά­ται ότι θα έχει το Δη­μό­σιο. Από αυτό το 52% των επι­τη­δευ­μα­τιών ει­σπράτ­τε­ται μόλις το 4% των συ­νο­λι­κών εσό­δων ΦΠΑ, καθώς στη συ­ντρι­πτι­κή πλειο­νό­τη­τα των επι­χει­ρή­σε­ων το ισο­ζύ­γιο ει­σπρά­ξε­ων και πλη­ρω­μών ΦΠΑ οδη­γεί σε επι­στρο­φές φόρου.

Για τζίρο έως 10.000 ευρώ σχε­δόν καμία επι­χεί­ρη­ση ή ελεύ­θε­ρος επαγ­γελ­μα­τί­ας δεν απο­δί­δει ΦΠΑ, αλλά στο σύ­νο­λό τους ει­σπράτ­τουν επι­στρο­φές καθώς ο φόρος που έχουν ει­σπρά­ξει είναι μι­κρό­τε­ρος από αυτόν που έχουν κα­τα­βά­λει.

Στην πε­ρί­πτω­ση αυτή πά­ντως όσοι τε­λι­κά εξαι­ρε­θούν, και με βάση το ση­με­ρι­νό σύ­στη­μα δι­καιού­νται επι­στρο­φή ΦΠΑ, δεν θα την παίρ­νουν, αλλά πα­ράλ­λη­λα θα απαλ­λα­γούν από την υπο­χρέ­ω­ση υπο­βο­λής δη­λώ­σε­ων και το κό­στος που συ­νε­πά­γε­ται.

Ει­δι­κό­τε­ρα, οι αλ­λα­γές που προ­ω­θού­νται είναι οι εξής:

* Κα­ταρ­γεί­ται η υπο­χρέ­ω­ση υπο­βο­λής εκ­κα­θα­ρι­στι­κής δή­λω­σης ΦΠΑ για δια­χει­ρι­στι­κές πε­ριό­δους που λή­γουν την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2014 και εφε­ξής. Ση­μειώ­νε­ται ότι η εκ­κα­θα­ρι­στι­κή δή­λω­ση δεν είναι τί­πο­τα πε­ρισ­σό­τε­ρο από μια σύ­νο­ψη των πε­ριο­δι­κών δη­λώ­σε­ων που υπο­βάλ­λο­νται ανά μήνα ή ανά τρί­μη­νο ανά­λο­γα με την κα­τη­γο­ρία των τη­ρού­με­νων βι­βλί­ων. Τα στοι­χεία αυτά είναι ήδη στη διά­θε­ση των υπη­ρε­σιών του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών με τις πε­ριο­δι­κές δη­λώ­σεις και δεν υπάρ­χει ο πα­ρα­μι­κρός λόγος να υπο­βάλ­λο­νται και οι ετή­σιες εκ­κα­θα­ρι­στι­κές. Μόνο έξτρα χρό­νος και διοι­κη­τι­κό κό­στος εκ­πλή­ρω­σης των τυ­πι­κών φο­ρο­λο­γι­κών υπο­χρε­ώ­σε­ων για τους φο­ρο­λο­γού­με­νους.

* Διευ­κο­λύ­νε­ται η δια­δι­κα­σία επι­στρο­φής του ΦΠΑ, αφού πλέον κα­ταρ­γεί­ται η υπο­χρέ­ω­ση των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων να υπο­βάλ­λουν ξε­χω­ρι­στή αί­τη­ση επι­στρο­φής, η οποία θα προ­κύ­πτει από την πε­ριο­δι­κή δή­λω­ση.

* Οταν το ποσό της έκ­πτω­σης ΦΠΑ είναι με­γα­λύ­τε­ρο από τον οφει­λό­με­νο φόρο στην ίδια πε­ρί­ο­δο, η επι­πλέ­ον δια­φο­ρά με­τα­φέ­ρε­ται για έκ­πτω­ση σε επό­με­νη πε­ρί­ο­δο ή επι­στρέ­φε­ται.

imerisia

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.